hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dafna ridestøvler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dafna ridestøvler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  13:33:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Noen som har prøvd horze sine ridestøvler? Er en type som heter dafna.. Ser ut til å være vinterridestøvler. Fint om noen har erfaringer å komme med!
*Camilla*

jalla

Skrevet - 21/10/2004 :  17:13:35  Vis profil  Svar med kopi av melding

Har hverken erfaringer eller sett dem, med dersom du skal kjøpe vinterridesko/støvler, foreslår jeg fjellsko! De er kjempepraktiske, ikke så dyre som enkelte sko som er beregnet for hest, og de holder seg gjerne lenger også! I tillegg er de varme. Kan jo bruke de som stallsko og.

Gå til toppen av siden

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  11:14:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Tusen takk for et godt tips! Har igrunn ikke tenkt i de baner en gang.. De er vel å få med litt høyde også?
*Camilla* Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 22/10/2004 :  13:09:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, de er i allefall høyere enn de "vanlig" hesteskoa, men det finnes jo haugevis med varianter innen fjellsko

Fjellskoa gir ikke så veldig mye støtte til leggen når man rir, men jeg må bruke varmedress hele vinteren (og den er kang her jeg bor...) og den er så tykk at den støtter i seg selv! Funker iallefall bra for meg!
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 19/01/2005 :  10:39:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk Dafna støvler til jul. De er ok. Løs "ullsokk" inni og plass til mange ekstra par sokker så det er ingen fare for å fryse.

Eneste aberet er at det er "bløt" tupp på dem så man føler at tærna lever litt farlig.....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2005 :  16:21:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det man skal tenke på når man kjøper sko for ridebruk, hvor skoen ikke nødvendigvis er ment for ridning er spesielt sålens utforming. Sålen bør ha en lav hæl, slik at stigbøylen har vanskeligere for å skli over hælen. I tillegg bør sålen være relativt glatt, slik at ikke mønsteret i sålen henger seg fast i stigbøylen. Du finner nok fjellsko som er godt egnet, men du finner nok også fjellsko som ikke er godt egnet. Jeg har et par fjellsko som er veldig varme, og gode å gå på tur med. Men de mangler lav hæl, og mønsteret i sålen er antagelig for grovt til at det egner seg i en stigbøyle.

Nå har jeg ikke helt fått med meg om det er Dafna stallsko eller høy ridestøvel du skal ha. Og jeg har igrunn ikke erfaring med noen av dem..

Men apropo stallsko, så har Hooks noen varianter på salg nå. Kjøpte et par av Jolly Jumper Lace på lørdag. Har brukt de to ganger allerede, og de er fine å ri med (jeg synes mange av disse stallskoene lett blir for klumpete) og ok å gå i. De selger også en annen stallsko i merket Jolly Jumper (finner de ikke på nett) til 209kr (på salg). Jeg kjøpte disse for to år siden. De er gode å gå i, ok å ri i, men de sprekker. Noe jeg fryktet, da gummien er ganske tynn, og skoen minner mye om 90-talls muckersene, som alltid sprakk. Jeg tror disse Jolly Jumper Lace er mer solide når det gjelder sprekker. Dojanene som vel er Jolly Jumper Lace's original er jo holdbare. De har jo samme utforming.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 20/01/2005 :  07:38:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har noen som er like som Jolly Jumper Lace, bare at det er et annet merke. De er helt like ellers og jeg er veldig fornøyd med dem men de kan bli litt kalde på vinteren..

Har også noen dafna stallsko (samme som støvlene, bare lavere) og de er jeg blitt veldig glad i. Jeg har ikke frøset noe på tærne i hele vinter med de på. Men jeg har hatt ullsokk også oppi;)

Det var virkelig verdt å kjøpe de;)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/01/2005 :  09:31:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har Halifax boots, selges hos sportsmann.no for 199,- kr. Utrolig gode og varme, og ikke minst stødige. Bare ikke bruk dem i barne-stigbøyler ;-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.