hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - longering`s problem
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 longering`s problem
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

€michella€

» VIP

Skrevet - 27/03/2005 :  01:28:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.
jeg er en jente på 13 år som ahr et problem med welsh ponnien min
jeg greier ikke longere den...
hver gang jeg prøver å longere den så prøver den å angripe meg!
jeg vet ikke hva jeg ska jøre for at ponnien min ikke skal prøve å angripe meg når jeg longerer den...
vi har hatt horsmonsjipp mann som skulle prøve å hjelpe men ponnien min prøvde å angripe han og ponnien min ville ikke vise tein til å underkaste ser. han mannen jidde seg ikke så han holt på langt ut på kvelden, men ponnien min ga seg ikke. ponnien min har hatt et langt lit på rideskoler å hos folk. så vi vet ikke hvordan han har hatt det på rideskolene å hos alle sisse folka. vi vet bare at han har blitt mishanlet, men vi vet ikke om han har hatt noen negative opplevelser med longering. det kan virke sån!

så håper noen kansje har noen gode ideer om hva jeg kan jøre for å få ponnien min til å gota at jeg longerer han

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2005 :  11:31:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har hesten noen gang lært å bli skikkelig longert? Bruker du pisk?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2005 :  11:40:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det kan være at ponnien din er veldig usikker. Hvordan er han ellers? Er han sta og egen, vil bestemme alt selv og ikke respekterer deg? Eller er han mer forsiktig av seg, og aksepterer at du er sjefen? Hvilken Horsemanshipmann var det som prøvde å longere han?
Hvis grunnen til oppførselen hans er usikkerhet kan det lønne seg å la han få det inn med teskje. Vær mild og bestemt, og gi han beskjed om å begyne å gå. Hvis du vil at han skal gå til venstre, så står du ved hans venstre side, peker dit han skal gå med venstre hånd og driver han forsiktig med høyre hånd(svinger tauet). I starten er det nok at han tar et steg i riktig retning, og gi han mye ros for det. Repeter mange ganger, og krev at han går flere skritt etterhvert. Varier gjerne treninga med litt rygging, flytting av bakpart/frampart, "stå" og "gå bak", så blir dere ikke så fort lei
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2005 :  17:45:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kanskje det kan funke hvis du står på midten som vanlig og en annen person som kjenner ponnien går på utsiden og leier den? Gjøre dette til den skjønner at dette er jo ikke noe å være redd for, er ingen som skal ta den!! Og husk masse ros så fort den tar et steg i riktig retning.

Lykke til håper det ordner seg for deg!! Man må jo ha masse tålmodighet med misshandlede hester, har en som er blitt det selv... En Shettis.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 27/03/2005 :  19:12:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester som har skade/r eller plager og går og har vondt uten at det blir undersøkt nærmere, kan også bete seg slik som skrevet her.
Det ikke nødvendivis alltid skyldes mangel på respekt.
Sjekk opp hestens helsetilstand først for sikkerhets skyld bare.

Redigert av - xxxx den 27/03/2005 19:15:45 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.