hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klipping av man
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klipping av man
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  12:28:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Hvordan klipper jeg manen på min hest "riktigst" mulig (les: hvordan får jeg den rett) Hun har relativt tykk man til fullblods å være og den legger seg på begge sider av halsen hvis den blir for lang/tykk. Vil ikke at hun skal se ut som en "tyskertøs"... Har klippet/nappet litt men er ikke helt fornøyd med resultatet..
Anne

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  19:22:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, noen maner er bare umulige! Har du ingen "ekspert" til å hjelpe deg og vise deg hvordan du kan gjøre det? Er litt vanskelig å forklare godt over nettet:)
Men med endel napping, skal jo manen bli lettere å klippe og få fin, men det tar litt tid da..! Jeg pleier å klippe en håndsbredde, og da klipper jeg i en bue på en måte. En god saks er jo bra å ha, men ellers er det bare å prøve seg fram- alle er jo ikke like gode frisører! Jeg pleier også å gå over dagen etter.

Hege Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  21:41:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Off, har samme problem med min, er dansk sportponni, ganske smekker og slank, men ser ut som villhest på manen :P

Har gått ganske brutalt til verks med saks og god gammeldags napping. Men som hege sier, må jeg alltid gjøre det over to dager for at det skal bli noenlunde rett. Klipper så rett som jeg kan første dag men neste dag er det alltid skeivt igjen, så litt finklipping må til. Har desverre ingen andre tips å gi enn å leke litt frisør.

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 27/10/2004 :  22:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding

Mitt råd er å nappe den over flere omganger. Nappingen ser naturligere (synes jeg vertfall) ut enn når man klipper den med saks. Det er bare mere arbeid, men hva gjør man ikke for skjønnheten?
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  22:05:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan fukte manen og legge den over med strikker evt før et stevne e.l.
Men ikke klipp manen, det ser forferdelig unaturlig ut, få heller noen til å lære deg å røske og jevne ut manen.
Finnes masse flotte bøker i bokhandelen også ang dette.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.