hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ridesko vs ridestøvler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 ridesko vs ridestøvler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  18:21:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!
nå har de forbaskede ridestøvlene omtrent tatt kvelden ....
og trenger som sagt nye...har dere noe å anbefale?
hva er best støvel eller sko? merke?
skal uansett ha nye, men er ingen millionær =

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  19:38:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva som er best kommer an på hvem du spør, for ikke å snakke om hva slags grein(er) du rir.
Er du stortsett turrytter, som meg, er det en fordel å ha sko med leggchaps utenpå, da man ofte må gå et stykke/hogge greiner osv.
På dressurbanen/sprangbanen hadde jeg foretrukket (lær-)støvler.

Støvler du vertfall ikke bør kjøpe er Höga Kusten Ridestøvler fra Hööks. Sålen på disse blir helt slitt på 1-2-3. De har også en søm ved ankelen som (kan) gnage.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  21:17:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Til baneridning foretrekker jeg støvler, og har et par Cavallo Weltmeister. De kostet selvfølgelig også endel, men når man er ferdig vokst er det antagelig en billig investerting uannsett.

Ulempen med støvler er at jeg liker ikke å bruke de ute på vintern, fordi de gjerne er stive når du skal ha de på, og fordi jeg rett og slett er litt for redd for dem Har ikke lyst til å bruke dem i regn og sludd. Og om man må gå litt i gjørme for å komme til ridehuset, vil jeg heller ikke bruke dem.. I det siste har jeg igrunn brukt mine alt for lite (noe av årsaken er også at de er store å drasse meg seg dit man skal når man skal ta buss, og på jobb først osv).

Har du støvlene på stallen fra før, og du kan la de stå slik at de ikke er så stive av kulde at du ikke får dem på er du jo allerede langt på vei til å unngå alle ulemper jeg ser ved å ha støvler. Finnes jo også støvler av en litt mykere sort, som antagelig ikke vil oppføre seg alt for håpløst nå på vinterstid.

Jeg tror forøvrig mange har god erfaring med støvlene til Mountain Horse. Har ikke prøvd disse selv, men de er ikke alt for dyre, og folk sier de er gode å ri med (en jeg kjenner som rir med Cavallo og König på sommern, liker sine Mountain Horse i lær til mer "røfft bruk").

Jeg har også alternativ som Easy Rider og leggchaps, Jolly Jumpers (Hööks Dojan-etterlikning) og leggchaps, jodphurs og støvleskaft. Alt fungerer jo greit, men støvler er min favoritt når man først sitter på hesten, og støvlene er vel på. Det er bare så prosjekt med alt det rundt, og de koster jo såpass at man ikke kan subbe rundt i gjørma med dem (noe som er uhendig med været man gjerne møter er i Norge).

Du bør tenke litt på hva du har råd til, og hva slags formål du har med støvler/ridesko. Om du fremdeles vil fortsette å vokse kan det også være dumt å invistere i alt for dyre støvler, dersom du ikke ser at du har et spesielt behov for det og/eller en overflod av penger. Men gode støvler er en investering, og en "ha-ting".

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 15/02/2005 :  21:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Mountain Sportive Rider (?) og er veldig fornøyd med dem! Hatt dem i 2-3 år nå, og brukt dem i søle, snø, slaps, regn, gjørme, osv. Jeg har med andre ord brukt dem som reale gummistøvler, og i mine øyner holder de seg like fint! Og de kommer til å holde i maaange år til!

Var veldig skeptisk til støvler med glidelås på, men den er forholdsvis kraftig og viser ikke noe tegn til å gi seg ennå. Hos enkelte støvler med glidelås kan glidelåsen gli ned under ridningen, men disse holder seg på plass. Veldig gode å ha på!

Og et stort pluss for ok pris! Betalte vel rundt 1900,- for dem, og det er vel noe av de biligste av lærstøler.

Jeg kan i allefall anbefale deg dem
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 16/02/2005 :  08:24:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har mountain horse ridestøvler...vinter seff....de er god nok, men de holdt ikke et år engang...=(
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.