hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bet av seg en del av tungen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Bet av seg en del av tungen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Astrid H

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  21:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
I helgen skjedde noe utrolig dumt - hesten som jeg har på fôr var på tur med en jente i stalle (hadde min ukentlige fridag...), så snublet han litt og klappet tennene sammen rundt tungen. Han begynte å blø litt sa hun som red han, men tror nok det blødde litt mer enn "litt". Hun prøvde å se i munnen på han, men kunne ikke se noe annet enn blod. Men hesten både spiste og drakk like etter at de kom inn fra tur. Fikk ikke vite det her før kvelden etter, og da så jeg det. En del av tungen var rett og slett bortevekk! Ringte til veterinær, men var lite han kunne gjøre annet enn å klippe bort en flik og gi meg noe å rense det med. Lurer på om noen har vært borte i dette før? Er bekymret for om det får noe følger for riding osv senere. Ellers virker godgutten i fin form og spiser godt.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  22:13:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Offda :( Husker en hingst på stallen beit av deg en del av tungen når han ble longert, masse blod og ekkelt. Er ganske sikker på at det gikk helt fint med ham. Sår i munnen pleier jo å leges veldig fort hvis man bare passer på å holde sårområdet rent og unngå infeksjoner. Har hatt en del operasjoner i tannkjøttet selv pga diverse tannproblemer og det er urolig hvor fort såret grodde igjen.
Dumt at jeg ikke helt fikk med meg hvordan den hesten jeg nevnte fungerte etterpå, skulle gjerne ha hjulpet deg mer.. :P Håper det går fint i alle fall :)

Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 29/11/2004 :  22:21:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare ta det med ro Unghesten min beit et stort hull i tungen og det så ikke bra ut.
Men det var helt grodd etter tre uker og ingen synlige merker der engang. Men dette var i midten av tungen, Kansje verre om det er bitt av en flik. men det gror nok ganske fort skal du se.

Da er det bare å håpe det går like bra med hesten din si tunge da

Hilsen Munti
Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  22:26:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare si at A.K Milde har en flott måte å si det på:

"I ræven og i kjeften gror det om kapp"

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/11/2004 :  22:56:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ingen grunn til "hysteri".

I munnen gror det raskere enn noe annet sted på hele hesten.
Dette er ikke noe problem, det er i orden igjen fortere enn du aner.

Reininghesten BH,s Black Magic reiv av seg nesten hele kjeven tidligere i år, noen få måneder etter (midten av sommeren), var den igjen på konkurransebanen uten å bære preg av uhellet og gikk som den alltid har gjort.

Vet om flere tilfeller som er mye verre enn ditt, og det har gått bra med alle.

Redigert av - xxxx den 29/11/2004 23:03:03 Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 30/11/2004 :  20:55:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Takk for svar.

Virker ikke som hesten har tatt noe særlig skade av det, men han får jo et meget spesielt kjennetegn. Masse ekstra oppmerksomhet også. Har allerede begynt å gro fint. Tre uker, sa veterinæren. Men det så ganske skummelt ut i begynnelsen; det er ikke bare en liten bit.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.