hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjøp av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 kjøp av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  12:03:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!
som sagt skal jeg kjøpe hest, og eieren er bare så umulig....
han vil ha 15 000 for hoppa, uten utstyr pluss at jeg må betale forsikring på hesten, innen en viss dato....
de fleste vet hvordan den hesten har hatt det...og har fått anslått hun er verd rundt 10 000....og det er håpløst å få ned prisen, da kommer han med at han ikke kan gå under med tap....
og jeg kunne få låne en sal hvis jeg jobbet på gården over en tid....
det er ingen som kjenner den hesten bedre enn meg...og vi har en kjempe kontakt/kjemi, og tviler på noen andre har det med den hesten altså....
hun følger meg uten noe form for leietau, kommer når jeg plystrer osv....

hva gjør jeg med dette?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  16:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du argumentert for hvorfor du mener hesten er verdt 10000?
Det høres jo ikke ut som han er så veldig lett, og det virker jo som han har bestemt seg.. Kan du ikke få til en ordning der du jobber litt for han mot at du får hesten billigere? Sal bør du jo egentlig kjøpe deg selv, og det høres litt rart ut å måtte jobb så altfor mye for å låne det..
Eller så kan du jo spare opp 5000 til, eller eventulet låne av noen.. Du kan jo også gi han et seriøst bud, og høre hva han sier til det.

Synes det er vanskelig å komme med forslag jeg..

Hege Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  17:27:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hesten er igrunn ikke verd så mye men.....kan ingenting...blanding, ikke fulgt opp med vaksine,ormekur...men ellers en snill hest....
orker ikke krnagle med eieren lenger...så jeg ser etter en annen, selvom jeg er glad i denne hesten....
jeg tilbud meg å jobbe der, men han måtte ha penger, og vil ikke gå med noe,som han ikke kan tjene på....og måt betlae 7000 ved kontrakt forsikirng, og forsikringen skal være tegnet og betalt innen mars....
så jeg gir opp.....

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  17:55:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om det er denne hesten du snakker om når du spør om hjelp anngående skjenkelvikning, sprang o.l., så sier det seg jo selv at hesten kan noe. Om det er du eller eieren som har lært hesten dette, får være en annen sak. (Om det er du, skal du ikke betale mer enn det hesten var verdt før du begynte).

Nå har jeg hørt så mye om denne saken at jeg blir litt frustrert.
Tok ikke du kontakt med dyrevernet? Skjedde det i det hele tatt noe? Hvis ikke, burde du gå vidre med det.
Ta det opp med eieren, få med deg foreldre - snakk under fire øyne og sett "hardt mot hardt" - noen ganger må dette til.

Hesten får det ikke bedre av at du gir opp :-s
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  10:09:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
å snakke med eieren....håpøløst...og jeg orker ikke bli utnyttet mer nå...han sa 15000, men jeg måtte jobbe på gården, til jeg hadde 23000, og betale forsikirngen før hele summen er betalt, og ha 7000 ved kontakt underskrift....det har kommet inn bud på 23000 på henne....og det er hun ikke verd i mine øyne...håper hun får det bra der...og saken om dyrevernet skal bli fraktet videre....de gjør ingenting virker det som...
så kjøpe hest av han her, ikke søren...

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.