hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høyde på hest og rytter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Høyde på hest og rytter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Martine:o)

Skrevet - 01/03/2005 :  23:11:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest på 175 kan virke stor i boks og fra bakken men de er ikke så veldig forskjellig å ri enn en hest på 160.. Det må gå litt på følelsen også. Noen liker seg bedre 160cm høye hester mens de er 170 høye selv, mens andre er omvendt.. er selv rundt 165 og liker små hester med store bevegelser og store hester (170 (+)) men vanlige bevegelser.. Litt fra hest til hest og menneske til menneske.. Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  15:48:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Hei!
Selv er jeg ca.170.. Hesten min er 160... Syns vi passer bra sammen størrelsesmessig jeg=).. Har også ridd en ponni ( akkuratt ponni) på 148 litt i det siste... Det går og helt fint, men tror ikke en større person kunne ridd den ponnien...
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/04/2006 :  16:01:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg er ca 176, og Blivira er vel såvidt over ponnigrense, tenker jeg. Sånn sett er vi kanskje en litt rar ekvipasje å se på når vi har dressursal og laaange stigbøyler, men når hun begynner å jobbe skikkelig, kjennes det nesten ut som om hun vokser ti cm i mankehøyde, og hun kjennes faktisk slett ikke liten ut å ri!

Valakken min er ganske mye større, mellom 155 0g 160 et sted, tenker jeg, og har kjennes enorm ut å sitte på i forhold.

Jeg er litt reservert mot ridehester av større modeller, fordi de fleste slike jeg har "gjesteridd" eller "prøveridd" har vært ganske tungrodde båter når det gjelder finstemte hjelpere etc, rett og slett tungridde... (Sammenlignet med mine smekre kaldblodsdyr, hehe)

Tyder kanskje mest på at jeg liker best de hestene jeg har ridd til selv, ? ;) Hvis jeg noen gang skal ha meg en større ridehest, så blir det i alle fall kjøpt en som jeg skal ri til selv.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg er selv 164 cm, akkurat som hesten min, og vi passer hverandre veldig godt sånn størrelsemessig.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:23:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Som de fleste har nevnt før meg, er det mange ulike faktorer som spiller inn. En pekepinn kan imidlertid være å se etter en hest med samme høyde som en selv.

Jeg er noen centimeter over 160, hesten min noen centimeter under. Jeg syns vi matcher perfekt, men hvis jeg "måtte velge", ville jeg heller hatt han litt høyere enn litt lavere.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:09:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
når jeg gikk rideskole lærte vi at når du holder armen rett ut (så den er på lik linje med skulderen skal du kunne legge håndflaten på manken til hesten... men dette stemmer overhodet ikke for min del iallefall! ikke for noen andre jeg har truffet heller.

folk er forskjellig bygd, og to ryttere av samme høyde som rir samme hest trenger ikke å passe like bra sammen.

jeg er ca 173 høy, og har bestandig trivdes med å ri litt store eller kraftige hester, dette pga at jeg har veldig lange bein.

(men hadde en periode en nordlandshest på for. jeg følte ikke at jeg subbet beina i bakken selv om hun var mye mindre ann andre hester jeg har ridd, for hun var sa vannvittig feit at jeg omtrent satt i spagat!! desverre hadde jeg ikke henne mer enn i litt over et halvt år. for når hun omsider begynnte å få litt normal fasong, kom eierne og tok henne hjem, de syntes hun var blitt så tynn... stakkars hest, som mest sannsynlig levde resten av livet sitt som kule med bein)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  23:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm... jeg er da 160 cm høy og har en islending på 137 cm... hvilket i mine øyne er perfekt :) Tror man bør føle på det selv jeg, hva som passer en selv best! Vekten har vel litt å si også kanskje? (Ikke på islandshest da, men tenkte på andre små ponniser...) Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  00:37:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Jeg er 167 og rir hester fra 137-157. Synes ikke det føles galt nei. Hestene mottar singalene fint og gjør det de skal..

Edit for å legge til at jeg er sisteårs ponnirytter..

-Marte
Redigert av - *littledevil den 15/04/2006 00:39:14 Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  08:46:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 178 og hesten min er ca 153.. siden han er en litt kraftig hest føler jeg meg ikke stor på han..

Jeg er enig med Cindy&Fàlki at man bør føle på seg selv hva som passer en selv best..

Jeg er jo egentlig ganske høy, men trives med å ri ganske kraftige hester på rundt 150-160, syns det passer til meg..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  12:51:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er selv 164 cm, akkurat som hesten min, og vi passer hverandre veldig godt sånn størrelsemessig.

Opprinnelig postet av Kristine & Ibrahim K

Samme her.. Lopke og jeg er like høye.. ca 164-165 synes også det er en perfekt størrelse til meg. Liker best å sitte på litt større hester. pga skrittlengde og tempo.
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  15:10:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
liker best høye hester. de småe ponniene blir litt for små når føtene mine henger nedenfor buken på de. Seff det er du som må bestemme det. Enten du liker store eller små, tykke eller smale så er det du som bestemmer hvilke hester du liker og ikke
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.