hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Undertøy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Undertøy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  23:17:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har tenkt på dette en stund, da jeg i høstferien var på rideleir. Lur som jeg var tenkte jeg at første dagen skulle jeg bruke en ordentlig truse, så jeg ikke skulle få gnagsår, ubehag når jeg rei osv. Jeg tok da på meg en jenteboxer (sånn med snoopy på som man får på H&M). Jeg rei tilsammen to timer, og tusla mye rundt den dagen, med det resultat at jeg fikk to ekstremt ubehagelige gnagsår på innsiden av låret, akkurat ved trusekanten. Det var faktisk så ille at sårene væsket de to/tre første dagene. Det var heller ikke særlig godt å ri dagene etterpå, da trusekantene gnagde på sårene. Resultatet blei at jeg måtte sette på plaster ved trusekanten for at det ikke skulle gnage. Det hjalp litt, men det var et par ganger i løpet av den rideleiern hvor sitsen min ikke var helt på sitt beste. Resten av rideleiern rei jeg i stringtruser, og det har jeg ikke hatt noe problem med, hverken før, da, eller nå.

Når det gjelder BH er det egentlig akkurat det samma for meg hva jeg har på meg, bare det holder ting litt på plass. Har ridd én gang uten BH, og det var én gang for mye. Huff og uff. Var glad jeg hadde tildels stram topp =P

Så mitt valg når det gjelder undertøy når jeg rir er stringtruse og en BH, samma hvaslags.

Det var min lille "undertøyhistorie" =P Har dere noe favorittundertøy når dere rir, eller er det akkurat det samma? Er det noe dere absolutt aldri ville finne på å ri i?

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  23:30:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, så koslig, undertøyhistorier :)

Stringtruser er ikke noe for meg når jeg rir, brukte det før, men nå syntes jeg bare det er ubehagelig. :P God gammeldags truse er best syntes jeg. H&M snoopy jenteboxer er deriot grusomme, helt enig med deg der.

Må også ha på BH, glemte å ta på en dag (er ekstremt distre noen ganger) og det var ikke særlig behagelig, nei. :P Samme hva slags, men sportsBHer er vel egentlig det beste.

Ellers er jeg sokkefrik :D bruker raggsokker hele året og har ofte 3-4 lag med sokker.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  23:34:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sokker ja.. 3-4 lag? Du må jo kjøpe sko som er to nummer for store for å få plass til dét? Jeg bruker somregel bare vanlige litt tykke sokker. Om det er kaldt ute putter jeg et par (ikke matchende; en svart og oransjestripete, og en grå med lilla stripe øverst :P) ullsokker oppi skoa også. Kommer litt an på hvilke sko jeg bruker da. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  23:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Angående truser mener jeg at de eneste som funker for ridning er Sloggi. De har en god og myk kant som ikke gnager. Nesten alle H&M trusene (iallfall de jeg har) er helt elendige. De får heller brukes dager jeg ikke rir..

Ellers har en to sånne sportstruse som jeg kjøpte på Hööks. De var vel unødvendig dyre, men funker bra. Etter en liknende opplevelse som du hadde valgte jeg til og med å kjøpe en sånn sportstruse med lange bein, nettopp for å "forflytte" kanten, tilfelle man skulle få gnagsår igjen. Men for min del ble det med den ene helgen (som var et weekendkurs). Jeg vet om de som ikke en gang kan ri med vanlige Sloggitruser, som har mange sånne med lange bein. De er jo gode fordi de liksom ikke har kant. Disse trusene er da endel lengre enn vanlige boxere. Boxere krøller seg jo, og sklir opp.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  23:43:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Neida, det går bra, har aldri "plassproblemer" i skoa. Faste rekka er: "sokken" på strømpebuksa (nå om vinteren), vanlige sokker, ridesokker og raggsokkere. ;) Vet det ikke skal lønne seg med lag på den måten, men jeg har faktisk ikke frøset på beina en eneste gang de siste året, så noe på jeg jo gjøre rett, hehe.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  00:08:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Før red jeg alltid i stringtruser, fordi jeg syntes dette var best. Høhø. I sommer red jeg veldig mye barbak, og da lærte jeg en ting: man rir ikke barbak i stringtruser, dersom man ikke ønsker seg to stoore fine arr på rompen (dèt har jeg nå). Da sluttet jeg å ri i stringtruser, siden sår i rompen ikke akkurat er direkte behagelig :-P

Nå rir jeg kun i boksershorts, men ikke av den "vide" typen, bare de som sitter godt inntil. Sloggi Sensual har veldig gode sådanne, men pass på om de krymper - da har de med å bli nysgjerrige her og der som ikke er behaglig når man rir ;-)

BH har jeg alltid, i tillegg til en singlet med "skåler" som støtter litt ekstra.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  00:41:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sloggi Sensual har veldig gode sådanne, men pass på om de krymper - da har de med å bli nysgjerrige her og der som ikke er behaglig når man rir ;-)

*Ler HØYT*

Jeg bruker stort sett push up BH med en rimelig stram singlet over. Til konkurranse klistrer jeg de også fast med en stram treningsbandasje for å pakke ting godt sammen. Har litt for mye "lungevolum". Det med treningsbandasjen kan anbefales på det varmeste.

Jeg rir, basta, i stringtruser. Både med og uten sal. Undikker og boxere er grusomt, og kryper og krøller på seg. Men det må være microfiber med snille sømmer Klok av skade, som sikkert de fleste andre her og;)

Sokker ja... Der er ikke jeg flink, jeg har på meg enten høye knestrømper, eller vanlige sokker kombinert med leggvarmere. Jeg fryser alltid på beina, men har nå lært at helt vanntette SKO hjelper godt på

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  08:23:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Enig med real storm. Jeg rir og bestemt med string. Prøvde å ri med boxer en gang jeg også, men det ble med den ene gangen av samme grunn som real storm de "kryper og krøller på seg" *huff*

Jeg rir med helt vanlig bh samme hva slags så lenge den gir støtte :)

Og jeg er heller ikke flink med sokker burde vel vært flinkere ja.

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 11/01/2005 :  13:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker også string...av og til vanlige truser,men sjeldent...blir litt kaldere med string, og noen er helt grusomme,men sånne fra H&M med snoopy er greie å ri med...

BH er et must...

sokker ja...lærte netopp av typen min at man KUN skal ha på seg ullsokker (ragger) hvis man skal holde seg varm i beina(selv om man er våt på beina)...men ullsokker er ubehagelige og klør så enormt, så jeg satser på vanlige sokker med lange stallsokker utenpå....

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  14:55:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Apropos sokker, så har jeg alltid mine 50% ullstrømper fra Catago på meg. :-D Gå til toppen av siden

Shagya_luver
» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  15:05:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å ri i string!! dermed basta.. har fått et par fine gnangsår når jeg red med vanlig truse på 5 timers ridetur... blæh... bruker ALLTID bh når jeg rir... nmw!!! og når det kommer til sokker så trenger jeg noen tips.... Fryser ALLTID på bena uansett hva jeg tar på meg Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  17:58:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det mest geniale undertøyet jeg har brukt når jeg har ridd er Ullmax-boxere. Dette er superundertøy som samtidig holder varmen, så man slipper å fryse i baken. Også er det utrolig mykt og det krøller seg ikke. Sloggi sensual boxere er også ganske gode å ri i. Er ikke så glad i å ri i stringtruse. Synes det blir litt ukomfortabelt, men det går til nød.
Pleier som regel bare å ha sokker og litt tjukke ridestrømper på meg. Pleier ikke å fryse no sånn plagsomt på beina. Også hjelper det litt å ha sånne "varme-såler" i støvlene.

Braga Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 11/01/2005 :  18:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jøss, jeg blir forundra over alle dere stringtruseryttere! Jeg har aldri prøvd å ri med string, og kunne aldri finne på det heller, for jeg kan ikke skjønne at det skal være behagelig? Men kanskje en gang må bli den første..
Redigert av - eligj den 11/01/2005 18:24:33 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  18:31:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
eligj: Det er OK i sal (når man -ikke- rir sprang, vel og merke) - men om du noen gang planlegger å prøve, så er det et godt råd og ikke gjøre det barbak ;-) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  19:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg syntes string funker fint selv når jeg rir sprang og barbak jeg da men, hver sin bak? ;) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  20:17:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Angående lange truser, ser jeg at Hööks har en ny modell i sitt vårsortiment (se her). Jeg har ikke sett eller prøvd den, men tenkte å nevne det for de av dere som ikke kan tenke seg å ri i string (jeg er nok blant dem), og synes andre vanlige truser kan være problematiske. De har også et par eldre modeller. Jeg har den ene, og den er jo fin når du først har fått gnagsår. Men man får litt følelsen av å gå uten truse (fordi man ikke kjenner sømmene), og det i seg selv er litt ekkelt. *hehe* Så jeg bruker den lite, men har den tilfelle jeg skulle få skikkelig gnagsår igjen. Har jo gått i fella før..

Angående BHer har Hööks også fått inn et par nye modeller der. For min del synes jeg Sloggi er vel så bra her (stortsett set jeg bruker), men så hadde jeg sikkert klart fint å ri uten BH også, så BHproblematikken har aldri vært noe for min del.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.