hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - =( Daarlig Wintec sal! =(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 =( Daarlig Wintec sal! =(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:07:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
GP = General Pourpos = Allround.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
*dum som et brød* he he.. tusen takk fo rat du forklarte meg det...
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  00:13:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
jeg har wintec 500 allround cair.. kanonfornøyd... stigbøylene er ikke for langt framme på min, og den ligger heller ikke for lavt på manken.. og jeg har normal bom, og ikke akkuratt en kraftig hest... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  01:23:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, her er også meningene delte, men sånn er det på omtrent alle emner når det gjelder hest.

Etter storbrannen i stallen i 1994 tapte 28 hester alt de hadde av utstyr, og da forsikringsoppgjøret skulle effektueres, så var det utrolig mange av hestene som hadde hatt de aller dyreste og "beste" salene som var å oppdrive....
Selv hadde jeg bare hatt noen gamle saler, og kunne ikke juge meg fra det.

Valgte da å kjøpe Wintecsaler til mine runde, små gompegamper. De var billige (1/3 av prisen på lærsal), lette å bære (for små ryttere) og tilnærmet vedlikeholdsfrie.

Det som skjedde, var at mine hester kunne tusle avgårde med sine "pappsaler" (som de ble kalt den gangen). De andre hestene måtte prøve - OG feile - et utall saler av flotteste sort. Det måtte polstres og endres osv. osv. Til slutt var de fleste fornøyde.

Nå har jeg kjøpt en ny sal - av lær - til min lille dame - og den var kjempebillig (under tusenlappen). Sitter som støpt. Det kaller jeg flaks!

Så "sal og sal" er et "spennende" emne.

For meg var "pappisene" helt greie.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  01:45:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mie: Har du studert bilder av deg selv sittende i salen helt avslappet? Da skal beina henge rett ned. I Wintec 500 allround gjør de ikke det...
For all del, en veldig god sal å sitte i. Men det blir litt for mye lenestol. Sitsen blir grusom.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  07:37:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig fornøyd med min Wintec Sprangsal.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  16:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
fòrhesten min har en wintac sa (allround). Jeg liker den veldig godt, men det eneste neagtive er reimene på den, men ellers syns jeg den er helt topp. Tror ikke det bare passer på de kraftige, for fòrhesten min er ikke så altfor kraftig(varmblodstraver). Man må bare fine den salen som passer best, og noen ganger er det lurt og kjøpe en som er litt brukt for da er den bedre tilpassa Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  21:45:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Hihi, jeg har en Wintec Allround til min x-varmblodstraver:) Er ganske fornøyd med den, men den ligger litt sjevt på hesten min=S Er det pga. han har mer muskler på den ene siden enn den andre? Den forige salen min var en lærsal, i akuratt samme bom-vidde. men den lå ikke sjevt=S Hmm..
men ellers er jeg veldig fornøyd med den

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com
Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  13:53:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
nja... jeg hater sitsen jeg får i den salen.. forferdelig... Men ellers er den grei..:)
-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  16:34:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syntes Wintec saler er et mareritt!! greit nok den passer godt til hesten jeg har, men dt er utrooolig dårlig kvalitet på den!! stigbøyle reimene, og gjordt remmene sprekker opp i "plasten" og hele salen er helt rar nå! kommer aldri noensinne til å kjøpe en wintec sal! Gå til toppen av siden

sivkjersti

Skrevet - 26/06/2006 :  14:52:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenkte jeg bare skulle si at det er overaskende hvor lite hestefolket vet om sal tilpassing... skuffende og trist er det...

rir i wintec sal selv, Wintec wide siden wintec 500 dressur ikke passer lenger, og elsker disse salene!

etter at jeg startet med wintec har hesten hatt mulighet for å jobbe opp mer muskler i ryggen og han blir nesten bredere for hver dag!
dessuten så har jeg aldri hatt bedre sits enn i wintec 500 dressur. men det var først etter at jeg tilot hestens rygg å jobbe fritt og lot den få mulighet til å bli sterkere.
de fleste skviser hestene sine inn i altfor smale saler! hva tenker dere på??

en hest med riktig mengde ryggmuskler vil aldri passe inn i en normal bom!
Gå til toppen av siden

sivkjersti

Skrevet - 26/06/2006 :  23:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hihi, jeg har en Wintec Allround til min x-varmblodstraver:) Er ganske fornøyd med den, men den ligger litt sjevt på hesten min=S Er det pga. han har mer muskler på den ene siden enn den andre? Den forige salen min var en lærsal, i akuratt samme bom-vidde. men den lå ikke sjevt=S Hmm..
men ellers er jeg veldig fornøyd med den

Opprinnelig postet av fighting&marie

om salen ligger sjevt er nok det fordi hestene gjerne har mindre muskler på ene siden. dette kan komme av at den blir ridd mer på ene siden, eller fordi denhar blitt steget opp på omtrent bare fra ene siden.
en wintec sal vil da ligge sjevt.

det er viktig å stige på i fra begge sider, dette gjelder både for hestens rygg og for stoppede saler.
hesten vil bli sliten her, og salen vil bli sjev..
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  15:56:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tenkte jeg bare skulle si at det er overaskende hvor lite hestefolket vet om sal tilpassing... skuffende og trist er det...

[...]

[...]

Opprinnelig postet av sivkjersti

Jeg tror ikke de som rir med saler som er for smal gjør det fordi de "vil det".. Men rett og slett uvitenhet vil jeg tro. Heldigvis er det flere og flere som oppdager hvor viktig det er at salen passer!

Therese
Gå til toppen av siden

sivkjersti

Skrevet - 29/06/2006 :  16:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

[...]

[...]

Opprinnelig postet av sivkjersti

Jeg tror ikke de som rir med saler som er for smal gjør det fordi de "vil det".. Men rett og slett uvitenhet vil jeg tro. Heldigvis er det flere og flere som oppdager hvor viktig det er at salen passer!

Opprinnelig postet av Eikdokka

beklager virkelig om det var slik det ble oppfattet!
jeg mener virkelig ikke at folk ønsker å gjøre dette med vilje! huff, nei..

du har helt rett i at det er uvitenhet
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.