hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - islandshest-navn!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 islandshest-navn!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

silje-hero-embla

» VIP

Skrevet - 03/03/2005 :  15:53:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!

har en 14 år gammel rød islandsvallak ved navn drembill frå vafnsleysu. skulle gjerne likt å vite hva navnet drembill betyr, da alle islandshester har navn som betyr noe...

noen som vet det eller vet hvor jeg kan få vite det? fikk tips en gang om en nettside man kunne søke etter navn på, men jeg skjønte ikke så mye av den sida...

mvh silje

AnineogMr.Andrew

» VIP

Skrevet - 14/03/2005 :  11:29:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Gå inn på vip siden til krilys - hun er halvt islandsk, og snakker det flytende så kan du spørre henne veldig pent om hjelp Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  22:17:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
hvis du går inn på nettsiden til Anne Otneim(?) og søker på noen linker der, kommer du til ei hel sie proppfull av hestenavn og hva de betyr. Eller så er det jo ei bok som heter Islandske hestenavn(eller noe i den duren), den er kjempefin.

det er ganske gøy å finne ut hva hestenes navn betyr . De ble jo døpt ettersom fks farge og lynne. De fleste passer til navnene sine når de er voksne =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 15/03/2005 :  21:33:33  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg har den boka som "Blida" skrivde om, eller den er oversatt fra dansk til svensk da, fåes kjøpt hos hööks (var hvertfall der jeg kjøpe den) og heter da Isländska Hästnamn.
Fant dessverre ikke Drembill i den boka, det nærmeste jeg fant var Dreitill.
Absolutt alle islandshester har ikke navn som betyr noe, mange har døpt hestene etter hva de selv ønsker, men jeg personlig syns det er finest når islandshester har islandske navn.

Hesten jeg har på helfôr, Irpill, er kalt opp etter moren og faren.
Moren het Irpa og faren het Sikill. (Tre første bokstavene til Irpa og tre siste til Sikill)
Irpa betyr brun hoppe og Sikill betyr seil, så da betyr jo Irpill (grovt sett) brunt seil. Hehe=)
Kan hende noe lignende har blitt gjort med din hest? Men alle navn står jo ikke i den boka mi heller da, så du får "søke" rundt
Lykke til!=)

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.