hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jobb med hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Jobb med hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne   

Mix1

Norway

Skrevet - 24/12/2002 :  02:31:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Alle går vel mer eller mindre og drømmer om en jobb med hest når de blir større. Har du disse drømmene? Eller er du kanskje blandt dem som jobber med hest, eller kjenner noen som jobber med hest allerede? Hva går denne jobben ut på (din hverdag)? Hvordan fikk du akuratt denne jobben? Har du utdannelse og/eller tidligere erfaringer som ga utslag for at du fikk nettopp denne jobben? Er det lett eller vanskelig å få seg hestejobb? Hvordan er lønna, og arbeidstida? Er det en fysisk og psykisk krevende jobb?

Jobber med hest kan være veldig mye.. F.eks. Berider, kusk, ridelærer, hestepasser, stallarbeider, veterinær, dyrepleier, fysioterapaut som jobber med terapiridning, hovslager, travtrener, galopptrener, jockey o.s.v.

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:16:14

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2002 :  14:14:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg jobber ikke med hest foreløpig, men kanskje det blir noe på meg etter jul.
Det jeg kunne tenke meg var å jobbe som en slags trener. Kunne tenke meg å reise rundt og hjelpe de med "problemhester"/vanskelige hester, innri og innkjøre hester, omskolere travere o.l Gjerne også ta i mot hester og trene dem over en viss tid. Det er det jeg kan se for meg vertfall!

Visst ikke, kunne jeg godt tenke meg å utdanne meg som berider.

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 25/12/2002 :  16:16:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg tenker litt på at jeg kanskje skal jobbe med hest etterhvert. Vet ikke hva jeg vil jobbe med da, det fins jo så mange flotte yrker med hest. Jeg har først og fremst lyst til å bli berider, men trener høres også veldig fint ut. Så har jeg veldig lyst til å jobbe med avlshester og ha et DIGERT stutteri
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/12/2002 :  23:36:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg har alltid drømt om å jobbe med hest, men det er ikke før nå i det siste at jeg virkelig har tenkt på det. jeg drømmer om å kjøpe en stor gård og begynne med å avle fram spranghester. det er kjempedyrt, men når det begynner å gå bra, tjener en flesk assa!! seff må en ha bra avlshester.

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 30/12/2002 :  00:16:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg har kjempelyst til å bli hestepasser for en internasjonal konkurranserytter, få bli med på stevner verden rundt osv. Men har hørt at det er svært dårlig betalt og mye arbeid. Dessuten har man jo ingen sjanser til å eie sin egen hest. Jeg har hvertfall lyst til å jobbe ett år i en stall etter videregående skole, så får jeg se hva det blir til.

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  14:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er utdannet agronom, gikk i "hesteklassen" førse året. Etter dette har jeg jobbet litt som avløser på gård med kuer og hester (travere). Der foret jeg, møkket, tok inn og ut hester og av og til kjørte jeg en hingst. Å få 100 kr. timen for å kjøre traver er jo greit... var veldig fornøyd.
Jeg jobbet litt på kragerø Ridesenter, men de er "slavedrivere" og ønsker at de ansatte skal jobbe 24 timer i døgnet Dessuten hadde de INGEN havner, og hestene var bare ute på ridebanen en liten stund hver dag. Ponniene gikk bare ute i helgene. Jeg likte meg ikke der. Jobben min besto av å møkke, ri salgshester, fore og slippe inn og ut. I tillegg ønsket de at man skulle være barnevakt, vaske huset deres, lage middag +++++.
Litt senere jobbet jeg på Skjærgården Ridesenter. Der er det kjempe bra. Folka der viser at de setter pris på det man gjør på jobb. Jeg var med på terapiridning (var bakrytter), møkket, rei, instruerte, foret, slapp ut og inn hester, tok i mot barn fra hotellet i nærheten og hadde runderidning med dem og alle andre små ting som må gjøres. Der var det kjempe gøy å jobbe.
Det som er synn med å jobbe med hest er at man ikke tjener noen penger. Det er ikke så kult å være blakk...
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  21:58:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg la for morro skyld ut en liste over noen linker til Skoler, kurs og utdanningsinstitusjoner med hest under forumet Linker. Selv har jeg ingen erfaringer på dette området, da jeg er blandt dem som valgte å gå en annen vei enn en utdannelse innen hestefag. Kan jo være av interesse for deg som enten har tenkt til å utdanne deg innen noe som har med hest å gjøre, kanskje vil vurdere det iallfall, eller for deg som bare er nysjerrig

Forøvrig går det ann å utdanne seg innen fysioterapi for å videre drive med f.eks. terapiridning (fant ingen linker på dette..). Et tips til en høyere utdannelse som kan være fin på den måten at du kan jobbe med mennesker og dyr samtidig. Dessuten har du mange muligheter åpne. Om du etterhvert finner ut at du kanskje ikke vil ha jobb innen hestesporten likevel, så har du fortsatt mange muligheter, med samme utdannelse. Det er litt kjipere å finne ut at en ikke vil jobbe med hest lengre om en f.eks. utdanner seg til ridelærer. Får nok en eller annen jobb pga bakgrunn med å jobbe med barn og pedagogisk erfaring, men kanskje ikke like lett å bytte over som det evnt vil være om en er fysioterapaut eller f.eks. veterinær. Kan jo oppstå situasjoner i livet som gjør at jobb og fritid, begge med hest, rett og slett kan bli for tungt fysisk.

--
spoff

Redigert av spoff den 08/01/2003 15:47:12
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne   
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.