hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøre med hjelm?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Kjøre med hjelm?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

eligj

Skrevet - 22/10/2004 :  20:19:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article896451.ece

Enkelt spørsmål: Kjører dere med hjelm?

Er det vanlig å kjøre med hjelm?

Bare lurer..

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  20:47:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
morfar og jeg pleide aldri å kjøre med hjelm... men jeg tror de fleste gjør det.. ihvertfall yngre folk Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  21:18:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker hjelm når jeg kjører sulky, men ikke når jeg kjører med roadcarten min, der det er ordentlig, høy ryggstøtte (vanskelig å ramle ut), men burde nok gjort det, skjerpings....
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  22:06:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hehe, alle avisene publiserte denne artikkelen med "Mann døde etter rideulykke" - gjett tre ganger hvem som skrev til NTB og påpekte at nei, denne mannen døde ikke etter en rideulykke, siden en sulky visserligen befinner seg på bakken og ikke på ryggen av hesten.
Kverulant? Jeg? (Men rett skal være rett).

Forøvrig er jeg livredd for å kjøre/sitte på, men når jeg absolutt må, så gjør jeg det med hjelm i vogner som enten ikke har ordentlig ryggstø eller armlene/dør.
Gå til toppen av siden

Bælena

» VIP

Skrevet - 22/10/2004 :  23:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjører alltid med hjelm. Tror vel ikke det er så veldig mange som pleier å bruke hjelm når de kjører bortsett fra oss under 18, og det er i grunn alt for dårlig. På travbanen ser man f.eks. veldig ofte folk i banen uten hjelm. Hjelmen er påbudt, men det er jo ingen som nekter noen å kjøre uten. Det er jo særlig skummelt under hurtigkjøring, men de stakkars kuskene fryser jo på ørene så de må vel nesten få lov til å ha på seg lua si i stedet... Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 23/10/2004 :  01:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjørte ikke med hjelm før, men etter å ha trent på stall der det var påbudt føler jeg meg nå litt utsatt om jeg kjører uten.

Egentlig er det tåpelig å ikke bruke hjelm, for det kan være like farlig å falle av vogn som hest.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 24/10/2004 :  19:38:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kjører alltid med hjelm (& sikkerhetsvest, men er litt lat med den.. *fysj*) ! Lærte å kjøre på ponnitravkurs & der var det påbudt med hjelm & vest. En enkel vane, og som Irriducibili sier, føler meg litt utsatt om jeg kjører uten!!!

På kurset var det en hest som sprang skikkelig ut, en annen hest fikk panikk & kusken datt av(i mellom hesten & vogna!), hesten sparka kusken i magen/brystet før hun ble "overkjørt av sulkyen til den hesten hun kjørte. Hun hadde heldigvis på seg sikkerhetsvest ellers hadde det gått skikkelig ille!!!

Håper ikke det må skje ulykker i nærmiljøet(eller med deg selv) før man "gidder" å bruke hjelm/vest!!

Therese
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 24/10/2004 :  21:55:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jeg for min del bruker kun hjelm på løpsdagene..

Hjemme er jeg ikke fullt så nøye på det, selv om stalleiern er litt hissig på det etter den ulykka i vestfold på fredag... Men har jeg jeg hjelm, kan jeg ikke bruke hørselvern m/radio

Men vi tar nok alle litt for lett på det med hjelm og annet sikringsutstyr..

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/10/2004 :  22:05:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Oj, hørselsvern med radio hørtes litt skummelt ut? Da håper jeg for din del at du kjører inne på en bane, uten andre der samtidig. Ute på veier ville jo dette vært rene dødsfellen. (Nei, det har kanskje ikke skjedd noe farlig enda - men en dag..) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2004 :  22:07:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ikke for å blande seg, men hørselsvern med radio når man kjører hest høres mild sagt litt farlig ut.. De stenger vel ute all lyd utenfra
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 24/10/2004 :  22:09:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jeg bruker de bare hjemme på jordet, og på "banen" /runden til naboen.. Men da jeg på en tur på veien for å komme dit, skrur jeg de av og tar de vekk fra ørene..

Så sånn sett er det ingen fare.. Men er jo klar over faren..

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 25/10/2004 :  00:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor hørselvern ?? Hvis du absolutt vil høre på musikk må det da være bedre med diskman hvor du lar den ene øreproppen henge ute.. (er jo en fordel å høre ting når man er sammen med hester... synes nå jeg da ) Gå til toppen av siden

Jorunn

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2004 :  12:39:50  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingJorunn  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJorunn  Svar med kopi av melding
Hjelm er påbudt under all kjøring / riding på travbanen eller områder i tilknyttning til banen, iallefalll her på Bergen Travpark. På løpsdager får man tilogmed bot hvis man LEIER hesten uten hjelm. Jeg må innrømme at jeg har hatt perioder der jeg ikke har brukt hjelm i trening hjemme, men i det siste har jeg begynt å skjerpe meg, da man aldri kan vite hva som skjer i løpet av en treningsøkt, samme hvor snill hest man har...
"I find it kind of funny..
I find it kind of sad..
When the dreams in wich I'm dying, are the best I ever had..."
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  15:09:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Synes til og med discman/mp3 spiller & ha bare en ørepropp i høres skummelt ut!

Jeg er i hverfall ganske så nøye på at jeg skal være hestens øyne&øre når vi rir/kjører!

Therese
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/10/2004 :  16:22:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke så mye jeg kjører med hest, men de få gangene så bruker jeg hjelm. Egentlig så synes jeg at man burde bruke de under "vanlig" håndtering og trening av unghester også! De er uforutsigbare dyr...

Jeg slurver minst mulig med sikkerheten, men det er synd at alt sikkerhetsutstyr skal være så dyrt!
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  01:39:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jepp, kjører alltid med hjelm
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.