hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleirer før vs. rideleirer nå.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleirer før vs. rideleirer nå.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  18:09:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg satt og tenkte over akkurat dette i dag, og jeg kom til den konklusjonen at jeg synes rideleirene var mye bedre "før i tiden".
- Hvorfor synes jeg dette?

Jeg begynte min rideleirkarriere i 1996, og da var vi "hele" 17 stykker på hele leiren, en leir som for øvrig var veldig populær. I 1997 ble vi, på samme sted, 25 stykker og året etter nærmere 40. Jeg dro på rideleir i 2002, bare for "moroskyld" - og da var det vel rundt 55 stykker på hele leiren (dette var en annen leir enn de tre forestående, som alle var på samme sted).

Min mening er at leirene var utrolig mye bedre før iom. at det var færre deltagere - det ble mer fokus på hver enkelt enn det blir når man er så utrolig mange. Når man er så mange er det også enkelt å bli "oversett" eller "glemt" - og det er også vanskeligere å underholde alle.

På den første og andre leiren jeg var på, reiste vi på bytur, til badeparken, i bowlinghallen - vi hadde kinokveld, morsomme konkurranser, teoriundervisning, vi fikk seminarer og vi fikk se på treningene til "de store"/proffe folkene. På den tredje leiren var det nye eiere som satset på fler, og dette gjelder også for leiren i '02 - det var -alt- for mange til at noen av disse aktivitetene skulle funke - så vi satt mest og hang - det var lagt opp til dansing på kvelden på den siste leiren, men nå er det ikke akkurat alle som liker dette, og vi hadde ingen aktiviteter (nå var jeg såpass mye større enn de andre at det var greit, men likevel).

Iht. undervisningen vet jo alle at det er en fordel å være få på gruppen - på den første og andre leiren var vi 4 på gruppen - på den tredje var vi 5. Dette er akseptabelt, men på leiren i '02 var vi 8-9 stykker - og dette synes jeg er alt for mye. I tillegg til dette, synes jeg det er feil av rideleirene å sette besøkende på hester de ikke kjenner - det er en trend å låne inn store mengder hester, men mange tar seg ikke tid til faktisk å ri gjennom disse hestene og finne ut hvem de passer for (her skal den leiren jeg var på 3 år på rad ha kudos; de brukte bare sine egne skole/privathester).

I tillegg har prisen gått opp og tidsrommet gått ned.
Leiren jeg dro på i '96, '97 og '98 kostet 2500 (men jeg fikk 200 i rabatt det 2. året og 400 det tredje året, iom. at jeg var "stamgjest") og denne varte fra søndag formiddag - lørdag ettermiddag. Leiren jeg dro på i '02 kostet 3700 - og varte fra søndag kveld til fredag formiddag. Jeg vet også at en del leirer ikke begynner før mandag og slutter på fredag.
Prisnivået ser ut til å ligge på 4000 kr.

Min konklusjon blir derfor at "før i tiden" fikk man faktisk kvalitet for pengene sine, mens nå har "rideleirmentaliteten" snarere blitt å få inn så mange som overhodet mulig på hver leir - snarere for å tjene penger enn å faktisk lære folk å ri - for dèt lærte jeg i allefall de tre årene på 90-tallet.

Noen som har synspunkter?
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.