hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor har det blitt av de gode gamle børstene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvor har det blitt av de gode gamle børstene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mint
» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  11:47:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine pussesaker er nå så utslitte og gamle at det er på tide med en fornyelse. MEN-hvor er det blitt av de børstene som vi alle hadde for endel år tilbake? De firkantede, avlange med myk eller hard syntetbust. De ser ut som en sopekost i miniatyr, og har trerygg.Dere som har holdt på med hest en stund vet hvilke jeg mener, og de finnes fremdeles i mange pussekasser rundtomkring. Jeg vil ha dem! Hvis noen kan tipse meg om en butikk som fremdeles fører disse ville jeg blitt veldig glad. Jeg er faktisk villig til å kjøpe dem fra utlandet også, og kommer da til å hamstre.

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/01/2005 :  13:38:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Å, så deilig å høre at det ikke bare er meg som savner de børstene der..
Har finni noen som ligner, men ikke akkurat de! Leiter jeg også, så hyl ut om noen vet hvor de finnes ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  14:28:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg gjetter at butikkene på travbanene fører dem. Det er der jeg finner igjen "gamelt" utstyr jeg trodde hadde gått ut av produksjon. Som f.eks sort lærgrime med rødt under - sånn typisk "fjordingrime", det fant jeg på travparken. Mitt gjett er at det er der man kan begynne å lete etter slike børster
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2005 :  15:53:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er det disse som som oftest forekom med gul bust (iallfall i starten..)? Men også i andre farger? Med bust på kanskje 5 cm, og hvor de stiveste hadde "kreppe" form på busten?

Isåfall..

Jeg husker at Fossum salmakeri (på Bjerke) hadde disse en tid etter at de var på vei ut, men det er år og dag siden jeg kjøpte børster sist, så dette er også endel år siden. Jeg har også kjøpt noe på Løwenborg i sin tid, også etter at disse børstene var vanskelige å finne, men det er desverre også endel år siden..

Heldigvis har jeg endel børster i ulik stivelse som fremdeles er helt nye Jeg har sikkert en pussekasse som kan benyttes til en hel rideskole.. Jeg begynte å kjøpe litt børster nå og da, da jeg oppdaget at hestebutikkene etterhvert begynte å ta inn kun børster som jeg synes var helt elendige. Jeg har jo faktisk et par av disse gule, både stiv og myk som jeg kjøpte den tida jeg pusset ponnier på rideskolen. De er brukt mye, og de har jeg fremdeles

Disse stivbørstene som er veldig populære i dag, de med syntetbust, og trefarget plastrygg, med lang bust (de har dem på Høøks bl.a.) er igrunn veldig gode som nye, men slites jo ut og blir krøllete med en gang.. *grrr*

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2005 :  17:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvor du får dem, men de er knallgode. Har heldigvis flere stykker, så jeg er sikret en stund
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  22:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nettopp! De som helst var gule i starten, men etterhvert kom de med stiv bust i alle farger. Jeg har hatt mine i maaaange år, og først nå synes jeg det er på tide med utskifting. Børstene du får kjøpt nå blir som nevnt før meg, krøllete og tunge å bruke etter kort tid. Nei, takke meg til de gode gamle.. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  22:58:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig her! Selv syns jeg de børstene med laaang bust på er de beste og da gjerne i forskjellig hardhet! Mange av disse lange børstene mister helt formen etter kort tid;bustene stikker ut alle veier og det er irriterende
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2005 :  23:22:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Akuratt når det gjelder finbørster har jeg god erfaring med denne. Den er da veldig myk, og passer best til siste "finish" på en litt korthåret hest. Men har hatt denne typen børsten i mange år, og den holder. Tørker da veldig sent etter vask fordi den er av naturmateriale. Har også en av denne. Også ganske myk, men kanskje bittelittegranne stivere enn førstnevnte. Har dog ikke brukt den i mange år, så kvaliteten vet jeg ikke noe om, men den er av naturmateriale.

Men gode stivbørster finner jeg ikke lengre. Enten krøller busten seg med en gang, ellers børsten rett og slett ikke noe god å bruke. Godt jeg fremdeles har noen av disse gode gamle gule.. Og blå, og lilla i samme sort

Forresten.. Apropo gode børster. Er det noen som husker disse mellomstive børstene som hadde syntetbust som var ca 5 cm lange, og kreppet, og hvitt plastikk håndtak? Busten forekom for det meste i blått eller rødt, men jeg hadde den også i gult husker jeg. På håndtaket var det støpt inn streker/spor, som utgjorde rutemønster på ryggen. Vet ikke om dette var en god beskrivelse, men disse likte jeg. De hadde dog kortere varighet enn den omtalte gule som her er debattema, men de likte jeg godt (og har ingen av dem nå..).

Molly

» VIP

Skrevet - 29/01/2005 :  20:30:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei spoff
Hvis det er samme børste med rutete rygg jeg tenker på så er jeg så heldig å ha en enda(selv omden ligger i skokassa til eieren av hesten,tror jeg) Disse børstene syns jeg er gode og de holder ganske god form selv etter mye bruk! De ligger godt i hånda(for oss som har litt korte fingre..) og er mellom stive! Har en gul en

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/01/2005 :  23:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De har dem på XXL; var der i dag :-D Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 30/01/2005 :  15:37:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff: Jepp, husker de! Jeg hadde en i grønn, og den var super. Men ble frastjelt alle børstene mine for endel år siden og da ble den borte. Har aldri funnet den typen igjen.

Ang. superbørstene så tror jeg faktisk jeg har funnet en etternøler på bole.no. Aner ikke om den er stiv eller myk, og det er ikke så mye annet interessant der så de blir himla dyre pga porto..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2005 :  17:54:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
På Bole har de en av disse børtene av den omtalte sorten ja. For de av dere som ikke helt er med på debattemaet kan dere se her. Umilig å si noe om den er myk eller stiv ja, og så blir det litt dyrt som mint påpeker, med porto og sånt, og kun den børsten. Selv om børsten hadde ok pris i seg selv.
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.