hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bomløse saler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bomløse saler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Satine
» VIP

Skrevet - 26/01/2005 :  10:14:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei.
Lurer på om noen av dere har erfaringer med bomløse saler...?
Vurderer å kjøpe Barefoot Cheynne -salen til min islandshest, men vil gjerne høre folkets synspunker - på godt og vondt =)

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  13:22:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en Barefoot selv, og er veldig fornøyd. den er veldig myk og god, og Lolita har sluttet å kaste på hodet når jeg legger på salen:) jeg har også plagdes med at salene glir bakover på henne, men nå kan jeg bare henge opp fortøyet til pynt, for den salen sitter som et skudd. bakdelen er at den er veldig breeeed, så den første uken så kjennes det ut som man sitter skrevs over en elefant, men det går seg raskt til. putene er litt for tynne, egentlig, men det er bare å klippe opp liggeunderlag å legge i i tillegg. jeg har to lag ekstra med liggeunderlag i til hesten min, pluss at jeg har en sjabrak mellom salen og paden. en tredje bakdel med de er at vanlige bomsaler blir kjempeharde å sitte i;) jeg rir på ridetime en gang annenhver uke, og da rir jeg en hest med stübben sal, og det er en stor forskjell!

jeg angrer ikke et sekund på kjøpet:D

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Satine
» VIP

Skrevet - 26/01/2005 :  18:45:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei kristy, og takk for svar
Det høres bra ut :) Håper hesten min vil reagere like positivt hvis det er en slik sal valget faller på, og det tror jeg nok. Ny sal må han ha uansett, for den gamle er bare ikke så god som den engang var. Jeg har litt problemer med å få bygget ryggmuskler på han, og jeg har en følelse av at salen er synderen, pluss at han har vært plaget av litt ømhet og en uforklarlig forhøyning bak på ryggen siden i sommer. Hverken veterinær eller salmaker finner ut av det. Men etter å ha hørt en del om bomløse saler så håper jeg at det kanskje kan by på en løsning. Slik jeg har forstått gir det hesten bedre forutsetning for og plass til å bygge muskler. Han er også litt svai i ryggen så det er vanskelig å finne passe bomsal, så jeg håper at en bomløs vil forme seg mer etter ryggen hans slik at den passer godt. Og han vil jo forandre seg i ryggen også etterhvert som musklene forhåpentligvis kommer, og litt av sideflesket forsvinner... Jeg er også opptatt av å komme så "nærme" hesten som mulig under ridning, og en bomløs sal vi vel i større grad enn en bomsal følge hestens bevegelser og gi større kontakt?

Uansett, fortsett å komme med erfaringer og synspunkter, blir veldig satt pris på!

Hilsen irene
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.