hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor tror så mange at..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvorfor tror så mange at..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

bombina

» VIP

Skrevet - 26/11/2004 :  09:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
en innkjørt og innridd dølehest koster under 10 000kr? Nok en myte i heste-norge!
Jeg ser mange annonser på hest ønskes kjøpt, med denne lave prisen som kriterie og undres hva det kommer av?

En god kjørehest av norsk rase som i tillegg er innridd og snill koster ca 30 000. Er den bare innridd, ikke innkjørt koster den ca 20 - 25 000. Dette er prisen det ligger på. Det varierer jo utover dette med avstamning, farge osv, men til og med døleføll kan koste opp mot dette.

Både fjordhester og norlandshester har "kommet over" det at alle tror de er billige for flere år siden.
Håper at dølehest NM kan være med å høyne statusen på rasen betraktelig. Den er tross alt den største norske rasen, med best steg, stødigst gemytt og lettlært som få.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  10:48:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Se svar på dine andre debatt om dette temaet :-) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 27/11/2004 :  20:18:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at en grunn kan være at mange tror at dølahestene bare står i en bås ved siden av kua og ikke blir brukt til noe. Og slik er det også mange steder (men ikke alle), så jeg skjønner godt de som ikke vil betale så masse for dem.
Jeg bor i Gudbrandsdalen, nemlig der dølahesten kommer fra. Og jeg har sett i alt for mange tilfeller at folk kjøper en hest, bare for å ha en hest. De kjøper dølahester, fordi de er enkle å få tak i her, de har masse hovskjegg, er snille og rolige, masse man. Så står de der da, i gamle staller og fjøs, og blir kjørt i skogen 2 ganger pr år av "bestefar"....

MEN heldigvis, har flere og flere innsett at dølahesten faktisk er en fin brukshest på mange måter. Nå har de til og med NM for dølahesten (men det skulle vel egentlig bare mangle..), og dette er med på at folk får øynene opp og blir inspirerte til å satse mer, og vise folket at dølahesten faktisk kan den også! Og med dette øker prisen, selvfølgelig. Men det henger nok att mange "båshester i fjøset" ennå dessverre...

Men jeg vil i allefall ønske dere dølahestfolket lykke til videre med å utvilke hesten deres!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.21 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.