hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - videregående skoler m. hestelinje
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 videregående skoler m. hestelinje
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 14/03/2005 :  17:59:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Jeg har også begynnte å lete litt etter noen gode vidergående skuler, der jeg kan gå hestelinje.. Jeg har litt lyst, men mamma å de vil jeg skal gå allmenn (men jeg bestemmer..:P)
Men jeg lurer på: er det veldig stor forskjell på årene du går på skulene? Jeg har lest forslagene deres, men bare lurer..

Den søsteren min går på (Gjerdmundnes) er det to år skule å to år praksis.. Er det sånn over resten av Norge også?

Ann Lajla

Ann Lajla


www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Cossie_babe

» VIP

Innlegg: 36

Skrevet - 14/03/2005 :  20:07:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvor du bor da,men det ligger en jordbrukskole med hestelinje i bergen.
Stend jordbrukskole heter den og der går du to år og etter det to år i lære.
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 14/03/2005 :  21:30:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ok, jeg bor på Sunnmøre da.. Men alt av interesse..:P hehe. har et år til på å bestemme meg, men det er kjekt å sjå litt rundt..;)

Ann Lajla

Ann Lajla


www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

meida
» VIP

Innlegg: 1

Skrevet - 21/03/2005 :  00:38:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei. er det noen som veit om videregående skoler med hestelinje i norge?? ikke privatskoler.

Opprinnelig postet av m_jackson

Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 22/03/2005 :  11:55:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom du går HESTELINJA (som varer i 2 år) kan du gå ut som lærling i HESTEFAGET eller HOVSLAGERFAGET. Lærlingtiden er da 2 år.

Jeg gikk hestelinja på Valle i 2 år, og deretter tok (tar) jeg allmennfaglig påbygging slik at jeg får generell studiekompetanse. Blir ferdig med det nå i vår, og til høsten begynner jeg som lærling i hestefaget.

Det går altså an å gå litt forskjellige veier, men man må gå hestelinja sammenhengende de 2 årene. Deretter kan man velge mellom lærlingtiden, allmennfaglig påbygging eller hva man vil. Man er altså ike nødt til å ta lærlingtiden med en gang etter hestelinja.

Men uansett kan det være veldig lurt å ha den generelle studiekompetansen slik at du har inngangsbilletten til høgskule/universitet. Det å jobbe med hest er som regel ikke noe å bli rik på, så da er det greit å ha noe å falle tilbake på dersom ting skulle skjære seg;)

I tillegg er det veldig viktig å undersøke NØYE når man skal finne seg en lærlingplass. Mange staller/ridesenter er ikke fullt så seriøse som man tror, og veldig mange har gått på en smell der. I mange tilfeller kan det lønne seg å være tilknyttet til Opplærlingskontoret på Starum som en liten "trygghet". Da vet man at man har skikkelige kontrakter å gå etter og at det ikke er noe slavebedrifter.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Innlegg: 958

Skrevet - 26/03/2005 :  15:55:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tveit vidergående skole i Rogaland. En halv time herfra. En fin stall til hestene med masse dyr. Det finnes hestelinje der! Det er 1-2 timers kjøring fra Haugesund. Jeg skal gå der når jeg starter på vidergående! Men så er jo det 5 år til eller noe sånt!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.21 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.