hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjenner du noen Hester som har blitt mishandlet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 Kjenner du noen Hester som har blitt mishandlet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Diddel

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  07:34:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjenner du Noen Hester eller Ponyer som har blitt mishandlet? enten i stallen din eller på en annen stall?

Frida! elsker hester og dyr har over 100 hester!

colombus

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  18:33:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Desverre ja...
For noen sommere siden stod det tre shettiser på et beite like ved meg (en drektig hoppe og to hingster). Ble kjempe god venn med disse, var der hver dag og gav dem vann siden ikke eierne brydde seg, så rev jeg ned piggtrådgjerdet over plankegjerdet... Hingstene sloss jo hele tida. Var ganske liten da, men anmelde det til dyrevernet, men hadde ikke navn på eierne, og de kunne ikke gjøre noe. Så da kom jeg hver dag og kosa litt med dem istedenfor...

Nå står det en hest som blir misshandla på en stall likeved her, men har ikke eiernes navn her heller...

Heldigvis har det ikke vært misshandling av hester der jeg har ridd.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 01/03/2003 :  11:22:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke helt om dette er mishandling, men det er ganske fælt i hvertfall.
Vi hadde ei jente på stallen før som var var grei da, men så kjøpte hun en hest derfra som hun flyttet til en annen stall. Etter noen måneder skulle jeg ri sammen med henne, da skulle hun galoppere hele tiden og hesten hennes (som er 18 år gammel og hun veier ca 150kg)ble kjempe svett og gikk og skalv tilbake igjen (jeg hadde ridd en annen vei fordi jeg hadde ei drektig hoppe som bare kunne skrittes, men møtte henne på vei hjem igjen) Er dette dyremishandling og ri en så gammel islandshest så hardt med så tung rytter (han var i veldig dårlig form)?
Gå til toppen av siden

Dream&Sisco

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  14:18:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!jeg syntes det er dyremishandling å drive en Islandshets som er så gammel,så fort fram!hun burde ta det litt mer med ro,vis hun rir han for hardt å han blir gamlere så til slutt sprenger han!hsn blir for varm!si det til henne! Gå til toppen av siden

speedy

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  21:20:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespeedy  Svar med kopi av melding
hei!
shettisn "min" har blitt mishandlet..:( ikke av meg da, seff..eller kanskje ikke mishandlet, men eierne brydd eseg ikke...les historien på: www.speedy.rocks.it
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 04/03/2003 :  21:12:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
jaja... mishandlet og mishandlet, men forhesten min Punky ble ikke tatt i med sikehansker på en rideleir hun var på en gang. Tvang henne til å hoppe over et hinder med en lang pisk som de slo over henne. Hennes andre forrytter(som hadde henne med) satt og gråt men de folka brø seg ikke... Punky har hatt en veldig farlig hendelse med hinder, det var derfor hun ikke tørte å hoppe. stakar Punky...:( Det er vel mishandling... Syntes det er tåpelig at noen mishandler hester!

Gå til toppen av siden

Vivian & Ulvar
» VIP

Skrevet - 12/03/2003 :  19:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner desverre nok en del hester som har vært mishandlet.

Heldigvis vet jeg ikke om noen nå som blir "direkte" mishandlet, men at et dyr likevel ikke blir behandlet riktig og lever under optimale forhold er ille nok det oxo :(

Gjør derfor mitt beste for at min egen hest skal ha det så fnt som mulig :)
Gå til toppen av siden

Purreløk

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2003 :  14:45:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePurreløk  Svar med kopi av melding
min veninnes ponni heter Stormy. den er slått i hue med jernstang så pannebenet brakk. han har arr der og er redd for hodet og ukjente folk!
han kom fra danmark så vi aner ikke hvem som har gjort det for han ble solgt videre etter dette før han kom til oss
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  20:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja d har eg---..

min ponni ble mishandlet når an va i irland...slått med kjepp!.. arr på heila rompå stakkars lille vennen min...
når eg fekk an stolte han ikje på nogen!!! han steilte når me børstan..osv... mn itte kvert når han fårsto at me ikje ville skada an så begynte han å stola på folk ..
han e fortsatt litt redd menn å sånt mn ikje så møye..
me prøvde å spora opp di som gjor d..mn fekk d ikje t...ringte til åg me t irland!!!
folk så jørr sånn me hester har problemer å burde få bank sjøl...binda armer å bein på di å skamslått di!!d hadde vert d di hadde fortjent!!
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  20:26:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja d har eg---..

min ponni ble mishandlet når an va i irland...slått med kjepp!.. arr på heila rompå stakkars lille vennen min...
når eg fekk an stolte han ikje på nogen!!! han steilte når me børstan..osv... mn itte kvert når han fårsto at me ikje ville skada an så begynte han å stola på folk ..
han e fortsatt litt redd menn å sånt mn ikje så møye..
me prøvde å spora opp di som gjor d..mn fekk d ikje t...ringte til åg me t irland!!!
folk så jørr sånn me hester har problemer å burde få bank sjøl...binda armer å bein på di å skamslått di!!d hadde vert d di hadde fortjent!!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  21:15:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tja... Mishandling...? Er det vanskjøtsel? Eller bare Vold? Eller hva er det?
Jeg har tatt hånd om og kjøpt slike hester, og har også ei hoppe med en bakgrunn med vold og vanskjøtsel bak seg.

Ofte skyldes vanskjøtsel rett og slett mangel på kunnskap. Man vet ikke hva hest er, hvordan de tenker og reagerer, hvordan man skal håndtere dem så de blir trygge osv. Man vet kanskje ikke at de trenger hovslager og hovstell, vaksiner, markkurer og trening. Man vet kanskje ikke hva hesten trenger av næring, vitaminer og mineraler...
Denne uvitenheten er et trist faktum.

Vold og ren mishandling er ofte også et resultat av uvitenhet. Men også av frykt og aggresjon.
Mennesker som ikke vet hva de skal gjøre blir redde. Og når de blir redde så blir de sinte. Og når de blir sinte så slår de...eller noe annet "lurt"...som å ikke gi hesten mat og vann eller utetid...

Har ringt dyrevernet 1 gang etter å ha prøvd å ordne opp selv med en hesteeier som ble rasende fordi jeg ikke skjønte meg på hest... Da jeg ringte fikk jeg vite at hun var meldt 16 ganger før opp igjennom årene...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Loona

Norway

Skrevet - 08/01/2004 :  16:53:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLoona  Svar med kopi av melding
ja.....ei jente flyttet hit hvor jg bor....noen hundre meter unna......jg syns hu var flink med hester
(jg var bare nybegynner),helt til hun begynte å slå hesten min når hun ble sint......
hu skulle liksom lære meg mere så jg kunne ha hesten alene(hadde ham sammen med søstra mi).
hu hadde jo vært ridelærer!!!(på horse faktory,hu var 14 år)......så skulle hu få hest på for... å d fikk hu...hu fikk hesten,i begynnelsen gikk d som regel bra....men salen til hesten var for liten,å han rullet seg.hu gikk berserk på ham å begynte å sparke å rope til ham....jg prøvde hele tiden å stoppe henne men hun var jo "læreren å nektet å høre.....

så gikk hu lei,å sluttet å møkke og strigle,men hu rei da.....høyet var muggent og vannet var alltid skittent,han hadde sår i munnviken,gjordleiet,på hode,mellom beina...hu tvinget ham til å hoppe++++jg ville ikke ri sammen med henne,så jg bynnte å ri i smug for henne....det var mye kosligere.....men da trodde hu at jg ikke red og truet med å melde meg til dyreverne......
jg ble så sint at kjeftet på henne...hu brukte oxo å ta hesten min å ri(lot oxo hvem som helst andre ri)når jg hos venner....da var jg bare 9 år....en gang kom jg hjem når hu red på MIN hest.... han likte henne ikke og vegret seg for å gå,hun leide ham dit hu skulle begynne å galoppere(på veien!!!!)når hu skulle opp på hesten sto han ikke stille å da drylte hun til ham i fjeset....han rykket opp hodet og steilet...det var nokk for lenge siden så jg løp bort til hesten min å røkket tøylene fra handa hennes å sa sint:hvordan tror du det føles å bli slått slik sa jg å drylet til henne....jg vil ikke se dg i nærheten av hesten min igjen sa jg og tverrsnudde og leiet hesten hjem....han ble veldi utrygg og redd for hodet sitt,men jg fikk fikset ham og nå er han helt trygg på meg....hun gjorde masse andre ting oxo,som jg ikke vil nevne nå....nå har hu flyttet gidd fra seg hesten å jobber i butikk....

noen kommentarer til dette?

Lonna;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.