hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane Folkehøgskule
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane Folkehøgskule
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/11/2004 :  23:58:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg gjekk på Fjordane Folkehøgskule på Nordfjordeid i 1999-2000.

Treffer ofte på folk på vip sidene som også har gått på Fjordane. Det er mange trur eg.

Eg trivdast veldig godt på folkehøgskulen og vil anbefale skulen på det varmaste.

Sjølv rei eg dressurtimane for Silvia van Hesik Førde , sprang for Geir Kalland, køyring for Vibeke Nicolaisen og hadde Ove Natland som paviljonglærar. Budde på paviljong 4.

Hadde med meg to fjordinger, Linndi Nordgard og Mykla Stine, som eg brukte i undervisningstimane.

Har du vore på Fjordane som elev, skriv og fortell da vel.

Sjå heimesida til Fjordane her: www.fjordane.fhs.no

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2004 :  00:07:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har planer om å begynne der til høsten, har egentlig bare hørt positive ting om skolen :) Hadde vært kjekt å høre fleres meninger om skolen. Er det noen andre som har tenkt seg dit neste år?
Gå til toppen av siden

Anti
» VIP

Skrevet - 19/11/2004 :  11:21:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg gikk på fjordane 02/03, stortrivdes. fikk god i innføring i veldig mye når d gjelder hest. fikk også utvida horisonten betraktelig, hadde kun travbaneerfaring før eg kom dit... anbefales på d sterkeste:) Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 24/11/2004 :  10:32:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

jeg har tenkt å søke på fjordane, og håper jeg skal gå der året 05/06...

noe andre?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  20:03:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding

Jeg! ;)

Lurer litt på om noen vet om det er vanskelig å komme inn? Er det førstemann til mølla eller plukker de ut noen (etter vitnemål/praksis/alder?)? Hvordan fungerer måltider, spiser alle måltider samlet og samtidig eller er det mer fritt? (litt trivielt spørsmål, men er så kresen når jeg det gjelder mat og vant til å spise når jeg er sulten :P)

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  20:19:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Du bør søke tidleg. Bruker å vere lange ventelister. Trur eg søkte i jan-feb mnd vist eg husker rett.

Måltidene er faste tider der alle spiser i lag. Frukosten trur eg var mellom ei viss tid, og att vi kunne komme når vi ville, men i allefall middagen var fast tid for alle. Husker ikkje heilt anngåande kveldsmat. Lurer på om det også var innen for ei viss tid. Er ei stund siden no. Kanskje nokre andre som husker betre???

På paviljongen der man bur har man eit lite kjøkken. Eg lagde meg ofte mat der pga att eg var så mykje i stallen så gad ikkje alltid gå tilbake til skulen til måltidene.

Rart det ikkje er fleire som har skrevet inn her. Finner mange på vip sidene som har gått på skulen.

Gå til toppen av siden

Micki

Norway

Skrevet - 27/11/2004 :  12:13:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMicki  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg tenker å søke Fjordane når jeg er ferdig med videregående (går andre året nå), og vil veldig gjerne høre fleres meninger om denne folkehøyskolen!
Har hittil bare hørt positive ting, og vil gjerne høre flere ;)
Tenker å ta med meg min egen hest, og vil gjerne høre hvordan det er. Det er visst bare 20 bokser på hestesenteret, får man leid boks til sin hest eller må man nøye seg med et av de 30 spiltauene??
Vil helst ikke ha hesten min på spiltau....

Hvordan er stalleien? Får man bruke mye spon, osv? Hva med foret? Er det andre staller i nærheten av skolen?

Hilsen meg :) Blir veldig glad for svar!

Smil til verden, og verden smiler til deg! Lev livet, for livet er hester! Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/11/2004 :  12:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ivar Os har ein stall like nedenfor senteret (100 meter max) Veit mange av elevane har hestane sine der no. Han har vel berre bokser trur eg, men det er eg ikkje sikker på. Han har bygd mykje ut siden eg gjekk på Eid. Har høyrt snakk om att han også skal bygge ridehall pga att den på senteret er opptatt heile tida.

Eg hadde hestane min på senteret og dei stod i boks. Er meir enn 20 bokser, ca 25 og ca 25 spilt. Skolehestane står på spilt. Stalleigen er ca 2700-3000 er ikkje heilt sikker. Skriv ein mail til senteret så får du vite det.

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 29/11/2004 :  11:04:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror det funker sånn at det er førstemann til mølla....jeg ringte opp og spurte, de sa at de så på helheten.....jeg skal ivertfall legge ved attest fra jobben min som avløyser, samt en attest fra oppdrettsstallen jeg jobber i nå...det kan ivertfall ikke gjøre skade:-) også selvfølgelig karakterutskrift, men jeg må jo si jeg håper de ikke legger så stor vekt på det, da....

men de sa også at de ikke hadde lov til å begynne med opptaket før 1. februar, så jeg skal sende søknad i midten av januar...

MEN; er det sånn at vi som ikke har med egen hest, at vi får en fast hest hele året? eller må vi drive å bytte? får vi stelle hest utenom skoletida? får vi ri utenom skoletida? på turer og sånt med venner?

Håper jeg kommer inn, fjordinger er best! :-)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  11:07:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh... nå fikk jeg lyst til å søke ooog!!

Kjipt å ikke ha hesteglad type
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  11:15:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ligger den skolen ved en isbre ?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  13:37:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ick, har ikke hatt noen jobb jeg, bare stelt skolehester og passet på andres hester. . Bør man skrive noen sted hvor mye erfaring med hest man har? Føler jeg bør ha noe i hvertfall under "praksis" på søknadsskjema :P Karakterene går det bra med, men tror ikke egentlig det har noe å si akkurat på dette... Skal krysse av på vegetarianer, håper de ikke har noe i mot vegatarianere da, hehe :D

Babylunah, Fjordane har sirkus og kunstlinje og, kanskje du kan overtale typen din til å begynne med sirkuskunstner! :D ;)

Renegate, skolen ligger i Nordfjord, så ikke så langt unna Jostedalsbreen. Er kanskje en mindre bre nærmere skolen også, husker ikke helt :P

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  14:11:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok takk miss Eva. Ble tilbudt jobb der for ca ti år siden, men var litt usikker på om det var samme stedet, lenge siden vettu...
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  17:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dei som ikkje har med eigen hest bruker å ha faste hester å ri på. Dei som rir skulehestane bruker å få ri desse på tur i helgene. Bruker også å vere muligheter for å få hester på for heil/halv og muligheter for å stelle hester finst så absolutt.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 30/11/2004 :  11:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke la kjæreste komme i veien for å søke...det er jo en helt unik mulighet til å gjøre noe gøy et år, samtidig som det er en fantastisk mulighet til å treffe nye folk....

Gå til toppen av siden

Micki

Norway

Skrevet - 02/12/2004 :  14:41:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMicki  Svar med kopi av melding
Hei!
Lurer på en liten ting:
Når det gjelder praksis som man kan sette på søknadsskjemaet, er det bare "ordentlige" jobber som teller, som f.eks. ansatt stalljente/ridelærerassistent/osv, dvs jobber etter eller under videregående opplæring?
Lurer litt på det i forbindelse med OD og arbeidsuker på grunnskolen. Hadde ikke tenkt på å ha praksis i noen stall før jeg søker til Fjordane, tidligere, men etter det Weingi skrev har jeg blitt litt nervøs for å ikke ha det på søknaden! :)

Smil til verden, og verden smiler til deg! Lev livet, for livet er hester! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.