hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har din ynlingshest noen gang forlatt deg??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 Har din ynlingshest noen gang forlatt deg??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

horse_lover

Skrevet - 24/03/2003 :  20:01:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Har din hest noen gang blitt slaktet eller så du aldri få se den mere??

det har min ynlingshest Overcome! Hun ble slaktet!

Har din noen gang blitt borte? Eller en hest du har ridd!?

Du er klok vis du skriver her!

Håper det!

Hilsen meg!

Svarten

Skrevet - 24/03/2003 :  20:26:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
JA MIN HEST, ELLER DEN GIKK I SKOLEN MEN DET VAR BARE JEG SOM RIDDE
HAM, LEIET HAM, STELTE HAM, O.S.V
DET VAR BARE MEG HAN VAR SNILL MED OG VAR GLAD I
I DESEMBER 2002 VAR DET NOEN SOM KJØPTE HAM=(
JEG ER IKKE GLAD LENGER=(
KOMMER ALDRI OVER DET=(
KOOOZ MEG=)
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 24/03/2003 :  22:03:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Min kjære, søte, nydelige yndligs hest ble avliva desember 2002... les mer på : http://home.no.net/cami89/ridekarriere.htm hvis ikke denne linker funker kan dere gå inn på http://home.no.net/cami89 og trykke på meny;) hehe!

Gå til toppen av siden

Mette88
» VIP

Denmark

Skrevet - 25/03/2003 :  14:49:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMette88  Svar med kopi av melding
Ja!!!

Freja! Min bedste ven, min eneste ene, den eneste i verden jeg holdte af!

Hun blev 7 år! Hun var en nordbagge/newforest! Og meget fræk!

Det var 9. december 2002, hun havde været vild ude på folden! Min ridelærer ringede mig op, og spurgte om jeg ikke kunne komme ud på Enggården NU! Der var sket noget med Freja, de troede at hun havde brækket benet!

Jeg skyndte mig at cykle derud*grædende*. Da jeg kom stod Loa og holdte Freja på folden! Freja blev glad for at se mig! Hendes ene bagben var helt brækket over! Jeg stod alene med hende i en time og krammede hende og græd! En time efter kom dyrlægen Ole Sonne, han gav hende 5 sprøjter, jeg stod og holdte hende imens hun blev aflivet!
Hun lå bare der på jorden... Ingen glimt i hendes øjne, hun lå bare helt stille! Jeg græd og sad derude i lang tid efter! der var en klub der skulle ride... De stod og grinede over at jeg sad derude! Møgunger!

Jeg græd hele dagen! Jeg tog derud igen om aftenen og gik ud på folden og sad og aede hendes hovede! Så klippede jeg halen af hende som minde!

Næste dag lå hun ude ved marken sådan at hun kunne blive hentet og lavet til sæbe!

Hun var ikke hentet da jeg kom, så der sad jeg alene og græd! Jeg fik fri fra skole den dag!

Senere kom lastbilen og hentede hende! Jeg græd MEGET! De prøvede at trøste mig... det hjalp ikke så meget!

Græd resten af dagen!

Nu sidder jeg her 3 måneder efter og græder!

-Jeg elsker dig for evigt Freja! Du skulle ikke have været vild på folden! Jeg ville ønske af hele mit hjerte at du var her endnu!

Hvis jeg ikke havde Silver Flame havde jeg nok begået selvmord over frejas død!!!

Nu har jeg kun Silvie! Hvis hun også dør fra mig, dør jeg også! Jeg kan ikke bære at miste mine elskede heste!

Se billeder af freja og Silvie på www.melle36.arto.dk og så clik på "billedgalleri"

Nu rider jeg Junker Hiort, Røkkvi, Silvie og Bantam!

Nu kan jeg jo ikke stoppe med at græde!!!

Knus METTE
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2003 :  10:16:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Ja! Da jeg var tretten år, begynte jeg å passe en litt skvetten og redd varmblodshest, Elmo, og en ettårig fjordhingst, El Ni`no. En dag jeg var i stallen, da var jeg fjorten, skulle eieren hoppe over noen rustne tønner.. Hesten refuserte og trakket nedi den ene, falt og slo nakken kraftig... Jeg tryglet eieren om å ringe dyrelegen, men hun mente at det hadde gått bra, så vi stolte på henne... Etter en tid ble hesten mer og mer nervøs, og vanskelig på boks, og tilslutt helt gal... Dyrelegen kom, og kunne fortelle at etter fallet hadde hesten fått en væskedannelse i hodet som ga han grå stær og en leversykdom... Han burde avlives sa han. Vel, hesten stod i boks i tre måneder, JEG var den eneste som gadd å møkke for han og ta meg av han, og tilslutt var det, etter hva jeg har hørt, at bare jeg og eieren fikk lov å komme inn til han. En dag kom jeg på skolen, og ei jente, som jeg ikke kunne fordra som hadde holdt til i stallen en stund, kom bort til meg... Du vet at han ble slaktet idag sant??? Det visste jeg ikke, og venninna mi, som eide fjordhingsten jeg også passet, bekreftet det for meg... Jeg har aldri grått så mye i mitt liv... Han betydde verden + litt til for meg. Dagen etter ville ingen ha fjordingen, så jeg sa at jeg kunne ta han. Da jeg kom opp i stallen, stod fjordingen der, trist og lei... Jeg møkket for han, og stelte han... Da jeg skulle hente spon i kjelleren, så jeg i øyekroken en trillebår med ett eller annet oppi... tenkte ikke mer over det. Da jeg rundet hjørnet var det første jeg så en diger blodpøl... Ved siden av lå grimen hannes, full i blodflekker... Da brøt jeg totalt sammen, og gren til jeg kom hjem... Men, iallefall, da jeg gikk tilbake, gikk jeg slik at jeg nesten gikk på trillebåren... OG, det er noe av det verste jeg har vært med på, den var fylt med hestens innvoller... Og dette fulgt av et nytt sammenbrudd... Vel, jeg skulle inn i boksen til fjordhingsten, og han pløyde seg ut, og ut av stallen. Han kom fort tilbake, med hengende hode... Rett inn den andre, nå tomme boksen... Etter en tid ble han, El Ni`no, flyttet til en annen stall, med andre hester. Da hadde jeg i mellomtiden fått egen hest, min øyensten Miriam. Jeg hadde ikke fått muligheten til å få besøkt godgutten i den nye stallen, så jeg skulle ta det om en uke fant jeg ut... Samme dagen, også en skoledag, og en vakker sommerdag i juni, fortalte ei venninne av meg, El Ni`nos nye hestepasser meg, at han var død for to uker siden, han hadde falt utfor et stup og hengt seg i et tre... Jeg hadde vært hestepasseren hans i nesten to år, hadde god kontakt med eieren, og INGEN hadde giddet å si det til meg... Jeg fikk nok et sammenbrudd, og reiste hjem. Venninnen min sa at hun hadde bedt dem om å ringe meg, men de hadde bare sagt at de ikke GADD!

En annen venninne av meg hadde en varmblodshingst, Banker Boy, som ble kastrert da jeg fikk Miriam... Han var ordentlig vakker, billedskjønn! Etter en stund, ble han så dårlig i beina at han ikke kunne ris, så vi fant ut at han kunne være *selskapsdame* for Miriam. Her hos meg sto han i tre måneder, var håndhest hver dag, og stortrivdes. Men det ble for mye for eieren, så hun flyttet han tilbake. Etter en tid ble han så dårlig at han måtte slaktes. Heldigvis fikk jeg vite dette på forhånd, så vi satte Miriam opp til han den siste natten hans... Jeg skulle hente Miriam og ta farvel med Banker, men da jeg kom opp der, var han allerede reist... De var komt for tidlig. Miriam var helt hysterisk, vrinsket, og skalv og tok helt av. Hun løp meg nesten ned... Hun så seg rundt, og hele veien hjem ropte hun på han... Det var skikkelig trist... Han betydde mye for meg han og...

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

lille_troll
» VIP

Skrevet - 26/03/2003 :  19:49:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei METTE_88

Det var trist det som skjedde med Freja=(
Jeg så på bildet av Freja. En virkelig søt hest. men jeg lurer veldig på hvilken rase hun var.

klem fra

--------------------------
lille_troll
Gå til toppen av siden

Mette88
» VIP

Denmark

Skrevet - 26/03/2003 :  19:58:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMette88  Svar med kopi av melding
Hun var den bedste hest i verden!

- Nordbagge / Newforest!

Selvom jeg ikke så godt kan lide nordbaggere, var hun noget helt specielt!

Der er ingen der kan erstatte hende... ALDRIG!
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  13:24:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
en blandingsaraber jeg hadde ble solgt til en i oslo.

en hest jeg hadde på helfor brakk noe i hoven og ble avliva.

min første hest, Lotus, fikk tarminfarkt og ble akutt avliva (det er bilde av ham på presentasjonen min,amayan)

Gå til toppen av siden

Deliberate

Norway

Skrevet - 31/03/2003 :  14:23:23  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingDeliberate  Svar med kopi av melding
for to månder siden mistet jeg verdens beste, skjønneste og peneste hest! jeg hadde stelt han i et halvt år og vært gjennom godt og vondt med han. han hjalp meg gjennom montè kurset og det første prøvløpet mitt, vi ridde lange turer i skogen, lekte i havna og stod å kosa i flere timer!
han har heldigvis ikke blitt avlivet, men det er trist forde at han har reist.
han var dårlig i senene og ble sendt til en trenerstall hvor han har fått behanndling og en ny sjanse.
jeg fikk ikke beskjed om at han skulle dra før den dagen han reiste. da fikk jeg en melding fra han som eier stallen at jeg måtte ringe han så fort sommulig for jeg var på skolen.
så ikke meldinga før jeg var ferdig så jeg ringte da. han sa at lynet hadde reist, og jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. på bussen hjem måtte jeg sitte å holde tårene inne, men når jeg kom hjem klarte jeg ikke mer. tårene fossa ut!
når jeg kom i stallen senere den dagen var det ikke det samme..
med en gang jeg kom inn stalldøra før kunne jeg bare se rett inn til Lynet og han vrinska et "hei" til meg, men den dagen var det ingen Lynet som vrinska og var glad for å se meg. det var en tom plass der han hadde stått og ingen ting kan beskrive den følesen jeg fikk når jeg så inn i den tomme boksen hans.
men jeg har besøkt han etter på og han har blitt bedre i beina etter behandlingen.

men uansett kan ingen ting beskrive den følesen du får når du mister yndlingshesten din, eller rettere sakt: din aller bste venn...

så Lynet du vil altid ha en plass i hjerte mitt!

Redigert av Montè_jente den 31/03/2003 14:26:01
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  19:24:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
HEIA! Eine nabohesten som hette BARBAROS datt ned i ein brønn for ca. 3 år sida...! Han var DANSK HALVBLODS, var 173 cm høg og var KJEMPE nydelig...!!! Han levde i nesten eit døgn før han døde..!, det verste av alt var at ho som eigde han var på ferie i Danmark, men faren hinna var heime og ha var med hesten heile natta.....!!! HAN VAR KJEMPE FIN,TRU MEJ, OG HAN HADDE VERDAS BESTE GALOPP....!!!!!! Hiiler=o) , Ann Lajla Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2003 :  15:55:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Hei, jeg mistet min kjønne danske varmblod.
hun het Weltstras Broker's Nicole, det kan gått hende at dere har hørt om henne, for hun har hvert med å konkuret på intrenasjonalt nivå.
Hun har også hvert med i Oslo spektrum å konkurrert mot Martha Louis.
Nicole, var en fuks hoppe, og var 1.65m til manken, utrolig fin å edel til å være en varmblod.
Faren hennes var en hannoveraner og moren var en fullblod.
Når jeg fikk Nicole, så var hun også tidligere mishandlet, hun var kjempe redd for hode sitt, steilet og slang seg bakover i stallen, var liv redd, lave tak, og alt som kunne komme nært henne.
Det tok meg lang tid, føre jeg kunne nærme meg henne.
Men etter mye turer med henne, tilbringet hele tiden sammen med henne i stallen, så til slutt stolte hun 110% på meg.
jeg kunne gjøre hva jeg ville med henne.
henge meg rundt halsen hennes, henge over hode, galopperte i full fart barbakk, på henne på beitene ja det var en total drømm, jeg kunne også ta presening og telte mitt over hele henne også stte den fast over hode hennes, så stod hunn bare der, gjorde ingen ting.
og hun som var så redd for hode sitt!!
Den hesten lærte meg mye, og jeg elsket henne på alt på jord.
Men desverre, en dag da jeg skulle i stallen, og skulle hente henne på beite, da kom det..
gikk inn på beite, og der lå hun nede.
jeg satt der en stund å koste med henne, ingen fare.
men så lurte jeg på, hvorfor hun ikke reiste seg opp, så etter mye tvang og slit fikk jeg henne opp, og da så jeg det, hun stod ikke på benet sitt i det hele tatt.
Så jeg styrtet i gråt, for jeg vistte med en gang at benet henne var knekt,,..
men jeg måtte jo få henne til stallen, der vi kunne undersøke henne nærmere, og jeg måtte da gå med henne, ca 1km, for å komme til stallen, den turen er det verste jeg har hvert borti i hele mitt liv!
hun måtte stoppe etter annenhver skritt for å vile, hun var svett og sliten,og pustet tongt, det var veldig vondt for henne.
fikk henne tilslutt i stallen, dyrlegen kom og det var det jeg trudde, benet var brukket.
Hun måtte desverre tas, den 12 september 2002, kl halv 12 døde henne, jeg styrtet i gråt, jeg har hatt store problemer med å komme over henne, men jeg vet at det vill jeg aldri gjøre, hun var min beste hest, og jeg vet at det er ingen andre hester som kan ta hjerte mitt som hun gjorde, hun stjal hjerte mitt, og nå er hun ett eller annet sted der hun løper å hopper svære hindere på åpne enger og mye rikelig med grønt gress.
En dag kommer vi til å møtes igjen Nicole, en dag..

Gå til toppen av siden

Deliberate

Norway

Skrevet - 29/04/2003 :  14:16:36  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingDeliberate  Svar med kopi av melding
Prospect: det må ha vært grusomt å finne hesten sin sånn å oppleve det du opplevde da. Gå til toppen av siden

Sprø_tenåring
» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2003 :  02:16:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSprø_tenåring  Send %s1% en ICQ meldingSprø_tenåring  Svar med kopi av melding
eg kjenner ei jente så har foreldre så driv opdrett dei hadde ei nydelig araberhoppe shimmel, og hu såg ut så ein Dressur hest eneste minus var at hu var skvetten og redd for hu hadde blitt mishandlet av forrige eier. eg fant noe spesielt i den hoppa så mye godhet,rei hu kvar gong eg var der og hu var ein engel når eg rei hu,me satte opp hinder og hoppte over dei.Også haustferien 2002 vår eg hos veninna mi og me skulle ri heileferien hadde me planlagt. første dagen eg var der rei me på tur inni i skogen galloperte og hadde det kjempe kuult andre dagen satt me opp hinder på ridebanen og hoppet med hestene den tredjedagen den forferdelige dagen var alt som vanelig til og begynne med vekkerklokka ringte me stod opp og åt frokost skiftet til rideklær og begynte og tusle mot stallen,ute regnet det litt,da vi kom in hentet vi høy på høyloftet og gjorde det klart da vi kom in såg vi ikke araberhoppa(sahklima så ho hette)araberen til veninna mi stod og trippet urolig, eg og veninna mi begynte og gå sakte mot boksen til sahklima noe var galt d følte eg på meg, i boksen låg den shimmlete hoppa strekt ut med øynene åpne eg såg på magen at hun ikke pustet veninna mi sprang etter foreldra sine og eg gjekk in og satte meg på huk og begynte og gråte.
Dyrlegen fant ut at hu hadde død av hjertestans.
Gråter litt nå nor eg skriver dette savner den koselige araberhoppa
som bare fekk bli 9 år gammel.

Gå til toppen av siden

Mable Hawk
» VIP

Skrevet - 04/05/2003 :  12:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei horse_lover!
den hesten jeg var mest glad i er også død!!
den var på tur med søsteren min så skar den
seg på en SPISS stein, pappa så på den og trodde det ville
gå fint, men for sikkerhetens skyld tilkalte vi dyrelege.
han sa at senen var kuttet av og at den ALDRI kom
til og kunne verken løpe eller hoppe og heller ikke bli ridd!!!!
så den måtte bare avlives.....
jeg gråt i flere dager å tenker på den ennå!!!
det var jo verdens beste hest!!
den het Mable Hawk var Engelsk fullblods...
den bor fortsatt i mitt hjerte<3
koz Elin (Mable Hawk)
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2003 :  22:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Den foerste hesten min, en fullblods vallak, ble skremt av en bil med henger, tok ut med meg ned en bakke, og maatte avlives fordi han brakk beinet sitt.
Bilder av han finnes paa presentasjonen min. Han het Clermont City XX.

Den andre hesten jeg fikk hadde en feil og maatte sendes tilbake til selger.

De var nydelig begge to, begge med nydelige gemytt:)
Ble utrolig glad i de...
De er tungt aa miste hesten sin uansett, men vaerst var det for meg da min doede. Det ble saa utrolig dramatisk og han ble bare borte.
Den andre hesten faar det iallefall godt.

Gå til toppen av siden

FrkFlorett
» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2003 :  20:53:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFrkFlorett  Svar med kopi av melding
tragisk historie....

min kjære ynglingshest fjordhesten odin var en god hest, han ble ca kun 15-16 år... da han døde av kronisk kolikk.

jeg selv startet å ri odin på et ridesenter når jeg var 6 år, og han fikk meg hestefrelst, han kunne jeg gjøre alt med, og jeg forstod den hesten, som det skulle ha vært meg selv.

4 år seinere flyttet jeg, og fikk aldri se kjære odin igjen, jeg startet dermed med travhester, og var stall jente til sagi rapp.
jeg lærte mer av sagi rapp, for han var vansklig, og en hingst den gangen ( nå e han kastrert) men hadde det ikke vært for kjære odin ( som jeg lærte grunnridningen fra) kunne jeg ikke tatt meg av sagi rapp ( så blir kalt rappen) men rappen ødelagde beina på travbanen, å nå e han kun en bondegamp en god bondegamp og=)

5-6 år seinere å jeg hadde blitt 16, fått jobb, egen stridig travhoppe
jeg skulle levere spon til ridesenteret der odin sto, da fikk jeg vite at på samme tidspunkt jeg flyttet fikk odin kolikk, og etter det fikk han kroniske magesår, så førte til kolikk... noe merkelige greier, som ingen fant ut av... en stund etter mangen år såg det ut som odin ville bli frisk, men så plutselig en morning fant de han syk i stallen, han døde i stallen sin før dyrelegen rakk og komme.

jeg savner odin, noe grusomt, har aldri opplevd en snillere hest enn han, selv min egen hest er ikke så snill så han(men nå er det myemer frezz i henne og da)

nå må kanskje ei hoppe jegkjenner avlives PGA gikt, jeg vil gjerne gjøre alt jeg kan for å hjelpe henne,men noen ganger ser det så vondt ut at selv meg mener hun burde avlives, men hun har hatt et godt liv hun lady... men jeg vett at eieren hennes er så glad i henne at han gjør det så er best for henne... så jeg føler meg trygg der, men det er alltid trist å se en hest lideV...

xXx
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.