hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spørsmål rundt medlemskap av ride/islandsh.klubber
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Spørsmål rundt medlemskap av ride/islandsh.klubber
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  22:41:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Satt og funderte litt på toget til ridetime i sted, anngående dette med rideklubber. Man har jo rideklubber - og islandshesteklubber. Så vidt jeg vet må man være medlem i en islandshesteklubb for å kunne stille stevner for islandshest, men siden islandshesteklubbene (puh) ikke krever grønt kort, så kan man ikke stille på "vanlige" stevner med dette medlemskapet. Da må man altså være medlem av en annen rideklubb i tillegg.

Går det an å være medlem av to klubber samtidig? Hva er det som avgjør hvilken klubb man skal melde seg inn i - kan man bare plukke ut et par man "liker", eller avhenger det av geografisk tilhørighet?
Hadde jo vært tøft å representere "hjemstedet", men mindre praktisk siden man gjerne vil ha med seg seminarer o.l. de klubbene her nede har for sine medlemmer.

Hadde vært kjekt å være medlem av en islandshestklubb, siden de er rimelig flinke mht. kurs/seminarer, men om jeg noen gang blir tøff nok igjen vil jeg jo gjerne starte dressur - med islandshest eller stor brun.. Teit at det ikke fungerer med IH-klubbens medlemsskap på "vanlige" stevner :-/

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  23:09:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Den klubben du starter for må vere tilslutta NRYF for start på "vanlege" stevner, ergo kan det gå med IH-klubbene så sant desse er tilslutta NRYF. Du kan vere med i så mange klubber du vil, men kun starte for ein klubb (utenom reine klubbmesterskap/klubbstevner) Du kan starte for klubben hjemme. Ikkje noko problem. Men bytte av klubb må skje ved årsskifte.
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  18:30:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
rytter under lokale islandsforeninger tilknytta norsk islandshestforening - som ligger under norsk rytterforbund har vell lov å starte i konkurranser?

ellers så er det jo forskjellige medlemsblad. har selv islandshestforum. det er veeeldig mye konkurranse og avlsvisingsresultater - ellers er det et fint blad.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  21:24:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
stajarna, jeg skjønte det slik at man ikke har lov til å starte sprang/dressur for "stor brun", evt. med "stor brun" når man er medlem i en islandshesteklubb, noe som er veldig dumt - selv om jeg også rir "stor brun" rir jeg mest islandshest - men det kunne jo tenkes at jeg har lyst til å starte dressur en gang.. Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 25/11/2004 :  21:32:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er medlem av to klubber samtidig, så det går an. Men man kan jo selvfølgelig kun representere en av de på stevne, og da er det `naturlig` å representere hjemstedet sin klubb. Men det er jo opp til en selv. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  21:36:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, men dette er vel to "stor brun" klubber?
Saken er den at jeg jo ikke har noen tilknytning til noen "stor brun"-stall her nede, men at Gandur har en del treninger og seminarer/kurs jeg gjerne kunne tenkt meg å være med på. (Gandur er da Oslo og omegns islandshesteforening).
Derimot begynner det å se ut som om jeg kommer til å ri stor brun som fôrrytter, og da kan det jo bli aktuelt med et og annet pyttestevne, derfor hadde det jo vært veldig greit å stille andre stevner under Gandur - men det er altså dette jeg ikke vet om fungerer.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/11/2004 :  22:40:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er MGRK og NGUB. For å starte stevner må rideklubben din være tilknyttet Norges Rytterforbund. Men hvordan det er med disse islandshestegreiene vet jeg ikke helt. Ring NRF og hør, så er du sikker. Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 06/12/2004 :  18:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er medlem av en islandshestklubb. I tillegg er jeg også medlem av en ridehestklubb for å kunne starte vanlige sprang og dressurstevner. Litt kjipt å måtte være medlem av 2 forskjellige rideklubber... Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  17:51:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Heisann... slik det er nå må man gjøre som hege og blesi... men etterhvert som den nye avtalen mellom NRYF og NIHF kommer i havn tror jeg meningen er at man skal kunne starte vanlige hestestevner med medlemskap i nIHF, som fremst man betaler riktige lisenser og får seg grønt kort (noe det snakkes om å få noe liknede av i NIHF)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.