hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Farger på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hei! Vet ikke om et sånt emne er laget før... Men lurer sånn på hvilken farger folk synes er pent og liker?

Jeg synes disse er fine og stilige:
*Palomino
*Pinto
*Grå Blakk
*Grå skimmel
*Rød med hvit man og hale og symetrsike hvite avtegn

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:11:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Helt svarte hester er nydelige, det er litt sånn drømmehest for meg :) Ellers liker jeg egentlig alle hestefarger, men er ganske glad for at jeg ikke steller skimmel hest lengre, hehe.

Syntes også mørkebrun med lysebrun manog hale ser spesielt fint ut, og allslags flekkemønster (pinot, appaloosa og whatnot) er fasinerende. Flueskimmel er også stilig.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:30:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er kjempeglad i blue roan, men dessverre vet jeg ikke hva denne fargen heter på norsk. I tillegg til denne synes jeg buckskin (blakk uten ål?) er veldig fin.
Redigert av - Silje-og-Tindra den 14/03/2005 22:31:38 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:34:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så et bilde en gang for lenge siden av en svart hest med hvit man, hale og pannelugg. Dette bildet har brendt seg fast i meg, og det er det fineste jeg har sett!
Ellers så var min barndomsdrøm helt kritthvit hest. Ellers så syntes jeg at pintoer er nyyydelige:) Hvit hoppe med svart føll, nydelig:) Liker kontrastene det blir.
Rød(fuks) med lys man og hale, herlig:)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:44:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Finnes utrolig mange vakre farger på hest.

Denne palominofargen er og blir min absolutte favoritt, og det gjør det ikke akkurat verre at det er en utrolig nydelig hingst også;

http://www.stald-heimdal.dk/Kopi%20af%20HeimdalDK/Happy/piroette_60.JPG

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:49:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg er jo haflinger-entusiast og har to stykker selv, så det må nok bli rød med hvit man og hale :)
Ellers er jeg veldig glad i skimle hester... yndlingen min på rideskolen er skimmel, og nordlandshesten i mitt liv er skimmel ;)

Favorittfargene mine har sammenheng med hvilken farge favoritthestene mine har hatt...enkelt og greit..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  23:03:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Siden eg driver med fjording så er eg no veldig glad i dei blakke fargane da. Spesielt synest eg det er flott med dei rødblakke som er veldig røde i pelsen og har svært lys man, hale og ål. Litt spesielt med dei gulblakke også da som er svært sjelden farge blant fjordingane. Har vore så heldig å få ri ein av dei gulblakke litt.

Ellers så synest eg svarte hester med kvite avteikn er flotte.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  00:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kom bare tilfeldigvis over et bilde av fargen på en fjording jeg bare syntes var nydelig. Ta en titt på denne url'en og se på bildet av Liabygdas Trym:
http://www.fjordhest.no/bilder.asp?mode=vis&kat=12&page=1#191
Syntes det er nydelig farge på fjording :)
Ellers har jeg litt problemer med å bestemme meg.. Syntes fukse hester med hvite avtegn er ganske fine, men også svarte. Og hvite. Hvite er dog ganske upraktiske når man er i stallen med svart bukse og dyret man steller røyter nok til en pute.
For å si det på en annen måte. Har enda ikke sett en hest som har hatt stygg farge :)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 15/03/2005 :  08:24:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har alltid vært svak for fukser med avtegn,

Valley Chapel var en hest med farger etter mitt hjerte....

Redigert av - Opal den 15/03/2005 09:58:45 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  09:40:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Å, ja, røde hester med hvite avtegn er ganske søtt det også: http://img.photobucket.com/albums/v43/evatheangel/Mar0616.jpg :)

Speaking of black horses:
Ser ikke dette utrolig gøy ut? http://www.warofthering.net/gallery/galleries/albums/fotrnazgul/images/PDVD_648.jpg

Redigert av - Eva V den 15/03/2005 09:42:48 Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 15/03/2005 :  10:27:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen tvil, favoritt fargen har alltid (og kommer alltid) til å være hvit, gjerne med litt grått på.
Pinto kommer på en sterk andre plass, særlig sort og hvit, men andre kombinasjoner er også lekkert.
På tredje plass kommer brun, skinnende brunt med rødtoner, med blank sort man, hale og ben (helst uten avtegn).
På fjerdeplass ligger sort.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  10:28:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er kjempeglad i blue roan, men dessverre vet jeg ikke hva denne fargen heter på norsk. I tillegg til denne synes jeg buckskin (blakk uten ål?) er veldig fin.

Opprinnelig postet av Formosissima

Er ikke den buckskin fargen den samme som borket?

Her ser man forskjellige typer av fargen borket:
http://home.no.net/nlvenner/nlhesten_farger_hos_nordlandshestlyngshest.html

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  10:32:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kom bare tilfeldigvis over et bilde av fargen på en fjording jeg bare syntes var nydelig. Ta en titt på denne url'en og se på bildet av Liabygdas Trym:
Ellers har jeg litt problemer med å bestemme meg.. Syntes fukse hester med hvite avtegn er ganske fine, men også svarte. Og hvite. Hvite er dog ganske upraktiske når man er i stallen med svart bukse og dyret man steller røyter nok til en pute.
For å si det på en annen måte. Har enda ikke sett en hest som har hatt stygg farge :)

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Det er en Grå Fjording.
Samme fargen som jeg synes er fin...

Går man hit: http://www.fjordhest.no/rasebeskrivelse.asp kan man se Fjordingens farger.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  15:37:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Ragnhild E

Vakkert!(!!)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  16:09:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Formosissima

Er ikke den buckskin fargen den samme som borket?

Her ser man forskjellige typer av fargen borket:
http://home.no.net/nlvenner/nlhesten_farger_hos_nordlandshestlyngshest.html

Opprinnelig postet av Roxira

Buckskin: Hårlaget er gyllent, fra lys kremfarget til mørk kobberfarget, man og hale er svart eller mørkebrun.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  16:30:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
My all-time favorite er og har alltid vært svart. Helt svart.

Det finns utrolig mange fine farger, og jeg syns det er vanskelig å velge ut noen favoritter, for fargen må på en måte stå til hesten (rase f. eks).

Buckskin er vakkert.
Grulla (uttales Grew-ya) er også innmari fint! http://virginiasporthorses.com/images/septemberfoals/onefortyonef.jpgSånn nesten. Skulle vært litt mer blå, kanskje..?
Appaloosa er fint --> do mer "tilfeldig" flekkene/prikkene ser ut, des bedre.
Pinto. Spesielt overo (og da mørkt/hvitt (mest mørkt).
Og selvfølgelig PIPPI-HEST!

Redigert av - Ullsokken den 15/03/2005 16:31:41 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.