hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny stall-- hvor høy stall leie???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Ny stall-- hvor høy stall leie???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2005 :  19:32:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Vi har akkurat bygget ny stall i Råde i Østfold.
Lurer på hva en akseptabel stall leie pris skal ligge på.
Dette finnes:
Store romslige bokser 3*3.5 m, med vindu til hver hest.
Alle bokser har vannings automat
Tørkerom for tepper ol med liten vaskemaskin
Vaskeboks med kaldt og varmt vann
Sal/ oppholds rom. Skap til hver hest- låsbart
Toalett
Flisrom- ubegrenset tilgang på flis
Rom for oppbevaring av trav vogner ol..
Foring 4 ganger om dagen
1 Klasses høy
Utslipp og event inntak av hest
Store paddoker, den minste er 30* 30 m
Ridebane 30*60 m
Hinder materiell
Fine turveier- løyper som varierer fra 1km til 10 km
20 Min med transport til ridesenter.
Gang avstand til Tomb jordbrukkskole.
Gang avstand til havet
Stallen er 250 kvm og rommer 10 bokser

Hva er rett pris for utleie av en boks her??

Lene

www.stall-hestevold.dk

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2005 :  19:47:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørtes ut som en veldig bra stall! Men nå er jeg ikke så kjent i Østfold, men utfra det du beskriver, så er ikke en pris på over 3000 mye (innkludert kraftfor, høy, ut/innslipp, baneleie, flis). Det eneste minuset for min egen del, ville vært at det ikke er ridehus og tilgang på instruktør på stedet, det trekker litt ned i prisen.
til sammenligning betaler jeg nå i overkant av 4000 for i tilegg til det du nevner: ridehus (20*60), 2 ridebaner (20*60 og 60*90), mange dyktige instruktører i både sprang og dressur, gjevnlige stevner i begge grener, tilbud om transport til andre stevner, kro med salg av mat, diverse kurs arrangeres der, vanngrav og andre spennende hinder, er ikke rideskole der osv.

Men slike typiske store sentre er jo av naturlige grunner litt dyrer enn de små. Så derfor er ikke rundt 3000 noe upris:)

Hege Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2005 :  19:49:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Høres ut som en kjempefin stall! *misunne^*

Hvor mye koster for/spøne/høy/andre utgifter tilsammen i måneden? Del det på 10 så har du det det skal koste å holde hesten der. I tillegg det kommer selve stallleien, som avhenger av kvaliteten på stallen, tilgang på fasiliteter og beliggenheten; som høres ut til å være temmelig god. Hva ligger den på i områdene rundt? Her ligger stalleie på en stall med lignende fasiliteter på mellom rundt 1500kr, men det er i Rogaland; Østlandet er som regel dyrere?

Gå til toppen av siden

Buskeline

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2005 :  01:00:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBuskeline  Send %s1% en ICQ meldingBuskeline  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBuskeline  Svar med kopi av melding
Hei

Dette er vel litt utenfor det du lurer på, men jeg ble litt nyskjerrig bare. Driver selv stall i Råde, akkurat nå er der bare mine hester her. Jeg tar 1100 i mnd, det innkluderer boks og flis, alle foringer enten det nå er helg eller ukedag, alle ut og inne med eventuelle på/av med dekken. Når det gjelder for kan leietaker velge om hun/han vil kjøpe dette av meg eller skaffe det selv. Jeg har ikke fått ferdig ridebane enda, men har masse jorder å ri på pluss flotte turområder.

Store nye bokser med drikkekar, eget stort "våtrom" hvor en kan vaske hester og der er også tilgang til en liten vaskemaskin. Har tørkeskap men det koster noe ekstra å bruke. Jeg møkker ikke andres bokser for den prisen, men kan være villig til å inngå avtaler med leietakere.

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2005 :  15:37:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei og takk for svar!

Til dere som tar miondre enn 2000 kr i mnd inklusive for og flis...
Dere kan umulig tjene noe på dette??
Jeg har selv en lettforet hest selv og den klarer jeg ikke å holde i for og flis for under 1500 kr mnd. Itilegg kommer jo strøm og slitarsje ol
Hesten min får da 8 kg høy, 4 l havre, vitaminer, hvitløk og salt. Bare for høyet er det jo 600 kr i mnd.....
Bare lurer på hvordan dere får det til å gå rundt jeg

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 13/02/2005 :  15:34:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har hesten på Huseby Gård. Der betaler vi 1500 i mnd. vi har 20x40 ridebane, tørkerom, salrom,oppholdsrom. havre, høy og flis inngår. vi bytter på kvelds og helgeforinger.

hilsen Hanne:)

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

newie

» VIP

Skrevet - 14/03/2005 :  11:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det gjelder det å tjene på stall leie så er det faktisk opp til stall eier.
Dersom stalleier skal tjene på stall leie av andre, så må hun/ han skatte av det! Ridesentre skatter av bedriften sin, av kurs av leitakere osv. Private staller kan derfor velge, hvor dyrere stall leie og hvor mer stall eier tjner, hvor mer må hun/ han skatte.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.