hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - etter rideturen!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 etter rideturen!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Melinda;)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  17:42:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelinda;)  Svar med kopi av melding
hei hva gjør dere med hesten etter rideturen/ treningen? hva skal man gjøre med hesten etter rideturen hvis man ikke har dekken og stall? stallen vår er under opp pussing, og eneste dekkene jeg har nå som ikke er for lite eller ødelagt er et ulldekken.. har bestilt, men får det enda ikke på en stund.. hadde vært fint med svar
~Melinda~

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  17:51:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Etter ridetur/trening gjør jeg som følgende med Vignir;
- Sadler av - vasker bitt og evt. kopper,
- Gjør "bøy-og-tøy"-øvelser.
- Rensker ut av høvene igjen, for å sjekke at alt er på plass,
- Evt. spyler av ham (om han er svett eller veldig gjørmete),
- Fôrer ham
- Setter ham ut igjen.

Med hester som står ute 24/7, sadler jeg av, sjekker høver og legger evt. på dekken om det trengs.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  18:55:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Etter ridetur:

- Salar av
- Visiterar hesten og skraper ut av hovane
- Spyler hesten dersom "den" er veldig sveitt
- Evnt. legg på dekken
- Slepp hesten ut på beite/luftegard
- Sjekker saltøyet om alt er som det skal, tar av underlag og gjord (dersom det er vått)
- Vasker det som skal

At hesten går ute heile døgnet utan dekken i september går eg utifrå at går heilt fint. Hesten min gjer vertfall det.
Du må berre passa på at hesten ikkje er sveitt når du setter den ut! Hesten har vel eit skur eller anna le å stå under?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  19:26:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
først saler jeg av, vasker bittet om jeg rir med bitt og masserer beina med kjølegele om jeg har ridd på slitsomt underlag.

så ser jeg over hovene

om hun er svett, slenger jeg over fleecedekkenet og setter henne inne, for så å slippe henne ut et par timer senere når hun har tørket, om det er lenge til fôring.

hvis hun ikke er svett, så slipper jeg henne rett ut, om det er lengre enn en halvtime til fôring

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  18:09:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det jeg gjør:

-saler av
-vasker bitt og beinbeskyttere
-svamper/spyler hvis den er svett
-slepper den ut med/uten dekken ELLER hvis det er nattatid:
-spyler beina godt
-børster godt/tar ut høvene
-tar på tynt dekken hvis han skal ha dekken på om natten

Så lenge hesten din ikke er spesielt "edel" og tynnpelset, kan den fint stå ute ute dekken. Men som folk sier, hiv gjerne på et fleece/ull/svette dekken på hvis det er kaldt ut og hesten har blitt veldig svett, og slepp den ut når den er tørr. (f.eks leie den litt rundt etter arbeid til den er tørr)

Gå til toppen av siden

Melinda;)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  17:30:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelinda;)  Svar med kopi av melding
tanx=) han har skur ja=) vi er snart ferdig med stallen nå:)
~Melinda~ Gå til toppen av siden

Stine A.N

» VIP

Skrevet - 27/09/2004 :  15:06:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min på en utegang stall.. Det eneste jeg gjør er å strigle ham godt, skjekke hovene oxo slpper jeg ham ut på beitet Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2004 :  12:49:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter rideturen/treninga så saler jeg av,vasker bittet.
Pusser fort over han og skraper høvene,visiterer fort over. (visiterer nøye hver gang før jeg skal ri). strekker/tøyer litt. Er han svett og det er kjølig slenger jeg på han et fleecedekken (men han hater dekken så de kommer som regel fort av igjen mot min vilje!hehe..) Nå står han inne om natta,men når han stod ute hadde han på et overgangsdekken.
Så lenge hesten din er barbert,så tåler han å stå med et tynt dekken.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.