hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skeivt kryss
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 skeivt kryss
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/10/2004 :  21:47:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hei!
Noen som har erfaring med hester som har skeivt kryss?
Jeg kan få en hest som har skeivt kryss...som selskap til en hesten min. Jeg bare lurer på om jeg kan vente meg mye styr og dyrlegeregninger?

Alle tips mottas med takk

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

xxxx

Skrevet - 11/10/2004 :  09:36:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om den kun skal benyttes som selskapshest ser jeg ingen problem ved at den har "skeivt kryss".
Men sitter det i ledd/muskler, slik at den har belastet seg feil og fått skjev musklatur, eller har den fått en skjelettskade?

Det kan jo være greit å vite, de fleste kiropraktorer retter opp skeive hester, og de kan fint brukes etterpå om man følger det opp slik at de ikke belaster seg feil igjen.

Det spørs hva du mener med "skeivt kryss"?
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  20:45:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har bestemt meg for å ta han imot :) Han skal bare brukes som selskapshest, mulig litt ridning når han blir gammel nok - og selvsagt om det funker.
Han brakk benet som føll, og krysset hans er derfor blitt skjeivt... Vet veldig lite om bruddet. Men han er sjekka av veterinær og har ikke vondt og sånn. Er mulig han kan "vokse det av seg", han er bare 1 1/2 år...
Så jeg satser på det beste! Han er uansett superskjønn...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 12/10/2004 :  22:45:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, da sitter skaden i skjelettet og da er nok lite en kiropraktor får gjort.
Egner seg sikkert helt greit som selskapshest uansett.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 14/10/2004 :  14:40:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Dersom hesten gjevnlig behandles av en equiterapeut eller massør, så kan nok denne rette opp ganske mye.

Den er nok mye skjev pga av stramme muskler som har dradd seg sammen for å beskytte bruddstedet. Om den kan bli helt bra, er usikkert men mye kan nok gjøres for å rette det opp igjen. Spesielt hvis du starter behandlingen av den nå når den er så ung...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 17/10/2004 :  15:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg skal selvsagt ta kontakt med veterinær når han kommer til Norge, så får vi se hva hun sier... Så får jeg heller ta det derfra :) Kanskje hjelper det seg bare han får vokst litt og fått litt trening!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.