hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Økologisk hestefor o.l.?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Økologisk hestefor o.l.?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  20:33:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Finnes det økologisk hestefôr? (Da mener jeg kraftfor, ikke grovfor som jeg -vet- at finnes).

Jeg er av de menneskene som mener at økologisk mat er veldig mye bedre for menneskemager enn sprøytemiddelbefengt mat, og derfor velger jeg heller å betale litt ekstra for å kjøpe økologisk melk, ost osv. (Har enda ikke funnet noen som selger økologisk kjøtt).
Men, finnes dette som et alternativ for hester? Om ikke i Norge, går det an å kjøpe andre steder?
Nå har ikke jeg egen hest, men når det en gang i tiden blir aktuelt kan det nok være jeg vil ønske å fore mest mulig økologisk.

I mellomtiden finnes det kanskje økologisk hestesnacks? (Godteri)

Jeg synes det er ganske skremmende at det tar 7 år før en åker som før har vært "uøkologisk" kan kalle seg økologisk. :-s

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  21:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opp-topic: Formosissima, var på Prix i stad og der fant jeg økologiske karbonader :) Har ikke prøvd disse, men er selv fan av økologiske produkter.

Fant noen sider om økologisk kraftfor.. om det er hestefor det er snakk om vet jeg ikke..

http://www.agropub.no/index.gan?id=2264&hidemenu=true&kap=kap10

http://www.hest.no/debate/?func=debate&sub_func=show_topic&sub_id=36299&id=2031

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  23:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Urk, karbonader spiser jeg ikke. Du vil ikke vite hva som befinner seg i disse og i pølser. ;-)
(Og jeg er kresen på slikt)
Gleder meg til den dagen jeg fks. finner økologisk kjøttdeig, som sikkert blir svindyr iom. at den er så dyr fra før, men uansett.
Takk for linkene!
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 20/10/2004 :  23:42:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes ihvertfall økologisk kraftfor til ku,gris og høns.Så da er det vel et håp for hest også...
De produserer det i dag fra bygg,havre,hvete og erter som for det meste kommer fra Sverige...of course..

Årnes Kornsilo og Mølle var først ute her på berget, fikk allerede det første lasset med ø.kraftfor i 94.
Gå evt. inn på www.siloen.com for mer info.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  00:12:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk :-)
Så bra at dette finnes for hest også! Fjærkre, småfe og storfe er jo mer mat enn hest er, og noen satser jo på økologisk kjøttproduksjon så det er vel forsåvidt ikke så rart det finnes til dem. :-)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 21/10/2004 :  00:16:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke skrevet at det finnes der til hest, forhåpentligvis snart får vi da tro...
Redigert av - xxxx den 21/10/2004 00:17:43 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  00:22:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Oj, gikk litt fort i svingene der. ;-)
En av linkene til BabyLunah sa St.Hippolyt var økologisk, men det stod ingenting om dette på sidene til leverandøren, så da er de vel ikke det.
Forøvrig er ikke det økologiske foret til mat-dyr helt økologisk enda. Sukk.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 21/10/2004 :  00:31:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hippolyt er ikke 100% økologisk, men kanskje det nærmeste vi kommer pr. i dag.. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  20:23:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
jeg MÅ ha økologisk kraftfôr pga gården er økologisk. gir 2 dl formel fiber + champion mineralfôr.
har bare hatt friske, spreke hester :)
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  19:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Litt off topic og lenge siden denne debatten ble startet, men uansett: Helios har jo det meste av økologisk og biodynamsik mat, har de kanskje også kjøtt? Forøvrig kan jeg berette at det er strenge regler for hva som stappes i pølser og karbonader skal være rent kjøtt. Så bein ol. trenger man ikke å frykte. Når det komemr til økologisk hestemat tror jeg må lage sin egen miks 8slik som en i debatten allerede gjør)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  22:20:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke Helios har noe kjøtt, kun "soyakjøtt" - har handlet en del derfra; min bror var hyperallergisk og de hadde mye sære greier han faktisk kunne spise. Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  11:47:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Oki. takk. trodde de haddekjøtt, men da har de et marked de kan ta tak i:)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  13:38:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann! Naboen vår driver økologisk, og han, hvis jeg ikke tar helt feil, lager økologisk kjøtt! Alle dyra blir fòra på naturlig fòr, uten noen som helst tilsettningsstoffer! Hvis du skulle være interessert i å snakke med han, kunne jeg gitt deg adressa, og evt telefon nr. så kunne du tatt kontakt med han! Han er inne på det meste i økologisk mat/fòr! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.