hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Morsomme ting hesten gjør i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Morsomme ting hesten gjør i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hesterytteren

Skrevet - 04/12/2004 :  21:35:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
til dere som er i staller/har hest på for/har egen hest/har holdt på med hest, ja, alle som har vært borti og holdt på med hest, har dere sett noen hester, som har morsomme vaner i stallen?

Pilo, hesten jeg har, begynner å slå sammen leppene når han har fått noe godt, skikkelig "bass"-lyd. skikkelig morro å høre på!

så på TV'n en gang, og der var det en traver som hadde en morro vane, han bæsjet på bøtte! *knis*

Redigert av - hesterytteren den 03/01/2005 20:44:43

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2004 :  22:10:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vi har hengt opp netting (ikke hønsenetting, men noe lignende bare fastere) mellom boksene til hestene, hvor det før var åpent, fordi den ene hesten begynte å "gnage" på de andre hestene. :P Ponnien jeg har på for syntes den var veldig artig og synes det er kjekt å "spille" på nettingen med tennene, sånn at det blir masse lyd. :D

En annen hest på stallen har det med å slikke og smake og kose med mulen. Også syntes han det er veldig kjekt å kle av andre hester, han drar av dekken og hodelag og lignende hvis han er innen rekkevidde, så vi må passe på ellers deiser salen i bakken :P

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  11:53:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hoppa mi har fått taket på å åpne boksdører! Hun kan åpne alt! så kroker på dører o.l må gjemmes LANGT unna henne, hvis ikke kommer hun seg igjennom/ut!
hesten presterte å fjerne en strømtråd(med strøm i) en gang, deretter fikk hun av en stål tråd som gikk rundt grinden, fikk av en krok(som er vanskelig å få av for oss med hender til og med)... og rusla stillt og fredelig ut!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  15:39:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hesten min har det veldig morro med å sparke rundt på plastbøtter. Sparke og trampe dem sønder og sammen..

Sikkert artig for henne, men ikke for meg som må rette ut og/eller kjøpe nye bøtter "hver dag".

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  18:07:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Den ene ponnien min har det gøy med å stå å dytte på skyveboks døra, hvis jeg ikke har lukket den skikkelig igjen så den står i sporet sitt, for da bråker det skikkelig når han dytter, oxo får han jo oppmerksomhet... Hehe...

Og den ene hoppa mi kan åpne boks dører og løfte av strømgjerde håndtak når hun føler for det (heldigvis gjør hun dette sjeldent). Åpne strømgjerdet har hun kun gjort en gang tror jeg, da var hun skikkelig søt, hadde åpnet opp gjerde og sto på innersiden helt til jeg kom ut for å hente henne da først gikk hun ut av gjerde og kom meg i møte...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  09:24:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Den gamle hesten min hadde også skikkelig teken på å åpne alt av dører... Helt i starten når vi hadde han visste vi ikke noe om dette, så plutselig en morgen vi kom ut hadde han vært på tur i stallen... ;o) Hadde tydeligvis stått hele natta å spist om høyballene, for der var "åpna" høyballer overalt.. Når han var fornøyd hadde han gått inni boksen sin igjen, og lukt døra... Den dagen tror jeg ikke han spiste før kvelden igjen-hvis ikke jeg husker helt feil...

Fjordingen til venninna mi har et par ganger(når det ikke har vært strøm på gjerde) bitt over tråden. Tar tak med tenna, gnag gnag og rett ut...

*Camilla* Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  14:15:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en hest som ALLTID skulle drikke fra slangen når han ble spylt. Så ut som han drakk av et stoort sugerør.

Den samme hesten hadde også bøtte-uvanen (bøtte = fotball). Og kastet en kanin ut av boksen sin, som egentlig stod der for selskap (kanin = leke). Han likte også å nikke med hodet, slå med leppa og skjære tenner. Og kle av andre hester, og aller helst rive ned alt som hang på boksdøra.

Alltid action rundt Gangster!
Burde vel egentlig stått i løsdrift..
(Savner han, jeg, da! )

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Nonino
» VIP

Skrevet - 07/12/2004 :  18:40:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, jeg kan vel fortelle om gamle hesten min da...
Han sto på spilt og han klarte ofte å komme seg ut av grima si...(Ikke spør meg hvordan. Den var alltid like hel og fin, og den passet han helt bra)
Da han hadde kommet seg løs gikk han rundt i stallen, rev ned absolut alt som var i stallen av grimer, dekken osv. Også drev han å slapp ut andre hester fra boksene deres...hehe! Ikke alle som var like blide når de møtte alle stallens hester løse om morningen....
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 07/12/2004 :  20:54:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hengt opp en 1/2L brus flaske i boksen til "min" hest,skjert hull ca midt på så det er hull og fyller flaska med kraftfor(av og til)! Når hesten finner ut at det er noe i flaska(sjekker flaska hver dag når han kommer inn på boksen), så blir det litt action for han har funnet seg en teknikk for å få ut kraftforet og det tar ikke lang tid heller Litt artig å se på teknikken med over leppa i arbeid
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  11:52:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Islandshoppa mi er egentlig ganske kjedelig sånn=)Eneste hun gjør er å mose abolutt alle bøtter og kar ved å rygge inni dem hvis de henger oppe, eller tråkke på dem.
Ponnien venninna mi hadde før klatra opp på boksdøra og sto med forbeina over boksdøra som en hund=)Klatra aldri ut og ble ikke hengende fast men hun likte å stå sånn=)Kul liten hest=)
Hesten til ei venninne av meg hater å bli salt opp og glefser veldig når man strammer gjorden, dog aldri etter den som faktisk strammer, men en uskyldig forbipasserende må passe seg!

Hester er artige dyr ja...
Ellbell&Þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day!
Redigert av - Ellbell den 16/12/2004 11:58:48 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 09/12/2004 :  12:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
I begynnelsen når jeg fikk hoppa mi løftet jeg alltid forbeina litt for å få børstet "ånkli" i hudfoldene mellom forbeina. Nå løfter hun de av seg selv når jeg nærmer meg området med børsten. Ser så snål ut når hun står der å løfter uansett om hun spiser eller hva hun holder på med...

Her en dag hadde hun klart å plumpe saltsteinen oppi vannbøtta si....Hvitt skummende mystisk vann og en liten mini saltstein i bunnen... Dette har hun bare gjort en gang og håper ikke det er noe hun har tenkt å fortsette med....
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  15:56:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
En av ponniene som sto på stallen før prøvde å klatre oppi trillebåra, hehe :P Var ikke skeptisk til noe den ponnien.. Hun hadde det også veldig gøy med å "dukke" ned under bokskanten, snike seg borttil veggen og plutselig hive hodet opp i været og skremme vettet av hesten som sto å småsov i boksen vedsiden av :P

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 09/12/2004 :  20:29:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den ene hesten min liker ikke å stå med stoff grime i stallen (myk lærgrime går greit) hvis vi glemmer å ta av grimen (ikke gjør det med en gang) står hesten å klør seg bak øret med bakhoven som en hund,dette ser unektelig litt snodig ut,store dyret på nesten 1.80......... Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2004 :  02:21:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hoppen min humrer og puster til beina sine når hun blir strekt... Og aaalt som kan fås tak i må ned fra veggene, det gjør seg mye bedre på gulvet...

En av de andre hestene på stallen ruller seg mens han spiser kraftfor, og rister du en tom flissekk inn til han ruller han seg og er SÅ fornøyd med den "nye" flisen sin:D

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/12/2004 :  23:12:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ibrahim har faktisk gjort endel morsomme ting. Stallen hvor han står har en litt gammeldags stil og vinduene går liksom innover. Vanskelig å forklare. Akkurat som en vinduskrok. Det første han gjorde da han fikk boks med vindu var å prøve å krabbe inni og det endte opp med at han satt seg fast. Etter dette har han holdt seg til å ta ett og ett bein inni, evnt to om han leker seg litt. Og der står han. Utrolig komisk.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 10/12/2004 :  23:53:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hang opp en sånn halvlitersflaske med kraftfòr i, på veggen i boksen til hesten min. Skulle fungere som en leke, men hun fant ganske fort ut at det var jo bare å sette tuten i munnen og helle den opp-ned, så kunne hun "drikke" kraftfòret.... Ikke lenge den flaska var full nei! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.