hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Umuliuser om vinteren...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Umuliuser om vinteren...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  12:09:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hei! Lurer på om det er flere der ute som får merke at vinteren og snøen gjør noe med hestene?

Da den første snøen faller tar hestene helt av, synes det er døds kult med snø... Rase rundt på jorde og bukke og rulle seg. Skal man ri denne dagen er det ganske håpløst for allt er jo forandret i naturen så allt er kjempe skummelt...

Så da etterhvert som det har roet seg blir de litt rampete... Vil ikke høre helt, og må prøve seg på allt mulig... Som om da snøen kom var alle regler forsvunnet med sommeren/høsten. Hehe...
Noen flere som har det sånn? Bare lurer...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  16:49:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Eneste jeg merker er at Holter blir sprekere enn normalt hvis det er veldig kaldt. Ellers er den første snøen alltid stas, "tjo og hei og hopp og sprett" ute på beitet:) men hun er snill som et lam hele året hun, merker ikke noe spes om vinteren, hun synes aldri noe er skummelt, en svært så tøff dame:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  17:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
min er noe ekstra sprek om vintern ja!
Therese
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  18:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo en måte å holde varmen på da..
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  22:32:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Små kvite flekker(les snøklatter) som ligger på det brune underlaget i ridehallen, det er skummelt det.

For ikkje å snakke om kor skummelt det er med desse rare lydane frå taket på ridehallen( les snø som raser frå ridehalltaket)

Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  23:18:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
De dumme små hvite flekkene i ridehallen, ja.. livsfarlige.

Og selvfølgelig snø som faller fra tær og tak, og spor, og aller mest BRØYTEBILER! (det skjønner jeg jo godt, sett fra hestens ståsted).

Mange hester som blir sprekere om vinteren. Sikkert mest for å holde varmen. Veeldig kjedelig når det er glatt dersom man ikke har en hall eller et trygt jorde å få ut all energien på...

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  23:22:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er jo en måte å holde varmen på da..

Opprinnelig postet av Renegate

Synes det er en rar måte å holde varmen på, og bli ulydig...

Å løpe rundt på jodet er jo en måte å holde varmen på, men ikke å bli redd allt mulig og bli ulydig.... "glemme alle regler"

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  23:25:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel da vet jeg ikke, er ikke noen tilhenger av snø selv.....
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  16:38:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lolita har også blitt merkbart spreke nå som vinteren er kommet. hun digger snå også, hvorfor vil hun ellers gå i snø til knærne helt frivillig...

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  21:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er greit nok om hesten er slik den første dagen med snø, men hvis det strekker seg lenger enn det synes jeg det er tullete oppførsel.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2004 :  21:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ponnien 'min', blir også tydelig sprekere om vinteren og elsker å leke i og spise snø. Men han pleier ikke å være redd snøen, heller tvert mot; springer over isen mens jeg sitter og tenker på brukne bein :P
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  08:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan være lyden av snøen når de går på den som får de til å "ta helt av" ?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  08:54:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Putt metall som du har i/på kroppen nært noe som er iiskaldt - og du får en artig opplevelse. Kanskje det er dette som skjer hos hestene? De har jo ikke følelse der hvor skoen er festet, men det er jo mulig de likevel kjenner det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.