hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 HJELP
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Morcelli

Skrevet - 14/02/2005 :  13:12:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei. jeg har en varmblodshest som slår seg overalt på beina.... er det noen som har no tips om hvilke beinbelegg som passer????
håper på svar!!!!

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2005 :  14:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Bruk kopper i tillegg til slike :

Man får jo kjøpt de med kopper også, men disse aner jeg ikke åssen er!

De ser slik ut:

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 14/02/2005 14:14:31 Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2005 :  14:36:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Min varmblods slo også på seg sår overalt på beina tidligere. Det er ganske vanlig at de må bruke beskyttere her eller der, spesielt i hurtigtrav. Hvis man tar en tur på travbanen kan man se alt mulig rart de putter på hestene! På frambeina måtte jeg bruke vanlige stryksokker, kopper og knebelegg for å være sikker på at han var like hel etter turen. På bakbeina brukte jeg mye strysokker for å beskytte innsiden av kodene. Men i perioder han var ekstra ille til å slå seg måtte jeg bandasjere, for han greie av og til å bomme på belegget og treffe foten sin likevel.
Jeg ønsker ikke å starte noen barfotdebatt her, og håper jeg ikke blir oppfatta som predikant nå. Men etter at jeg tok av skoene og begynte med naturtrim har han laga sår på foten sin kun èn gang på 8 måneder, og det var da han ble pressa ut i grøfta i hurtigtrav. Nå vet ikke jeg om du er interessert i å prøve å ta av skoene eller ikke. Men hovslageren kan også korrigere dette hvis du er heldig. De jeg brukte klarte det ikke på min hest, men prøv å snakk med hovslageren om det er noe han kan gjøre for å korrigere feilene som gjør at hesten slår seg.
Lykke til
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 14/02/2005 :  15:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.horseit.com/en/riding2001/newproducts/veredus200904.htm

Utrolig bra og borre låsen tåler mye

Har prøvd de andre også men borrelåsene slutta å virke etter to uker. Så om jeg skal bruke de må jeg ha bandasje utenpå

De koster jo litt da, men jeg betaler gjerne for å slippe og irritere meg over at de detter av rundtomkring på ridebanen

Ca 800 kr frambeinsbelegg Ca 1000 kr for bakbeinsbelegg, hmmmmmm ja ja. : )

Redigert av - munti den 14/02/2005 15:26:37 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.