hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - har du vært på en 'dårlig stall før??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 har du vært på en 'dårlig stall før??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

horse_lover

Skrevet - 25/03/2003 :  21:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Har du noen gang vært på en dårlig stald før!
Der det aldri blir møkket eller hestene bare står der!
De ikke blir slepppet ut eller noe??

Har du noen gang opplevd det!?
Det er fælt å se på!
Hestene blir brukt som slapphester!
Tar ikke vare på hesten!
Pelsen er rotna og er stygg!
Manen er bustete!
Det er høy å støv over alt!
Rotter som krabler runt!'

HESTENE MÅ HA DET GÅTT!!! ALLE HESTER!!!!

Hvodan går det ann??
Hvis du har opplevd det så skriv her......

Zarina

Skrevet - 29/03/2003 :  10:42:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! ja det har jeg! Stallen heter: Damgården! hestene står ALDRI ute,de går i rideskolen fra kl:7 om morgenen til kl 6 om kvelden! de får litt havre og høy! det er bare privathestene som står ute hele dagen! de andre biter å pelsen er stygg! Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  13:14:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Her i nærheten er det en forfæredlig stall! Skal ikke nevne navn på stallen, men den ligger i Fredrikstad...
Hestene blir veldig sjedelen måka hos, hingster deler bokser, beittet ligger inntil en veeeldig trafikkert vei, bare noen hester blir satt ut på beitet. De små shettisene må alle dele en veldig liten innheigning, shettisen blir ridd barbakk hele tida, og blir ridd langs veien, aldri i skogen.

En gang når jeg kjørte forbi var det et løst føll der som løpte rundt i veien, det var en åtte åring som var hestepasser for det, og selvfølgelig klarte ikke ho og holde det igjen når den var livredd...

En vennine av meg hadde hesten sin der en periode, og hun skaffa fôr og flis selv, men stalleierne stjal dette fra henne når hun ikke var der...

Anbefaler ingen å sette hesten sin der! (Hvis du lurer veldig fælt på hvilken stall der er, bare mail, men vil ikke si det her)

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  13:19:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
ja, det har jeg. på gansrød hadde de enten 7 år gammelt,muggent høy eller halm. de hadde ikke kraftfor eller flis, så hestene gikk på halm. den ponnyen jeg hadde på for, ble kun måka for og sluppet ut når jeg var der, og jeg hadde ikke mulighet til å være der hver dag! fryktelig sted. ble anmeldt til dyrevernet, men de kunne ikke gjøre noe. utrolig nok lever ponnyen enda, 33 år gammel. hadde man flytta på henne på eller for 5 år siden, hadde ho nok dødd..

Redigert av amayan den 29/03/2003 19:27:42
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  15:32:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Ja!!
Trosterud jeg har aldri sett noe lignende!!
Jeg er vant til fine og ryddige staller...
Da jeg kom inn i denne fikk jeg nesten sjokk.
Det regnet ute og det gjorde det nesten inne og.
Det var sølepytter der og kjempe kaldt.
Hestene hadde så høye borkser at de bare så stygge og slitte vegger alle veier.
Det var eb rottete stall og det lå ting slengt over alt, Sele tøyet var vått og stallen hadde ikke varme eller mye isolasjon.
Det var en ridebane ute 5min unna.
Det var mugg på veggene og masse gammelt høy!
Stallen ligger på trosterud og ambefalles ikke!!!
Hilsen hestefrik
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  14:27:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heldigvis har ikke jeg det,for vi eier egen stall,å så lenge jeg har hatt hest har den jo alltid vert her..
Men en stall i nerheten her er ikke god synes jeg,,
Ingen vil stå der, veldig dårlig miljø, 1meter med sorpe i den ene peddocken de har, å de har en farlig,stygg,u-vdlikeholdt ridebane,med sandduk under,som står op over alt slik at hestene kan skli,dette!
+ det koster 1100 i mnd., kun inkl. med 6 kg høy i døgnet samme om det er shettis eller 170 ( i mkh), høy hest!
Gå til toppen av siden

netland

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  15:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
ja har vært på en fæl "stall", vet ikke om jeg kan kalle det for en stall en gang. det er i nærheten av hytta. hesten står inne i fjøset sammen med en haug med sauer. det er et knøttlite spilt med grimen så hardt strammet at jeg såvidt forstår hvor forstår at hin kantygge maten sin. ja hun får mat men god mat, vet ikke.
inne er det sann ca 30+ grader og vannet siler ned fra veggene så fuktig er det! hun står inne i ca. 2-4 måner om gangen blir bare tatt ut når kusinen min og jeg kommer opp på hytten. møkken hennes blir bare trampet ned av bakhøvene hennes. og alt rusk og rask blir bare kostet bort til henne. hun har et vindu der, men det er så fult av drit som har festet seg i det fuktige glasset at det ikke går ann å se ut der litt en gang.

må det være sånn at hesten eller dyret i det hele tatt ikke skal få se dagslys på flere månder??! nei, dette kaller jeg både dyreplageri og uvitenhet! det finnes sikkert mange folk i norge og resten av verden som ikke skulle hatt lov til å ha dyrehold.
har du et dyr så bør du søren meg ta annsvar!!

hesten er et stort dyr som bør bli behandles med vennlighet og respekt!!!!!

*K*

Gå til toppen av siden

Talitha
» VIP

Skrevet - 12/06/2003 :  20:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg har ooplevd dette før ja....
denne stallen heter BELLESEN stall å er på Madla (Stavanger)
hestene er nesten aldrigt ute og det er gaaaanske masse stjeling
!!!!!
jeg hadde hesten min der i ett år (tror jeg)
dette er helt forferdeligt og de som eier stallen kan ikke en eneste ting om hester ol.
det var ikke alle stall jentene som møkket hver dag eller var hoss hesten sin!!!!
og når jeg og vinnina mi hadde ponniene våres ute gadd noen en gang ikke lukke porten så våres ponnier stakk ut (men di komer når vi roper på dem)

STALL-JENTENE::::

noen av stall jentene ¨kunne nesten ingen ting om heste de (feks. galloperet og travet på ASFALT.......!!!!!
dette er verdens verste stall
det kostet 1050k,- mnd. for en liten shettis......
høyet var mugglet...ol. for alle på Madla ikke stå på BELLESEN STALL!!!!!!!!
HILSEN EN HATER AV DENNE STALLEN
Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2003 :  10:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg har uheldigvis vært på en fæl stall..
jeg flyttet hesten min derfra på flekken..
Folk stjal ting og hestene fikk ikke den maten de skulle ha,de bare slag til de no..og høyet var ku-silo, som ikke er beregnet på hester..nei det var helt grusomt...

Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 01/07/2003 :  23:56:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har nok det...
Det er mange staller som burde STENGES!!!
Syns b.l.a at mange rideskoler er for dårlige!!
Hestene går opptil 6 timer i strekk! Og hvis de er heldige får de 15 min i en bitteliten paddock!!! Ellers står de inne hele tiden, og små drittunger kommer å maser på dem...Mange steder er altfor dårlige, desverre...!
Gå til toppen av siden

celine

» VIP

Skrevet - 06/07/2003 :  22:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg har ogå opplevd en dårlig stall. jeg trente en varmblods traver som var en meget spesiell hast,det var så å si kun meg han stolte på.Han blei solgt til en gubbe på 65 år som skulle ha han som en tur hest,å det var faktisk ingen andre enn meg som klarte å ri han.men på denne tia var jeg lei av hest å da pelo blei solgt følte jeg for å slutte.da hørte jeg av noen kjente at han sto på hyni så jeg dro opp for å se til han. det er det jævligaste jeg har sett. han sto med dritt oppover kneea,han hadde blitt kjempe tynn+++ hu kjerringa som var det henta gubben sin å han sa at han hadde tenkt å slakte han fordi han ikke klarte han, men da fikk jeg lov til å begynne med han igjen . jeg kunne aldri vere borte da fikk han ikke mat,men gubben døde å jeg fikk pelo så det endte godt. Gå til toppen av siden

sweeti

» VIP

Skrevet - 30/07/2003 :  22:16:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tro...!
Er dette sant alt dere sier?
Det virker liksom som dere overdriver litt, med seletøy slengt rundt og mugg på veggene o.s.v...
F.k.s det med seletøyet, dette er jo verdifult, hva er da vitsen med å la det slenge rundt?!

Jeg fikk litt "sjokk" da jeg leste alt dere skrev her, selv er jeg vant med ryddige og fine staller, der vi koster opp når vi "søler" eller mister ting, alle spilt og bokser blir møkket ut og hestene får stå ute flere timer om dagen i fine paddocker...
Jeg kan nesten ikke tro hva dere sier...

Eneste stallen jeg kan tenke på jeg ikke helt liker, er en stall hvor hestene nesten ikke går ute, bare i en liten paddock, de går i skolen hver dag, minst 2 timer om dagen, de gjorde det før hvertfall, men nå har det kommet ny stllsjef og alt er skjerpet, spiltene blir møkker hver dag og hver hest har en hestepasser som er der minst 3 dager i uka og steller og duller litt med hesten "dems"...
Hestene får hvile i helgene og alt er sjerpa skikkelig, jeg er glad de fikk ny stallsjef!
Men nå har jeg ingenting med denne stallen å gjøre, bare "besøkt" den noen ganger...

Der hesten min står rydder vi opp etter oss og møkker og alt det som forventes at en hesteeier skal gjøre for at hesten og andre skal trives!

Vil også si en ting om de som ikke møkker, ligger skitten/våt sagflis for lenge kan det komme infeksjon(flisen vi bli rød i det "nederste" underlaget) og dette KAN føre til hovskader/beinskader...

Jeg blir bare drit forbanna (for å si det rett ut) på folk som gjør dette mot hestene, de burde absolutt ikke hatt hest, eller omgå dem, hverfall ikke før de vet hvordan man rydder opp etter seg!

*Camilla*
Gå til toppen av siden

sweeti

» VIP

Skrevet - 30/07/2003 :  22:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil foresten også si til alle derre andre som har skrevet inn her, dette er dyremishandlig det dere forteller om, og det burde ABSOLUTT meldes til dyrevernet, for ingen, ikke en hest eller et annet dyr for den saks skyld skal få leve i sin egen møkk!
De fortjener rent vann og ordentlig mat, og hvertfall syns jeg de skal få frisk luft hver dag!
Det er da det minste vi kan gjøre for dyrevennene våre!
Tenk på alt det de har gjort for oss gjennom åra...

Her sliter de for oss, løper rundt på firkant sporet på en rideskole dagen lang, får litt hvare kanskje og høy, får gå i friskluft kun når de blir leid fra stallen og til ridehuset, og fra rudehuset til stallen mellom timene, fortjener de dette? Er det sånn vi mennesker skal behandle hester? NEI! og det burde abslott gjøres noe med!
Hestene fortjener vennlighet og respekt, ikke mishandling og en skitten boks!

Og her sitter vi, med makten...

Camilla
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2003 :  21:26:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette høres helt forferdelig ut, og noe høres ut som misshandling! Kan dere ikke prøve å ringe dyrevernet? Har selv heldigvis ikke vært i sånne staller, høres helt forferdelig ut! Stakkars hester!

-sPikE-
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2003 :  19:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse stallene høres jo helt forferdelig ut!!! Jeg har vært på noen staller der noe har vært "mindre" bra, men ikke i nærheten av hvor ille dette er/var... Sikker på at dere ikke har tatt i litt vel hardt?!?

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 03/11/2003 :  21:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
vet om enda en fæl stall i fredrikstad jeg..uten å nevne navn denne gangen..

veldig hyggelige folk(flesteparten), og ganske ryddig, men hestene står kun ute til rundt halv ett i "sykepaddocker". har ikke muligheten til å løpe eller no.

når det gjelder foringa her, så står det f.eks. 2 kg høy morgen..så kjenner jeg på høyet hesten får, og oi; det veier visst bare 0,5 kg!! og de forer bare med havre og kli på kvelden. hesten min skulle hatt pellets der, men neeeida!!

når den sto her, var den borte på helfor. men den ble nesten ikke ridd, og sto veldig mye inne. de tok bort mye av maten (kraftforet) fordi den ble sprek, men det er vel ikke så rart??? når den nesten bare sto inne??! og selvfølgelig spiller maten en rolle, men den rolla er veeldig liten! off, jeg blir så lei meg...

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.