hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Norlandshest i dressur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Norlandshest i dressur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  22:29:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Lurer litt på om noen vet om noen Norlandshester som går litt høyt dressur... De fleste Norlandshester jeg vet om går LC.
Mange sier jo at de har en som går øvelser opp til LB og LA osv... Men jeg vil vite om hester som faktisk går litt høyere klasser!!

Får går hesten fordelsvendinger, så betyr jo ikke det at den går LB, det kreves en del mer i LB enn bare det

Så vet du om en Norlandshest som går over LC, så skriv litt om den

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  23:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
LB er vel egentlig et minimum til hva en hest som har anlegg for galopp på begge hender bør klare å gå under trening med en noenlunde rutinert rytter.

Nordlandshesten har nok absolutt kapasitet til å gå LB helt uten problemer. De Nordlandshestene jeg kjenner til tror jeg ingen av dem vil ha det problemet. Gangen er selvfølgelig begrenset, men grunngangartene gjør de absolutt til fullkommende LB-hester. "Problemet" er vel heller at rasen er liten, og antallet hester ikke er så mange. Dessuten er gjerne målgruppen av de som kjøper disse hestene gjerne ikke satsende dressurryttere, og av den grunn kanskje ikke utdanner hesten så "høyt" i dressur. Nordlandshesten er nok også mye brukt som barneponni siden den er liten, selv om man kan ri den også som voksen.

rimfakse.no er det avbildet en Nordlandshest som heter Sylvester. Jeg kjenner ikke til han, men i og med at han vises i dressur i forbindelse med hest 2002 (eller en tidligere hest-messe, synes det ser ut som Hellerudsletta dette..) ser det ut som. Antar han går høyere enn LC dersom han skal være noe å vise frem. Han ser jo litt søt ut, men jeg kjenner dog ikke til hesten.. Du som sikkert har litt mer kjennskap til Nordlandshestmiljøet for se om du finner ut litt mer om han

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  23:29:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
En på stallen går høyere enn LC vil jeg tro! Hoppe, under 10 år (tror jeg), hun er vell så å si perfekt bygd(!) og er kjempegrei! Hun har gått i rideskole og er utrolig å ri dressur med! Lærevillig,lystrer perfekt, jobber fint osv. ! Men vet ikke noe om hun har vært med på stever eller noe! Er hun riktig trent og har en "god" dag kan hun være helt utrolig!! Fordelsvendinger,bakdelsvendinger (skrives det sånn?) , travèr & galoppbytte tror jeg ikke hadde vært noe problem for henne!!
Therese
Gå til toppen av siden

Rødkløver

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  00:13:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRødkløver  Svar med kopi av melding
Heisann!
Har for tia en lyngsvallak. Han e nu 7 år og en utroli positiv fyr!
Han har et veldi bra eksteriør, og dressur trenern våres mener han han kapasitet til LA!
Men så va det jo det her me rytters interesse! Har en Dk.vbl. ridehest jeg satser dressur med, så det blir lite dressurtrening på lyngsen! Men håper på å kanskje være klar for LBtil sommeren! Sliter litt me galopparbeidet!

Grunnen til at det er lite lyngser/fjordinger og andre tonge ponnier ikke går så mye dressur er nåkk eiers interesse! Vil du ri dressur kjøper du helst en lettere rase!

Om hesten henge som idiot på tøyla e d som oftest fordi d sitt en idiot og henge i andre enden! Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  10:27:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

rimfakse.no er det avbildet en Nordlandshest som heter Sylvester. Jeg kjenner ikke til han, men i og med at han vises i dressur i forbindelse med hest 2002 (eller en tidligere hest-messe, synes det ser ut som Hellerudsletta dette..) ser det ut som. Antar han går høyere enn LC dersom han skal være noe å vise frem. Han ser jo litt søt ut, men jeg kjenner dog ikke til hesten.. Du som sikkert har litt mer kjennskap til Nordlandshestmiljøet for se om du finner ut litt mer om han

Opprinnelig postet av spoff

Jeg er litt inne i Norlandshest miljøet ja, og Sylvester er solgt til ei jente hun er vel ca 10 år nå... (ikke helt sikker der) Hun fikk han da hun var 8 tror jeg. Og hun rir kun LC på de stevner som jeg har sett. Men hun satser nok mest på sprang.
Sylvester er forresten kastrert!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  12:00:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Mener å huske at det var et innslag på hest 2004 som viste bruksområdene til nordlandshesten, og at de også viste litt dressur. Mulig jeg tar feil, men... Ellers er det vel som flere sier, at de som kjøper en nordlandshest sjelden satser veldig i dressur.

Har selv hatt ei nordlandshoppe, og hu kunne igrunnen ingenting ;) Hehe...men søte hester er de! Og du verden så anvendelig ponni, både til barn og voksne :) Når jeg får barn skal de ha en nordlandshest, og ikke en shettis som mange kjøper til barna sine.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  16:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heij(=

Trollvik Kark er en nå 16 år lyngshest. e. Prinz 96
Han har hvertfall gått LB!
Han har gått lenge som skolehest på Nord Norsk hestesenter, men etterhvert ble han kjempelei , og søstra til venninna mi kjøpte han.
Var en av hestene jeg lærte å ri ordentlig på(=
Kjempehest, VELDIG brae steg til lyngshest å være! Det har vi fått hørt fra ganske mange.

Vil selv si at han er en kjempeflott hest, veldig god allround hest, dressur går han nok ennå med riktig trening ennå LB.
Mne nå er han egentli sånn hallveis pensjonert.
Ganske dumt for han er en kjempehest!! både i sprang og dressur, sist i sommer hoppa venninna mi 1 m med han..

Er kjempeglad i den hesten, kjempeflott!

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

ThereseJ

Norway

Skrevet - 25/02/2005 :  22:54:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseThereseJ  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig kan N/L-hesten gå høyere klasser den og!!
Trollvik Frika har MYE kapasitet, men blir brukt mest til sprang etter det jeg har hørt.
Siljar (Norges eneste sølsvarteN/L-hingst som er premiert?) går vel og rimelig bra dressur. Tror det er mange N/L-ponnier med mye kapasitet som med rett trening lett kunne gått høyere klasser. :)

andùnë dû falas girith hìni... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.