hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stopper og titter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Stopper og titter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 21/10/2004 :  12:31:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo alltids mest å hyggelig å ri på tur sammen med noen men ikke alltid det passer sånn. Fullblodshoppa mi på snart 4 overrasket meg positivt første gang vi red ut alene for hun gikk faktisk.. Ikke så fort riktignok for det er så utrolig mye som skal studeres (selv om det meste av det var der dagen før også). De gangene jeg har ridd henne alene har jeg holdt meg til kjente stier, men det hender jo at det dukker opp ting som hun f.eks ikke har sett før (folk, maskiner, løse gjenstander...you name it!). Da stopper hun opp for å titte lenge og vel før hun kan tusle videre. Har foreløpig ikke villet mase så mye på henne i disse situasjonene men har latt henne studere dette fremmede og nye før jeg har bedt henne gå videre. De gangene det har vært full stopp har det hovedsakelig vært hindringer i veien (har måtte hoppe av og flytte både trillebårer og vannslanger eller nye ting langs veien, en gang et stoooort flak bark fra et tre og det var fali' det!). Bør jeg presse henne til å gå videre "med en gang" og ikke la henne få disse "titte"-pausene? Vil hun legge seg til uvaner ved at hun stopper og studerer?
Det tar jo litt ekstra tid selvsagt så en tur som normalt tar en time kan fort bli noe lengre...

Anne

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  18:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Ikke stress henne. Hun er ung, og det er masse som skal lagres på harddisken under fila "ufarlig" for senere bruk. La henne ta den tiden hun trenger, og om nødvendig (hvis hun blir veeeeldig usikker og vil snu), gå av henne og undersøk tingene sammen med henne så hun putter det på plass som ufarlig for senere bruk.

Dess mere tålmodighet og tid du bruker nå, dess tryggere og bedre hest får du med årene... :-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  18:58:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Når vi er inne på det: Min hest gjør det samme, noen ganger. Ofte ser jeg ikke hva han stopper for, han bare står å pruster ut i luften. Han går ikke før han er ferdig å se, med mindre jeg går av og drar han med meg. Han er imidlertidig 13år, så ikke så ung lenger. Vanligvis er han ikke redd noe på tur (bjeffende bikkjer som hopper mellom beina hans bryr han seg ikke om), men han kan jo være redd og usikker for det, så bør jeg la han kikker ferdig og venter til han syns det er trygt å gå selv?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.