hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som går på Hestefaget? eller skal gå?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Noen som går på Hestefaget? eller skal gå?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

anki15

» VIP

Innlegg: 44

Skrevet - 26/10/2004 :  15:00:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan dere skrive om hva dere gjør hver dag, er det kjekt osv...
Vurderer å gå i Lyngdal

dere kan oxo skrive mail...anki87@msn.com

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 26/10/2004 :  15:24:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg ble ferdig med hestelinja nå i vår, og er kjempefornøyd! Gikk på Valle vgs, og vi hadde all hesteundervisninga vår på Starum (www.nhest.no). Der gjorde vi alt som hadde med hest og gjøre, men kanskje mest av ridning, kjøring, stallarbeid og helse.
Hestene på starum er for det meste avdanka konkurransehester på høgt nivå (i både ridning og kjøring), og disse lærte vi mye av! Instruktøren i ridning var som regel lærlingen på Trinn I eller Trinn II ved ridelærerutdanninga.

I tillegg hadde vi teoritimer og prosjekt. I ridninga var vi innom flere grener som dressur, sprang, feltritt, voltige osv.

Siden Starum er hovedsenteret for hele hestenorge fikk vi mye relevant informasjon fra ledelsen angående registrering, avl, utstilling, stevner, lærlingkontrakter osv.

Angrer ikke i det hele tatt på at jeg gikk der!
Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Innlegg: 44

Skrevet - 26/10/2004 :  17:31:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva kan jeg utdanne meg som når jeg går på hestelinja Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 26/10/2004 :  19:31:49  Vis profil  Svar med kopi av melding

Etter 2 år på hestelinja kan du ta 2 år som lærling, gå opp til fagprøven og bli HESTEFAGLÆRT. Eller du kan ta 2 år som lærling, og deretter gå opp til fagprøven og bli HOVSLAGER.

Starum hjelper deg med lærlingplass når du har gått hestelinja i 2 år.
Gå til toppen av siden

cecilie86

Innlegg: 53

Skrevet - 28/10/2004 :  16:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller du kan gå hestelinje ett år(ikke lærling) og gå naturforvaltning 3.året og få generell studiekompetanse, og gå videre til universitet/høgskoler... Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 28/10/2004 :  17:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men selv om du går hestelinja i 2 år, behøver du ikke å ta lærlingtiden. Jeg går allmennfaglig påbygging nå, for å få generell studiekompetanse. Gå til toppen av siden

cecilie86

Innlegg: 53

Skrevet - 30/10/2004 :  18:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok vi mener det samme jalla...For du går 3.året nå, eller 4.? Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 30/10/2004 :  19:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke helt.... Du hopper over 2.året.

1.år: GK naturbruk (hestelinje)
2.år: VK1 landbruk og naturforvaltning (hestelinje)
3 år: VK2 naturforvaltning (studiekompetanse)

Eller du kan droppe VK2 naturforvaltning og gå allmennfaglig påbygging i stedet (det gjør jeg).

Gå til toppen av siden

cecilie86

Innlegg: 53

Skrevet - 31/10/2004 :  18:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jalla, vi mente det samme;-)...Bare det at jeg tenker på en litt annen måte enn deg...men det anbefales! Grei måte å få studiekompetanse på! Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 31/10/2004 :  18:52:59  Vis profil  Svar med kopi av melding

Okei, muligens vi gjorde det likevel;)

Men etter som jeg har skjønt, er det ikke alle skoler som kan tilby hestelinje 2.året. Man må ha gått 2 år på hestelinja før man kan gå ut som lærling. Det er jeg ganske sikker på...

Som sagt tar jeg allmennfaglig påbygging nå, men skal begynne som lærling til høsten igjen. Så selv om du vil ta lærling og fagbrevet behøver du ikke å ta det med en gang, men det lønner seg selvfølgelig ikke å vente for lenge!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.