hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall-leie - Hva er normalt??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stall-leie - Hva er normalt??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  21:44:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Hva er egentlig "normalt" å ta i stall-leie hvis du vil ha fòr, flis, vann, strøm o.l. med i prisen? Håper på egen hest utpå sommeren og vil gjerne høre med dere heste-eiere som er kjenskap til dette..
Jeg har ikke råd til å ha den framtidige hesten min på et dyrt stort sted, men et lite billig et..

~*MaRtHe*~

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  23:05:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det kommer veldig an på hvor i landet du bor. Du kan få alt fra ca. 1500 - over 7000. Vil anbefale deg å ta kontakt med de nærmeste stallene som er aktuelle og høre med dem, så får du vite nøyaktig hva du må ut med :) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/03/2005 :  23:22:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I Oslo-området får du alt fra 1000 -> uendelig.
Stallen der jeg driver nå inkluderer alt; fôr, høy, spon, strøm, vann, sommerbeiter, ridebane, fri bruk av skog - rett ved marka, varmet utstyrsrom, dekkenskifte, utslipp og innslipp mm. for 2300,- pr. mnd - og dette er inne i Oslo. Vel og merke i Maridalen.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 05/03/2005 :  23:33:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her jeg har hestene mine nå betaler jeg 1000,- for stallplass inkludert høy og flis. Kraftfòr samt inn-/utslipp må vi ordne selv.
Men til neste helg er vi på flyttefot og får da enda mindre stalleie.

Men uansett her jeg bor er det ikke allverdens med hester og miljø, så for noen er 1000,- pr mnd dyrt, andre -som jeg-, synes det er en helt grei pris. I tillegg har vi helt ny og kjempefin stall med ridebane og uendelige beiter.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2005 :  02:06:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Betaler 2850kr for stallplass, for, høy, spon, vann, strøm. Dyrt nok, men andre billigere plasser er lite sentrale og langt fra ridehus.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2005 :  09:33:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg betaler kr. 750,- i måneden da inkluderer dette flis, vann, strøm. Her må man gjøre det meste selv, eller etter tur. Vi har også tilgang til ridebane vår, sommer og høst. Og noen vintre da det kommer nok snø.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 06/03/2005 :  16:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betaler 2000 for boks, flis, for (høy+ kraftfor), utslipp og innslipp hver dag.. foring 3 ganger daglig..
Dette er veldig rimelig der jeg har hest. noen staller som ligger ca 2km unna min tar 5000-7000 i stalleie..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  15:24:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Betaler 3200,- for boks, flis, høy, fri tilgang på rundball på stort beite, utslipp, samt ridebane/ridehall//kjørebane og preparerte ridestier. Kraftfor kommer i tillegg. Dette er sikkert litt dyrt, men jeg synes det er verdt det siden hesten står ute hele dagen, og både jeg og hesten stortrives. De fleste store staller i nærheten (Tr.heim) koster 2500-3000. Små privatstaller blir selvsagt mye billigere, men også mer arbeid.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  20:38:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Der jeg hadde Ikaros tidligere betalte jeg kr.1700,-/mnd. Det inkluderte fôr(rundball + opptil 3kg kraftfôr daglig), 2 fôringer, flis og innslipp om kvelden. Når jeg hadde tid fikk de i tillegg en liten lunsj når de ble sluppet ut. Boksene er litt små(ca.3x2,5m), men ellers er stallen trivelig og prakstisk. Utslipp måtte jeg stort sett sørge for selv, bortsett fra de fleste helger, siden alle var på jobb/skole i uka. Noen ordentlig ridebane hører ikke med, men et rettstrekk for travtrening og en grusbane ligger bare 5min unna. Turmulighetene der er OK. Nå er ikke Kyrksæterøra i nærheten av en by, men jeg synst ikke prisen var så avskrekkende der Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  11:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Her jeg står betaler jeg 2500 kr måneden. Det inkluderer havre/høy, flis, måking, fôring, inn og utslipp samt dekkenskifte. Vi har også flombelyst ridebane på 20 * 60 m, oppvarmet brakke, utstyrsrom med skap, toalett m/tørkestativ samt eget tørkerom, fôrrom og salrom. Skal vi ha annet kraftfôr enn havre ordner vi det selv. Vi har også feltrittløype og milevis med ridestier.

Ridehus har vi 800 m unna hvor vi betaler 1250 kr pr måned eller 125 kr pr dag. Trenere både på stallen og på Lykseth (hvor ridehuset ligger)

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  11:25:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Whoa, 1250kr i måneden for ridehus? Hva inkluderer det? Vi betaler 1100kr i året for bruk av ridehus.
Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 12/03/2005 :  19:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Søsteren min står på en stall som heter Dobloug og ligger i Furnes. Like ved Hamar.
Der beatlr vi 2500 .- kr i måenden. Og der kjøper de inn Havre og kjøper inn høy. Hvis du ike bruker Havre må du kjøpe fòr selv. I tillegg møkker de og slipper ut og inn. + at de forer èn gang om morgen før de slippes ut. Så får de høy ute når de slippes ut. også er det høy i boksen til dem når de slippes inn og for middag. Og så fores de med høy èn gang om kvelden ved 8-tiden. Alt dette får vi/andre gjort for 2500 .- kr i måenden. Ganske billig med så mye ting med i prisen. Men det kommer jo helt ann på hvilken service man får.

Pernille
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/03/2005 :  12:48:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
MissEva;

Holdt på å få hakseslepp når jeg hørte prisen selv. Det er veldig dyrt og i tillegg er det pr. hest! Så jeg som har 2 hester må betale 1250 x 2. Helt sinnsykt rått. Vet ikke om du har hørt om Lykseth? Huser endel veldige gode dressurryttere og hester. Finnes ikke noe sprangmiljø der så sprangtrening er satt til 3 t pr uke i ridehuset så vi ikke skal ødelegge underlaget til dressurrytterne. Jeg (og de fleste) mener at når vi betaler så mye i leie må vi jo få bestemme selv om vi vil ri dressur eller sprang. De 3 timene som er satt av til sprang er jo for trener, så det koster jo penger det og.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 14/03/2005 :  22:14:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her må vi betale 375,- i måneden per hest for å få bruke ridehallen. Syns egentlig det også er for dyrt når den er opptatt (undervisning)nesten døgnet rundt på alle hverdager.. :-/ Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:25:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Over tusen kroner imnd var jo helt ekstremt, forventer nesten at det skal stå små tjenere ved døra som skal verte deg opp under oppholdet til den prisen! :P

Kjenner med igjen der, lienka, ridehuset her blir brukt til undervisning fra kl3-9 hverdager og kl10-3 lørdager. Utenom det er det helt stappfullt med allslags folk: skoleryttere, ponniryttere, hobbyryttere, folk som longerer, dressurtanter, sprangproffer; og ingen ser seg for... Foretrekker da nesten å ri ute i snøen; utebanen er diiger så der blir man ihvertfall ikke ridd ned. :P

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:37:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ca 4400 for kraftfor, ut/inslipp, foring, høy, strøm, vann, ridehus 20*60, 2 ridebaner (27*65, 90*60), mulighet for sprang og dressurtreninger, kafeteria, salrom, vaskespilt m/varm vann osv. Er kanskje litt dyrt, men det er verd det:)
Hege Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.