hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tykk ridebukse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Tykk ridebukse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  16:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har nettopp fått meg jobb, *jublejuble*, og skal derfor shoppe litt når første lønning kommer. Fortrinnsvis må jeg kjøpe inn litt nye rideklær/utstyr osv.

Ny ridebuske er noe jeg skal ha, siden den jeg kjøpte hos Horze i sommer overlevde en vask før den begynte å ryke i sømmene. Det jeg lurer på er om det finnes noen ridebukser som er tykkere enn vanlige? Altså ikke kjeledressbukse, men vanlig ridebukse. Omtrent som en foret olabukse for barn, om dere skjønner.

I så fall, hvem selger og hvor mye koster de? Evt. erfaringer?

Lucen
» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  19:36:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har og kan anbefale deg å kjøpe ridebukse i cordfløyel fra Løwenborg i Oslo. Buksen er i helskinn (fås også m/kneskinn) og er veldig varm og lun, merket er "sana". Den er slitesterk og holder seg fint i vask etter vask, har også måttet "bite i gresset" et par ganger men buksen er like hel og fin Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  19:40:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvor mye koster denne buksen? Løwenborg er ikke kjent for å være direkte billige ;-)
På den andre siden, jeg har sett litt på disse islandsridebuksene, de ser kjempeskjønne ut - men wow, så dyre. Hvordan det at en bukse har vide ben i stedet for smale få prisen til å stige med over 1000 kroner, er litt over min fatteevne, så noe annet må det da være.
Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  19:46:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, prisen ja... Buksen koster litt, ca 1300kr.... Men her får du en god bukse som varer i mange år. Sjekka litt rundt da jeg kjøpte min og bukser i cordfløyel er litt dyre.... men de er jo veldig flotte da Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  19:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, prisen ja... Buksen koster litt, ca 1300kr.... Men her får du en god bukse som varer i mange år. Sjekka litt rundt da jeg kjøpte min og bukser i cordfløyel er litt dyre.... men de er jo veldig flotte da Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  20:01:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Så på den nå. Den var veldig fin :-)
Lurer litt på om jeg heller skal satse på varme chaps, eller rett og slett en 'vanlig' vinterbukse/skibukse. Vet ikke hvordan sistnevnte er å ri i, dog?
Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Skrevet - 22/09/2004 :  10:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vanlig vinterbukse/skibukse er ikke å anbefale! De er glatte, og så revner de mellom beina ganske fort siden de ikke er forsterket på noen måte - dvs de er laget for allt annent enn ridning.
Det finnest jo termoridebukse, litt dyre de og Desse blir jo litt vel varme på dager da kulda ikke er for "drepende".
Jeg bruker stort sett stilongs under ridebuksen og dersom det er mer enn 10 minus blir det bare skrittetur. Da har jeg proffteppe som er så stort at jeg kan brette det tilbake over lårene og da er det ganske lunt og varmt. Det største problemet når det er kaldt er hender og føtter...
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/09/2004 :  10:41:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Min termobukse (innkjøpt på OHS for et par år siden) er ikke så innmari tykk, men til gjengjeld kostet den bare 250 kr også . Iom at du bor i Oslo nå skal du kanskje en tur innom OHS Formosissima!? Og da kan du jo vente til da og kikke litt der for å kjøpe ting (du taper ikke noe mer enn at du må vente til mandagen etter med å kjøpe i vanlig butikk om de ikke har det du vil ha eller ikke har spes gode tilbud på OHS da)

Guro
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  10:50:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Cordfløyel-ridebukse fra Euro-Star anbefales, koster 1200-1300kr, virkelig verdt pengene, finnes få andre merker som matcher euro-star i kvalitet!;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  12:01:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Finnes endel tynne ridebukser av god kvalitet som holder lenge. Har selv to Pikeur-bukser i bomull. Angående Pikeur så hold deg unna Løwenborg. De tar 2000kr for buksa (helskinn). Prøv f.eks. Caprilli på Skedsmokorset like ved Hööks, eller Lillestrøm Hest og Hund i Lillestrøm. Der koster disse buksene 4-500kr mindre. Evnt ha Paddock på Røa også Pikeur, men de er litt dyrere. Sist jeg var på Paddock hadde de dog 30% avslag på noen Pikeurbukser, så om du er heldig å finne en her er ikke det dumt.

Pikeur har også cordbukser, men disse har ikke jeg erfaring med. Eurostar har også det..

Faktisk synes jeg bomullsbuksene er ok å ri med om vintern. De er litt ledige, og man får fint en longs/sportundertøy under.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/09/2004 12:03:02 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  18:46:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk for mange tips.
Forhåpentligvis rekker jeg å få skattekortet mitt innen Søndag, slik at jeg får lønn før 9. November. Da skal det shoppes ;-)

Guro: "Dessverre" ble jeg invitert til Harstad med kjæresten min lenge før jeg ante at OHS var 8-10. Oktober. Siden faren hans spanderer flybilletter og greier og greier, kan jeg nesten ikke si nei. Må se det på TV da. Jeg regner med de har sånt der oppe i nord ;-P
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.