hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 3år gammel kaldblodstraver som bare galloperer..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 3år gammel kaldblodstraver som bare galloperer..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JuliMette

» VIP

Skrevet - 05/10/2004 :  16:24:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg har fått meg en 3år gammel kaldblodstraver.. Han trenger en god del trening før eg kan starte han igjen.. han traver kjempe treigt.. JOGG! å når eg smatter eller lignende galopperer han bare.. han e lett å få ned ijen fra galopp.. Det e skikkeli frustrerende.. han lper fortere no då..har hatt han i 2uker.. men det går treigt fortsatt Eg vet at det kommer til å ordne seg, for han viser stor framgang.. e veldig fornøyd med han.. men noen som har tips, bare sånn at det kansje går fortere?? eg vet han kan.. for han e skikkelig rask når han bare vil!
noen som har samme problem eller bare noen tips??

klemmmz

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  00:41:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Nå vet jeg ikke hvordan denne hesten er trent tidligere, og hvordan formen er. Men jeg vil tro det vil lønne seg for deg å smøre seg med tålmodighet og la hesten få den tiden den trenger. Begynner man å presse hesten til å trave fort før han er klar til det gå på bekostning av teknikken. Det jeg ville gjort er å gi hesten god og variert trening, og ikke stresse med å få fram hurtigtravet. Det kommer nok når hesten er klar for det både i hodet og i kroppen Så foreløpig tror jeg det er best å holde seg til skritt og jogging kanskje et par måneder før du gradvis lar han øke farten. Fall ikke for fristelsen å teste toppfarten for tidlig!

Vet du om hesten har vært hurtigtrent tidligere? Hvis han har slått beina sine borti hverandre kan det være at han han forbinder det å trave fort med smerter. Bruk beskyttere på han hvis det viser seg at han stryker seg et eller annet sted. Det er forholdsvis vanlig at travere må ha stryksokker framme og/eller bak, kopper, skalper og/eller knebelegg.

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 06/10/2004 :  22:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
La hesten bli sterk nok før du ber om høyere fart De fleste kaldblodsene må være sterke nok for å få farta opp og klare å holde den! Bruk vinteren til å trene, variert: lange rolige turer med skritt og trav, litt styrke(i bakker) osv. Har du mulighet så ta hesten på slep etter andre hester, det er noe de fleste hester syns er ok som en avveksling fra den vanlige treninga, og da har de kunn seg selv og sin vekt og bære på Husk at sener ,ledd o.l. må få tid til å henge med på treningen og utviklingen

Lykke til det er spennende med unghest:)

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 07/10/2004 :  00:56:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg støtte det at hesten må ha bra med muskler før du kan forvente at den kan holde en høy hastighet. Spesielt hos kaldblodser er det viktig med muskler. Det krever mer av dem for å holde travet enn en varmblods. Hestene er bare 3 år også, så det kan godt tenkes at den trenger mer tid.

Jeg trener som regel endel styrke med 'mine' hester om vinteren, mye arbeidskjøring, bakker osv. Passer bra da jeg ikke liker å trave for mye når det er hardt i bakken. Dersom hesten ikke klarer å gå fort uten å galoppere, så ikke press den til det heller. La den gå i det tempo der den selv finner balnsen og går selv, da ser du at du kan øke på farten etterhvert som hesten lærer å balansere seg skikkelig. Det må trening til før hesten finner utav hvordan det gjøres

Variert trening r viktig, men fokuset hadde jeg nok lagt på det å få gode muskler før noe annet. Det kan gjøres ved arbeidskjøring, kjøring/ridning i bakker, dressurridning, lange tøyler dressur. Er hesten innridd? Han er jo ikke så gammel da

Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 25/10/2004 :  23:57:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Enig me de andre. Han trenger å "lære" å trave. Må ha styrke og selvtillit. Bruk tid, det lønner seg...el kan du fort ødelegge mer enn du gjør godt:) Ikke press han, før han viser styrke til det. Lykke til:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

JuliMette

» VIP

Skrevet - 26/10/2004 :  16:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihej..
takk for alle svar kjempe snillt av dokker.. no har eg hatt han i litt over en mpned å han suser av gårde..løper mye mye bedre..utroli bra:) han har blitt ganske rask egentli.. har vært på travparken med han også...elsker å løpe galopperer nesten ikke i det hele tatt.. har han med meg på dressur kurs om onsdagen som avveksling..noe han liker kjempe godt.. tror det kommer til å ga bra jeg

klemz meg å uno
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.