hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - noen som skal til NM i dressur til neste år??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 noen som skal til NM i dressur til neste år??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

*fru blom*

» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  15:38:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
NM i dressur skal være i Haugesund,rogaland!!!

Noen som skal dit

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  20:33:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du vet ikke når datoen blir også?

Om det ikke kommer midt i ferien min burde jo Rogaland være overkommelig Bare for å se da.. Og gitt at jeg har skaffet meg bil. Litt langt å reise likevel, men hva gjør man ikke for litt dressur på Vestlandet!

Apropo NM.. Jeg har store planer om å dra på lag-NM da Det blir på Hedmarken (arrangørklubb er årets vinner, Stange rideklubb), sannsynligvis første helga i september.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  20:49:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det går billig buss fra Bergen til Stavanger/Haugesund. ;-) Kjenner en jente som bor i Bergen men kommer fra Stavanger. Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  22:00:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei!!!!

Vet ikke helt om jeg skl dit men om jeg ikke har solgt ponnien min så skal jeg nok d... Skl nok da starte ponni...Åssen r det der det arrangeres da??? Der NM gikk i år var det veldig bra hvertfall

Hilsen meg
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  22:04:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Da må jeg tilfeldigvis reise veeeldig mange mil..men artig hadde det garantert vært (spoff: Kjøp deg bil og ta med meg )
(Øh, selvsagt som tilskuer altså..)

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  22:17:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er seff mulig å komme på besøk til meg, og slå følge. Jeg har trossalt shoppet nødvendig utstyr på ikea allerede, slik at det er store muligheter for å komme flere på besøk

Og det er billig buss mellom Oslo og Bergen også.. Tror det er mellom Bergen og Trondheim også. Er rimelig oppdatert på reisealternativene mellom Oslo og Bergen nå. Lavprisekspressen.no har jo en vei mellom Oslo og Bergen fra kr 5. Man må bare bestille tidlig. Har dog ikke oversikt over busser til Haugesund. Men jeg har innsett at jeg må ha bil, og det skjer sikkert før NM. Dessverre har jeg også innsett at bilen må komme før hest, fordi det er umulig å ha hest i Bergen (praktisk umulig iallfall..) uten å ha bil. Og ideen med å kjøpe bil som trekker hest vil også gå i vasken, fordi jeg iallfall ikke får råd til hest om jeg skal ha bil som trekker hest Så en liten "konebil", så hest, og så hestebil. *drømme*

Guro
» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  10:55:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har en Corsa, funker fett den altså
(bare at du må planlegge ca et halvår i forveien hvis du har tenkt å kjøre forbi noen )
Men tror ikke den heller er noe særlig å trekke hest med (60 hK).

Men siden jeg alt er kjempe offtopic: det finnes jo en del alternativer som kan være varebil da, om du ikke planlegger familie med det første Blant annet (Nå står det helt stille)...suzuki Vitara/grand Vitara (vet om folk som har den og trekker hest, så da tror jeg det går ann), en venninne har en Mazda av noe slag tror jeg (den er schwææær da, og ikke noe å lukeparkere med).
Ingen av disse bilene var såååå dyre. Klart litt mer enn 20 000 men ikke såååå mye mer

Guro -forsøker å oppmuntre spoff-
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2004 :  18:37:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har en Corsa, funker fett den altså
(bare at du må planlegge ca et halvår i forveien hvis du har tenkt å kjøre forbi noen )
Men tror ikke den heller er noe særlig å trekke hest med (60 hK).

Men siden jeg alt er kjempe offtopic: det finnes jo en del alternativer som kan være varebil da, om du ikke planlegger familie med det første Blant annet (Nå står det helt stille)...suzuki Vitara/grand Vitara (vet om folk som har den og trekker hest, så da tror jeg det går ann), en venninne har en Mazda av noe slag tror jeg (den er schwææær da, og ikke noe å lukeparkere med).
Ingen av disse bilene var såååå dyre. Klart litt mer enn 20 000 men ikke såååå mye mer

Guro -forsøker å oppmuntre spoff-

Opprinnelig postet av Guro

Det må nok bli en "konebil" i starten.. Men med den prisen jeg ser for meg på en aktuell konebil, er jeg allerede halvveis til en ok hest. Bil er liksom mer en "må ha ting", hest er jo det jeg ønsker meg mest! Men uten bil, ingen hest. Det er som oftest praktisk umulig å ha hest uten å ha bil. Selv om bilen da er en bil som ikke trekker hest. Og det er igjen tull å kjøpe en alt for fin hest dersom man ikke har bil som kan trekke den, sånn at man kan reise rundt å starte og trene. Vanskelig dette Plan A: Spare penger. Foreløpig er hverken hest eller bil aktuelt med den sparekontoen jeg sitter på. Den er rimelig skrapa kan man trygt si..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/11/2004 18:38:29 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  21:26:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Plan A: Spare penger. Foreløpig er hverken hest eller bil aktuelt med den sparekontoen jeg sitter på. Den er rimelig skrapa kan man trygt si..

Opprinnelig postet av spoff

Er lissom bakdelen ved å ha vært student noen år det der tror jeg

Guro
Gå til toppen av siden

*fru blom*

» VIP

Skrevet - 18/11/2004 :  20:50:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror det var 1. helgen i august de snakket om...
kjekt hvis mange vil komme!!=D
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 19/11/2004 :  10:04:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
JEG SKAL JEG SKAL,, hvis jeg ikke allerede har flyttet til tyskland da så klart, men vet ikke når det blir.
Iså fall skal jeg heie frem Skauen gjengen, blir nok en hel bråte fra oss...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Trude H

» VIP

Skrevet - 27/11/2004 :  23:24:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt om jeg skal dit enda. Må først kvalifisere meg siden jeg er førsteårs senior neste år. Dessuten er det veldig langt å reise da... Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/11/2004 :  11:54:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vet ikke helt om jeg skal dit enda. Må først kvalifisere meg siden jeg er førsteårs senior neste år. Dessuten er det veldig langt å reise da...

Opprinnelig postet av Meriadoc

Lykke til med kvalifisering

Men ang langt å reise: håper det at majoriteten av dressurfolket i Norge holder til på Østlandet ikke betyr at oppslutningen om JR,YR og ponni blir dårligere.
Personlig syns jeg det er litt artig at man benytter seg av at Norge er et langt land, og at arrangørene ikke alltid befinner seg sentralt på Østlandet (nå har de vel ingen tradisjon for å gjøre det heller altså)
Men om man er bosatt i Indre Troms har jeg en forståelse for at det er laaangt å reise til Haugesund!!

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2004 :  15:17:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Enig Guro. Er mektig trist her på Vestlandet. Nå er det dog lite på Østlandet på denne årstida, men jeg synes det kan være ganske ok å dra og se på endel av det som skjer. Siste sesongen har jeg vært rimelig oppdatert på Men her på Vestlandet kommer for det første ingen fra Østlandet over, og det er kun et fåtalls store stevner, og begrenset med hva som stiller opp der. Du finner nok et og annet bra, som er gøy å se. Men ikke av samme mengde som på Østlandet.

Gøy at du har tatt turen "hit" Meriadoc. Ønsker deg lykke til i kvalifiseringen, som sannsynligvis blir tøffere enn noen gang nå som du blir senior. Men det trenger jo ikke være noen hindring..

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2004 :  10:57:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Hvilke klasser er det?
Hvor mye koster det?
Og er det noen aldersgrense?

... bare lurer

er nok ikke flink nok til å være med enda. Men en gang, kanskje..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2004 :  15:36:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For å starte i mesterskap må du være 12 år eller eldre, og du må kvalifisere deg for å kunne ri i de aktuelle klassene.

Aldersmessig er klassene delt inn i ponni, junior, unge ryttere og senior. Du kan starte ponni dersom du rir en ponni, og t.o.m. det året du fyller 16. Juniorklassene er åpne for både hester og ponnier, t.o.m. det året ryttern fyller 18 år. Unge ryttere er for t.o.m. 21 år, og senior for de resterende.

Hvilke klasser som går er vairerende fra nivå. Ta en titt på sidene til NM som var i år, så kan du få et innblikk i nivå: http://www.nm-dressur.no.

For å starte i NM må du kvalifisere deg i henhold til reglementet du finner på NRYFs hjemmesider. Du må ri til et bestemt resultat i klassen NM gå i minst to ganger mener jeg at det er, uten at jeg helt husker.

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.