hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal vi se etter...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hva skal vi se etter...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 22/02/2005 :  22:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal hjelpe en venninne med å finne passende helfôrkandidat til hesten sin. Hun har ikke mail og jobber skift, slik at det i praksis blir meg som sitter og mottar/besvarer mail.
Vi er enige om hvilke "kvalifikasjoner" vi ønsker av eventuelle mennesker som skal ha hesten på fôr, så det er ingen problemer på den fronten.
Hesten står pr i dag på Østlandet og det ønsker vi at han skal fortsette med, dels fordi han ikke liker å bli transportert (må dopes) og dels for å ha bedre mulighet til å besøke han og se hvordan han har det.
Videre vil vi at han skal komme til voksne mennesker. Voksen er jo nødvendigvis ikke ensbetydende med mange år på baken, men 14 åringer generelt er lite aktuelle kandidater. Hesten er en stoooor fullblodsvallak (173 høy), som stort sett er snill og grei, men han kan ha sine stunder....
Er det vanlig at man besøker et eventuelt fremtidig hjem og ser på forholdene, hestene på stedet eller sender man bare avgårde og håper på det beste... Vi vil jo selvfølgelig at eventuelle kandidater kommer og besøker/prøver hesten for å se om kjemien stemmer...

Trenger litt feedback .. Anyone?

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  00:50:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest på fôr ( begynte med 2-3 dager i uken, men endte med et 24/7 prosjekt ) prøvde jeg hesten ikke bare en, men flere ganger før ¨avtalen¨ var i boks. Du vet, en hest på lik linje som oss mennesker kan oppføre seg praktfullt en dag, men kan ha en dårlig dag dagen etter. Eier og jeg ble enig om at vi prøvde en måned hvor hesten fortsatt sto på stallen. Da ble jeg kjent med hestens opp- og ned dager, samtidig som jeg fulgte nøye med på rutiner og annet. Dels for å gjøre det enklere for meg å tilpasse hesten til sitt nye miljø og dels fordi det var gode erfaringer å ha med seg videre om noe skulle skje. På toppen av det hele ble jeg godt kjent med eierne, og det synes jeg er veldig viktig. Om noe skulle skje ( med kjemien mellom hest og rytter vel og merke, ikke eventuelle ting som krever dyrlege mm), er det de du må hendvende deg til. I tillegg visste de hvordan hesten hadde det. Med jevnlig besøk og til og med en smule undervisning hadde de full kontroll over situasjonen. Noen føler kanskje at dette blir mer overvåking, men jeg synes det er viktig at fôrrytter, hest og eier trives. For min del vil jeg heller at eier bryr seg litt for mye enn litt for lite, og jeg tar ikke det som at eieren ikke stoler på meg. Snarere tvert imot! Kjempe flott å se at de er intr.

I tillegg var de også å besøkte stallen hvor hesten skulle stå. De snakket med andre oppstallører samt stall-eier, for å finne litt ut om stallmiljø, rutiner og andre ting. Dårlige stallmiljøer kan påvirke rytter som igjen påvirker hesten, så dette var blant annet viktig for dem.

Og som en utrolig viktig selvfølgelige, ble det skrevet en detaljert kontrakt.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Cossie_babe

» VIP

Skrevet - 23/02/2005 :  18:21:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg fikk min hest på for(eier han nå da), så snakket vi mye via mail og jeg fikk bilder og mye informasjon.
Snakket litt på tlf og så kom jeg og prøvde han.
Hun ville sette han vekk litt fort da hun ikke hadde tid til ham så jeg fikk ham til meg en stund etter jeg hadde prøvd han og det gikk en stund før hun kom på første besøk.
Men ordentlig kontrakt hadde vi.

Jeg vil anbefale mye kontakt med alle parter og god kontrakt og bruk litt tid før hesten sendes vekk.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.