hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - St. Hippolyt.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 St. Hippolyt.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  23:42:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen her som forer hestene sine på St. Hippolyt?
Jeg skiftet til dette foret for noen få mnd siden, og er veldig intressert i og høre hvordan andre er fornøyd med dette foret
Forer for det meste med HestaMixen, men også Irish Mash en gang i uken på den ene hesten vår.

Noen som har noen erfaringer med dette foret?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/03/2005 :  02:10:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg fôrer St.Hippolyt. Gir Struktur E og PreAlpin. Har fôret på dette siden september i fjor. Er fornøyd jeg. Hesten fungerer, er i fint hold, glad og sprek. Men jeg har ikke noe "oi så bra dette fôret er historie". Hesten min funka fint på komplett óg hun, helt til hun ble syk av det. Og hun funket helt fint på "rent" fôr helt til vi ikke fikk tak i vitaminer uten melasse mer. Så vel eh ja - jeg fôrer Hippolyt og er fornøyd
Prøv min quiz om de kule gule HER

Redigert av - Kajsa den 02/03/2005 02:11:54 Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 03/03/2005 :  20:37:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner til ei araberhoppe som gikk på Hestamix, med litt havre i tillegg. (jeg synes det er rart hun ble anbefalt Hestamix som er spesialfor til islandshester?) De hadde prøvt alle mulige forsorter for å få henne feit, men som ikke funka. Hun forblei tynn. Med St Hippolyt har det funka greit nok, men ikke mer enn det..såvidt jeg veit..Personlig synes jeg det høres ut som et bra for, siden det er så naturlig osv..Har ikke satt meg så veeldig inne i det;)
Redigert av - Prince Barclay xx den 03/03/2005 21:02:47 Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  10:01:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Jeg forer med St Hippolyt. Bytta til dette fôret i fjor høst. Er kjempe fornøyd. Forer mine med Hestamix, Naturmusli, Mais og Irish Mash (grøt som gis 1-3 dager i uken for fordøyelsen) I tillegg gir jeg den ene hesten vår Antistess, og jeg er meget fornøyd med resultatet. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet til St. Hippolyt. Syns hestene mine fungerer mye bedre og det er etter min meneing et av de beste fôrtilbudene som er her i landet. Er også kjempe fornøyd med fagkunskapen til dem som selger det. Veldig greit å snakke med noen som vet hva se selger og hva du tenger.

ingrid_grind: Hestamix er ikke bare for islandshester, det er beregnet på "spesialraser"... Kalblods, islandshest, friser, fjording araber o.l

Mer info om St. Hippolyt finnes på www.sportsfor.no og www.naturfor.no
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  13:30:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har merket meg at fyllingene i bena til den ene hesten min er borte etter at jeg har gått over til St.Hippolyt
Her hvor jeg bor ( ikke så veldig langt fra deg ) har tre av fem staller gått over til dette foret. Og eierne er meget fornøyde ja

Er det noe jeg lurer på ang. foret eller foribg så er det bare og sende en mail til hun jeg kjøper det av, så får jeg svar på det jeg trenger. Og det syntes jeg er en flott mulighet.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  15:26:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Mange av mine "hestevenner" har også gått over til dette foret, og de er alle kjempe fornøy Det eneste er at det er litt langt å reise dit hvor vi kjøper for, så vi vurderer sterkt å begynne å importere selv, men det er visst ikke serlig lett å få til. Er fremdeles veldig få som selger St. Hippolyt, så det er litt vanskelig å få tak i desverre Håper det kommer mer av det på det norske marked snart slik at en slipper å kjøre milevis for å få tak i Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2005 :  20:56:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg er enig i at det er langt og reise for og kjøpe foret.. Rekner med at du også handler på Tegle? Tror hun er den eneste her som selger dette foret. Hadde vært helt topp om du fikk til og selge det, da vet jeg at vi alle her borte kommer til deg og handler!!
Var snakk om at ei på Helleland eller noe i den duren ville begynne og selge det, men vet ikke helt hva det ble til..
Men uansett så er nok ikke det så mye kortere for deg?
Jaja, du må si fra om du begynner og selge

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  11:02:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Skal nå prøve og fore den ene ponnien vår som har luftveisproblemer, med Mucolyt ( åndedrettskur), Equimun ( c-vitaminer) og Lamin. Samtidig som han får Irish Mash tre ganger i uken.
Ellers så får han Hestamix slik som de andre.

Er veldig spendt på hvordan det går, om han blir frisk fra hosten sin

Ingrid_grind: Kanskje dette kan gi deg svar på ditt spørsmål ( men det er nok ganske likt det andre svaret som er gitt her..) Jeg siterer fra boka "St.Hippolyt, som naturen selv":

"Uttalige hesteeieres erfaringer viser, at en konsekvent bruk av Hestamix i den daglige foringaktivitet kan medvirke til avhjelpning av forbetingede pelsproblemer og eksemer.
Det dreier seg først og fremst om de "robuste" hestetyper som islandshest, fjording, haflinger, spansk hest, tinker, shire, frieser og araber."

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 10/03/2005 11:09:59 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.