hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eksamen med hesten i tankene...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Eksamen med hesten i tankene...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:45:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen flere her som studerer og har mange eksamener i løpet av året?
Jeg er nå inne i en periode med endel eksamner og må/ burde lese masse ( hvorfor er jeg da her? hmm...), og jeg har konstant dårlig samvittighet overfor en hest som får for lite trim.
Hvordan "tøyler" dere andre den dårlige samvittigheten?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  14:38:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
*sukk*
Kjenner meg så altfor godt igjen...
Jeg sitter faktisk og skal skrive oppgave nå og er i praksis nå om dagen, og snart kommer eksamenene på rullende bånd..:( Og siden jeg jobber deltid på meny i tillegg til skolen, så blir det altfor lite tid her også i perioder. Vanligvis har jeg mer enn nok tid til hestene, men det hender at døgnet har for få timer..
Heldigvis for meg, så har jeg en super-mamma som måker og fikser de dagene jeg har dårlig tid, så jeg skal rekke å ri/mosjonere litt... Har egentlig ikke kjempedårlig samvittighet, siden hestene står ute og koser seg hver dag. Jeg tar det heller igjen på søndager, og i ferier. Da bruker jeg gjerne hele dagen i stallen og bare stuller og steller :) Ellers har jeg en snill søster som mer enn gjerne tar seg en ridetur en gang i blant.

En annen ting er jo at jeg mye heller skulle vært i stallen enn å sitte inne og lese/skrive oppgaver - det skal litt viljestyrke til for å holde seg til boka da!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  15:27:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er da det er greit å ha snille venner i stallen som rir og fikser stell av hesten når jeg har fullt opp med allslags prøver og tull :) Studerer ikke forsåvidt, men det er nok å gjøre på skolen også. Som Anette tar jeg heller skikkelig i bruk de dagene jeg har god tid, til å kose meg godt med hesten. Får dårlig samvittighet når jeg bare må løpe inn, gjøre arbeidet og gå igjen, og får nesten ikke tid til å klappe litt på hesten. Syntes det er mye bedre å ta en dag fri for å lese skikkelig og ikke gå i stallen, enn å ha to-tre dager med dårlig tid i stallen for å få lest litt. Når det gjelder trening prøver jeg å planlegge det best mulig slik at jeg bestemmer meg for når det passer best å gjøre ditt og datt og gjør det jeg har bestemt meg for. Trener på dagene jeg har god tid, så får han heller daffe litt rundt de andre dagene.

Har også tatt med bøker i stallen noen ganger, i forsøk på å kombinere, men det er ikke akkurat å anbefalle. :P For de som har lang busstur er jo det forsåvidt også en grei ting å bruke den tiden på.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  15:33:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg tror man uannsett hest eller ikke klarer å finne på de utroligste ting å gjøre fremfor å lese på eksamen. Kjenner meg godt igjen der Problemet er selvsagt ansvaret man føler, eller selvfølelsen for den tida man synes man burde bruke på hesten, men ikke bruker. Man føler kanskje seg ikke uansvarlig om man klarer å droppe oppvasken, fremfor å lese på eksamen.. Men at jeg i eksamensperiodene ble langt mer ivirg på å både vaske opp, rydde, vaske generelt, gå turer og andre svært fornuftige ting kan trygt sies. Det er sikkert viktig å koble litt av også.. Men en hest krever jo litt mer ansvar, og man har kanskje bedre selvfølelse om man faktisk lar oppvasken stå, og klarer å lese på eksamen.

Du må være strukturert og være flink med å legge opp planene dine hvis du skal få til alt på en gang. Men jeg ser jo at de som vil, får det til. For min del vet jeg at det hadde sklidd ut om jeg skulle hatt hest også.. Klarte jo ikke ta hånd om eksamen og oppvasken på en skikkelig måte en gang Men nå hadde jeg heller aldri hest under studietiden, og det er godt mulig man hadde klart å legge opp tiden bedre dersom noe som krevde så mye ansvar også hang over en. Igrunn er jeg glad jeg ikke hadde mer å styre med.. De siste månedene som student var fryktelig krevende.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  17:12:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner meg sååå godt igjen på det med oppvask osv. Spoff

Er vel forøvrig heldig som har hesten min i helpensjon hos ei som behandler han på en måte som jeg liker. Litt ekstra godord og kos når "mamma" ikke kommer en dag

P.s. i dag har jeg tatt det helt med ro når det gjelder både hest og oppvask og har fått lest en masse.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.