hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - D E S P E R A T ! ! !=P
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 D E S P E R A T ! ! !=P
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  20:01:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
heyah
det jeg lurer på er:
Jeg har ridd i 4 og 1/2 år og går på vanlig ridekurs 1 gang i uka og har kansje tenkt til å begynne på sprang kurs også!
Men det jeg lurer på er, hva syntes dere?
Har virkelig lyst til å bli god sprangrytter

Bentus

Og det mente jeg...

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  20:25:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hvis du vil bli god, må du nok trene litt mer enn en time en gang i uka.. Men alle må jo begynne et sted :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/03/2005 :  23:12:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva med å bli fòrrytter noen ganger i uken i tillegg til ridetime(r)? Dette er en veldig god allround-trening.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  12:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Begynn på sprangkurs og finn en hest å ri i tillegg hvis du har tid. Uansett om det "bare" er turridning. For å bli en god rytter bør du ha sittet på mange forskjellige hester, og ha etablert reflekser som gjør at du reagerer brøkdelen før hesten finner på tull, skvetter osv. De får du bare ved å ri, ri og atter ri. Alene og for instruksjon.

Skal du bli en god hesteperson er det også viktig å lære seg mer enn ridningen - teori om fôring, sykdommer, stell, utstyrstilpasning osv osv osv.

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2005 :  22:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Begynn på sprangkurs og finn en hest å ri i tillegg hvis du har tid. Uansett om det "bare" er turridning. For å bli en god rytter bør du ha sittet på mange forskjellige hester, og ha etablert reflekser som gjør at du reagerer brøkdelen før hesten finner på tull, skvetter osv. De får du bare ved å ri, ri og atter ri. Alene og for instruksjon.

Skal du bli en god hesteperson er det også viktig å lære seg mer enn ridningen - teori om fôring, sykdommer, stell, utstyrstilpasning osv osv osv.

Opprinnelig postet av Hefa

Helt enig med Hefa! Selv har jeg sitti å ridd en haug av hester igjennom kun de 4 årene jeg har ridd og har fått ut MYE av de årene.. Ri så mye du får tid til! Rir nå selv hver dag (har ikke egen hest) og rir kanskje 2 hester pr. dag. Dette hjelper deg mye hvis du kan bli god.
Jeg har selv ikke lyst til å bli "proff" sprangrytter, men en "proff" dressurrytter En tips til.. Les gode hestebøker! Jeg har lært en heel masse om sykdommer, fòring o.l. av å lese gode anbefalte hestebøker.

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/03/2005 :  14:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må ha mye tålmodighet. Kanskje du skulle bli passer for en hest eller lignende så du kan trene på egenhånd av og til. Kanskje du har en mer erfaren vennine som kan hjelpe deg??? Du burde også lese masse faktabøker. Hvis du kan så hadde det vært lurt å ta sprangtimer, ja.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.