hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideskoler/stall i Oslo ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideskoler/stall i Oslo ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kira27

Innlegg: 9

Skrevet - 27/03/2003 :  13:25:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Skal flytte til Oslo pga jobb, og ville gjerne ha tips om gode staller der man kan stelle hest (fòrrytter) eller gå på kurs (voksenkurs).

Noen som kan fortelle meg om miljøet, hestene og ridelærerne på Stovner rideskole ? Finnes det andre staller i Groruddalen som anbefales ?
Finnes det noen staller/rideskoler på Skøyen (gjerne i nærheten av jernbanestasjonen) ?



Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:09:23

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 27/03/2003 :  14:00:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan lese litt om rideskoler i Oslo i denne debatten "Rideskole for voksene" (ser igrunn at du har vært der alt..). Selv har jeg ridd mange år på Øvre Fossum gård (Stovner) i Oslo. Etter at de fikk ny sjef der har standarden økt betraktelig etter min tid (særlig med tanke på hestemateriellet). Rideinstruktørene har alltid vært greie. Jeg synes dog det er litt mange på timen, og har derfor gått lei rideskoler. Iallfall de i Oslo. Det er greit på Stovner, og jeg tror det er blandt Oslos beste kanskje. Kommer jo ann på hvilket nivå du rir på, og hva du ønsker å få ut av å ri..

Ellers finnes det massevis av staller i Oslo. Å nevne alle blir litt drøyt, men siden du spørr spesifikt om Groruddalen kan jeg nok hjelpe deg litt på vei. Tveten gård på Tveita, Trosterudstallen på Trosterud (rideskole), Ellingsrud ridesenter på Ellingsrud, Nordtvet gård på Kalbakken (privathester og nyoppstartet rideskole med nybegynnerkurs. Ikke voksenkurs), Årvoll gård på Årvoll like ved Bjerke, Øvre Fossum gård på Stovner (som nevnt. Også privathester). I tillegg har en Nittedal som er greit å nå med buss fra Østre Akervei. I Nittedal finnes det masse staller. Største stallen jeg kjenner til i Nittedal heter Rotnes. Og så har en Lørenskog og Skedsmo som også har massevis av staller.

Oslo Ridehus som holdt til på Skøyen før har flyttet til Bygdøy og Kongsgården.

Hvis du vil begynne på ridekurs er det lurt å ta kontakt med den rideskolen du kunne tenke deg å gå på. På Stovner har de (tror de har fremdeles) enkelttimer hver lørdag kl 1400. Hvis du alt kan ri kan du jo alltids stikke innom en Lørdag å prøve en time. Så finner du ut om dette er noe for deg eller ikke.

Angående forrytterordning så kan du enten se her på hestemarked, eller legge inn annonse selv. Eller du kan dra innom stallene. Mange staller henger opp oppslag hvis noen av hesten trenger forrytter. Eller du kan henge opp lapp på stallen selv.. I hestebutikken Løwenborg som ligger i Kristian Augustusgate 6 i sentrum har de også oppslagstavle hvor jeg stadigvekk ser oppslag om hester som settes bort på for, eller forryttere som ønsker hest. Lillestrøm hest og hund i Lillestrøm har også slik oppslagstavle.

Håper du finner ut av dette, og lykke til!

--
spoff
Gå til toppen av siden

kira27

Innlegg: 9

Skrevet - 28/03/2003 :  08:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for hjelpen spoff Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.