hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor lenge har du ridd??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvor lenge har du ridd??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

gresias

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  09:23:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegresias  Svar med kopi av melding
jeg lurer på når andre enn meg begynte å ri og hvor lenge de har ridd??

håper mange svarer!!

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  11:13:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg begynte å ri da jeg var 6 år eller noe... Begynte på rideskole når jeg var 8, og rei der til jeg var 13 sånn ca. Da begynte jeg å ri på noen nabohester, og holdt litt på med travere, før jeg "ga opp" alt som hest hest i noen år. Begynte å ri igjen i en alder av 20 , både som forrytter og på rideskole, og hadde hest på helfor. Som 21 åring kjøpte jeg for første gang mine egne hester; to nydelige haflingere.
Det var meg i korte trekk :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 27/02/2005 :  12:30:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Jeg begynte å ri da jeg var 10. Red på rideskole i flere år (Skauen), og fikk egen hest da jeg var 15. Hadde henne i 6 år. Siden jeg solgte henne har det blitt litt sporadisk hestekontakt...men er fremdeles veldig engasjert og så fort sjansen byr seg så er jeg på hesteryggen! Sist jeg red red jeg islending, i november.

Cec
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:23:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd/drevet med hester siden jeg var 7. Har aldri ridd et helt ridekurs på rideskole; har bare tatt privattimer. Har også ridd/trent/stelt hester i alle aldre, og har jobbet på ridesenter og stutteri. Vært på rideleir 4 ganger ;-)
Har trent hester, hatt hest i trening og vært fôrrytter. Er nå fôrrytter for en fantastisk islandsvallak.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:59:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Begynte på ridetimer når jeg var 9år; fikk ikke lov av mamma før det, selv om jeg maste og maste ;) Har digget hester så lenge jeg kan huske. Jeg red ridetimer i sånn 4år før jeg begynte å stelle hester og ri utenom ridetime. Har hatt hest på halv/helfor de siste tre åra. Er 18 nå, så om et halvt år har jeg "tiårsjubileum" muauaha *glis* hm søvn, ja.
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 27/02/2005 :  14:27:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nok vært veldig heldig på dette området, da mamma har holdt på med hest kjempelenge og jeg har nesten vokst opp med hester. Begynte vel ikke å ri "Ordentlig"før i 7 års alderen, da red vi rundt på shettiser(= Etter som årene har gått har det bare ballet seg på, begynte å ri mye på bane i 12 års alderen, med hesten som er halvt min og halvt mammas. Dette fikk resultater med god hjelp fra flinke instuktører, og jeg var fortapt i dressur(=

Rir ukentlig på ridekurs, og rir ellers så mye jeg kan. har vært på 3 rideleirer.

Det er ARTIG å ri(= !!

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  09:46:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynte å ri på rideskole da jeg var 8 år, så jeg har ridd i 17 år nå. Litt pauser har det blitt, men jeg har stort sett vært ganske aktiv med forhester, stevner, rideleire, treninger osv. Kjøpte meg ikke egen hest før jeg var 20, og har hatt 2 stykker. Har sittet og ridd litt andre hester mens jeg har hatt egne, og det er gøy å se at man har lært noe, hehe:) Skal selge nå, for jeg har ikke tid lengere til å ri så mye desverre (skolen går foran alt..!), så det blir vel bare ridekurs 1 dag i uken framover.
Hege Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 02/03/2005 :  18:47:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg satt på hest for første gang da jeg var 1 1/2 år!!:D Så jeg har eeegentlig ridd i 13 1/2 år, men tror ikke det teller... Har ridd aktivt siden jeg var 5, altså i 10 år!! Har derimot bare ridd på rideskole i ett år, så jeg er "naturlært"!!!:D:D Hehe...:)
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

May Be Vic
» VIP

Skrevet - 02/03/2005 :  19:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei:D
jeg begynte å ri da jeg var 9 år:D
da gikk jeg på ridekurs i Belgia(der jeg bodde)
gikk der i 2 år, før jeg flyttet tilbake hit til Norge igjen.
Her i Trondheim begynte jeg på rideskole og gikk der i 3 år.
Deretter begynte jeg på en traverstall å ri på hestene der, det var vel i fjor det=)
Etterhvert da på traverstallen fikk jeg meg ei traverhoppe på for(varmblods)(helt gratis:D)
og har hatt henne siden:D
så alt i alt har jeg ridd i 6 år ja du gitt:P

hehe....ELSKER HESTER:D:D:D<3<3<3<3<3<3<3<3
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/03/2005 :  22:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Begynte å ri da eg var 12 år, så eg har ridd i 14 år no.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/03/2005 :  23:59:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg begynte og ri da jeg var 7 år. Aldersgrensen i rideklubben her var 8, men siden min far satt i styret fikk jeg lurt meg oppå hesteryggen

Ganske snart begynte min storebror, jeg og min far på rideskole. Der gikk vi en god stund, men etter en tid var det bare jeg som fortsatte og ri der.
Begynte med sprangridning, og deltok i en del konkurranser.
Men etter noen år fikk jg jobb på et araberstutteri og red inn og trente unge araberhester, kjempe!! Det var noe jeg virkelig " falt " for, så det har jeg holdt på med en tid nå.
Med årene er jeg blitt mer og mer intressert i dressur og mindre sprang ( har vel egentlig fått mer enn mindre skrekken for og hoppe nå..). Så da jeg jobbet med araberne ble det ganske mye trening av dressur, og de er jo bare såå lærenemme

Etter og ha stelt og ridd andres hester i litt over 20 år, kjøpte jeg min egen hest. Araber, overrasskende?...hehe. Fra det stutteriet jeg hadde jobbet på en tid, overrasskende igjen?... Neida, bare tuller. Men det var ikke tull det med hesten min altså
Han har jeg hatt i snart 4 år, og det har vært en herlig tid.
For 5 år siden kjøpte vi en ponni til datteren vår, en ordentlig rampegutt som har lært henne ( og meg ) en hel haug.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 03/03/2005 :  09:50:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne våren er det 15 år siden jeg startet på ridekurs, da var jeg 9 (ble 10), nå er jeg 24 (blir 25). Etter det har jeg ridd og drevet med hest sammenhengende alle årene.

Når jeg var 15 fikk jeg min føreste hest, når jeg var 16 kom nr to, etter dette har jeg eiet (og eier fremdeles) mange hester. Hesteeier 10 år i stekk .

Har stort sett alltid vert turrytter/hobbyrytter , kun de siste årene har jeg startet å sniffe litt på dressur. Hoppe gjorde jeg mer av før.

Men det er avl som er den største interessen.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  17:42:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Begynte å ri da eg var 12 år, så eg har ridd i 14 år no.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Samme som meg

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  18:19:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Begynte å ri da jeg var 7 år, det var ingen rideskole i nærheten, men rideklubben arrangerte ridekurs noen ganger i året, fikk min første hest da jeg var 10 år (snart 15 år siden), og har hatt egen hest (uten pauser) siden da. Så jeg har ridd i snart 18 år.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 08/03/2005 :  12:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ridd mer eller mindre sammenhengende i 6 år nå, og har hatt egen hest i ca 2 av disse årene... Gå til toppen av siden

boni

» VIP

Skrevet - 13/03/2005 :  13:03:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
begynte å ri når jeg var sånn ca 5år, også begynte jeg på en liten rideskole når jeg var 7år.. når jeg hadde gått en god del kurs der, hadde de ikke mer å lære meg, siden dette er en veldig liten rideskole.. da var jeg vel blitt 11-12 år, da fikk jeg hest på halvför der og hadde forskjellige hester på halvför der, og ridde litt på andre hester her og der.. og når jeg var 14år fikk jeg min første hest, ei uttrolig snill og god nordlandshoppe, hun ble syk, så måtte avlive henne.. da dreiv jeg ikke med hest på litt over ett halvt år.. også kjøpte jeg meg en ny hest, ei kalblodshoppe på fire år.. og nå for ca ett halvt år siden fikk jeg også ei varmblods hoppe.. ellers får jeg føll i mai, så her er det full opp:)

det var litt om meg og mine hester=)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.