hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mugg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mugg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JuliMette

» VIP

Skrevet - 03/11/2004 :  22:08:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei..
Har en traver som og vi sliter med mug!! har prøvd det meste, men ingenting funker!!
Noen som har noen tips?? det e så gale at det går utover travet hans!! :'(
så, må bli kvitt det FORT!! hehe..
takk på forhånd folkens:)

*stoOor klem*

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2004 :  00:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Når Araber hoppa mi hadde skikkelig mugg, så mye at beina hennes så ut som tømmer stokker, fikk hun kortison av veterinæren.

Ellers får man kjøpt noe som heter Fungasol i hesteutstyrsbutikker, som er veldig effektivt. Det finnes i både shampo til å vaske med, og salve/creme til å smøre med etterpå.
Det fungerer å bare bruke cremen også, men for best resultat er det lurt å bruke begge.

Men er det så ille som det høres ut som hadde jeg kontaktet veterinær var jeg deg.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2004 :  03:05:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at biola omslag skal funke!
Hege Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 04/11/2004 :  09:25:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kortison er det beste og funker etter bare ett par dager. Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/11/2004 :  11:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husk at ettersom du får bort myggen bør du holde hesten borte fra søle og fuktighet, ellers vil det snart komme tilbake. Mygg kan smitte fra hest til hest via søle.

Bedre å forebygge en å behandle.
Gå til toppen av siden

JuliMette

» VIP

Skrevet - 05/11/2004 :  21:15:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
han står ikke på søle..vasker beina med masse forskjellige greier, men blir ikke særli mye bedre..tørker de godt etterpå å tar på aloevera... Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2004 :  21:53:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hvis muggen er infiseret bør du ta kontakt med dyrlege, han/hun kan vise deg hva som funker best. Bedre å finne ut av det skikkelig med en gang enn at hesten skal gå rundt å ha vondt, for han syntes nok det gjør vondt hvis det har gått utover travet hans. Du må kanskje la han stå med omslag noen dager og smøre godt med salver ol som har blitt nevnt overfor. Ponnien jeg har på for fikk infeksjon av mugg og ble halt ifjor, men etter noen dager med omslag med noe dyrlegen ga oss (husker ikke helt hva det var nå) var infeksjonen borte og han var ike halt lenger. Muggen gikk også helt vekk etter noen uker med vasking/tørking/fotsopp salve.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2004 :  00:50:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Sinksalve, eller en annen fet salve skal være bra! Hvis man vasker for mye ødelegger man fettlaget i huden og nye basselusker får fritt leide. Ikaros har ikke hatt mye mugg, men det lille som har vært har forsvunnet fort når jeg har smurt på salve. Bruker streptolin jeg, spenesalve for kyr! I følge en hovslager jeg snakka med er sinksalve det eneste som hjelper, og han hadde visst prøvd mye rart.
Har også hørt at honning skal være effektivt. Ikke den som selges i butikken, for den er varmebehandlet og virkestoffene blir da ødelagt. Men får du tak i honning direkte fra en birøkter skal det være bra og smøre på.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2004 :  01:23:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja enig, sinksalve er bra for forebygging *smører tjukt på for å unngå muggproblemer i år* ;)
Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 06/11/2004 :  09:33:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har en islandshest som er veldig plaget med mugg. Hver gang han får det vasker jeg beina godt i grønnsåpevann og skyller veldig rent. Deretter tar jeg på øredråper for hund og katt (fåes på resept av dyrlegen) og legger på kålblader. Legg en bandasje rundt og la stå over natta. Da kan du pelle vekk muggen og smøre med feks hellosan om han har fått sprekker. Virker veldig godt på min hest!!! Lykke til:)
Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2004 :  11:08:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Min tre års gamle hoppe har desverre fått mugg på alle fire beina. Oppdaget det for en uke siden.

Jeg tok og dynket områdene i noe som heter VitaBiosa (fås kjøpt i Helsekost eller gjennom Biosa Norge i store kvanta til dyr) Dette er snille bakterier som fortrenger de "slemme". I går var to bein HELT fri, på høyre frem er det en stor skorpe igjen, som holder på å løsne og på høyre bak er det to store skorper og noen få små.

Hører vel til historien at jeg også healer. Holder på området og sender lys inn hvor jeg ser at all ubalanse og sykdom renner ut av beina og ned i bakken. Gjør dette hver dag under stellet - meget effektivt!

~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 30/12/2004 :  22:53:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Da hesten min hadde mugg(fikk mange gode tips her inne!!) vasket jeg området med grønnsåpe, da det var det som fungerte best, hver dag og tok på surmelk med bandasjer over. Muggen gikk bort ganske fort da!:) Brukte også Bacimysin talcum (fåes kjøpt på apoteket) noen dager i ettertid for å holde det tørt.
Lykke til!:D

Black Baily <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.