hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rundsydd hodelag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Rundsydd hodelag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  10:45:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant et superfint hodelag på internett (svensk hestebutikk) Men da jeg skrev og skulle bestille det var det selvsagt utsolgt
Det var et runsydd, smalt hodelag (til islandshest) Og det var brunt og hadde messingspenner. Kosta bare 400kr og... Billig..

Derfor lurer jeg altså på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt et rundsydd,brunt hodelag med messingspenner?
Hadde blitt superglad hvis noen kan svare :D

(Tar forresten også GJERNE imot linker til islandshestutstyrsbutikker..både norske og utenlandske)

Oslojente

Skrevet - 10/09/2004 :  11:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet iallefall Passier har rundsydd kandar,og vanlig hodelag,både i brunt og svart.(nå vet ikke jeg om islandshest bruker noe annen type) Men Passier sine rundsydde hodelag får du hos Paddock,de er veldig gode i skinnet,kandaren koster rundt 4500,- vanlig hodelag blir jo billigere (kanskje 3000).Vil absolutt anbefalle deg å kjøpe et kvalitetshodelag som blir bedre og bedre med årene,enn et i f.eks indisk lær som må byttes hvert år,det blir dyrere i lengden. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  11:30:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men nå er det ikke alle som har råd til å koste på seg SÅ dyre hodelag eller... *er fattig kassadame på Rimi*
Kandar trenger jeg nok ikke... trenger bare vanlige sidestykker (pannerem og hakerem er heller ikke så nøye)
Men takk for tipset :) Har de en nettside?
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  13:17:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du husker ikke merket på dette hodelaget da? Isåfall kan du forsøke å søke etter det.

Uten at jeg har sett det hodelaget du er på utkikk etter, vet jeg at Jacson og Chetak har en rekke ulike hodelag, i både rundsydd og ikke, med messing- eller stålspenner, og i både brunt og svart. Vet dog ikke om de har akuratt den kombinasjonen du leter etter. Disse merkene er også ganske billige. 500kr pluss/minus. Etter litt søk fant jeg også et merke som heter AlliUnn. Ikke så dyrt, men ser ut til at de kun lager islandshestutstyr, men for din del er vel det bare genialt. Ser at Skoies selger AlliUnn-saler iallfall. Kanskje de kan hjelpe deg med hodelag, om AlliUnn har det hodelaget du ønsker?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  20:39:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Takk for tipset Spoff..skal lete videre :) Fint om jeg kunne fått en internett side til disse Jcson og Chetak som du nevner :D Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  21:36:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alliunn hodelaget hos Skoies koster over 1000 kr Også står det ikke noe om det finnes i brunt... Er ikke no bilde av det eller.. Så jeg får lete videre Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 10/09/2004 :  21:45:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
har stubben rundsydd...er kjempegammelt og kjempegodt. alliunn hadde jeg men det er det dårligste jeg har vert borti! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  21:53:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alliunn har jeg hørt både positive og negative ting om...
Hvor kjøpte du stubben hodelaget? Har de det i brunt? Og hvor mye koster deT?
Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 10/09/2004 :  22:00:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg kjøpte det i oslo for endel år siden. kostet ca 700 da....men har vert kjempebra. alliunn hadde jeg i bruk kanskje 3 uker før det gikk i stykker men fikk da svar fra forhandler at det skulle da bare brukes til fint....for dårlig kvalitet og service spørr du meg. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:03:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
har du sjekka på fossum?

http://www.laagendalen-islandshest.com/hodelag.htm
vet ikke om det er i brunt!

http://www.bukefalos.com/l/browselinks.php?c=14

oversikt over svenske sider, islandshestutstyrsbutikker
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:03:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du noen nettsider jeg kan finne Stubben hodelaget på ? Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 10/09/2004 :  22:16:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
datt ut her... kan jo prøve stubben.com eller sjekke om de har det på hooks Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:20:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! =) Takk for linkene begge to =) Å titte på hesteutstyr er alltid morro :D Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:21:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant Agersta på den siste linken du ga meg Stjarna...Det var på Agersta jeg fant det rundsydde,brune hodelaget som desverre var utsolgt :) Har mye tøft de... Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:27:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
har du vært innpå lillhastenistav.se også?
har lyst på et top reiter hodelag, smalt - uten dilldall (hater strass)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  22:59:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stubben.com var det vist ingenting som het...

Fant faktisk ikke ETT rundsydd, brunt hodelag ! (hva er det med islandsfolk..liker de bare svart lær? :P )

Stjarna, liker det enkle jeg og. (jo tynnere og mer minimalistisk, jo mer elegant..i mine øyne ihvertfall)

Men sier ikke nei til skikkelig "middealderutrustning" eller.. Med innvikla hodelag med kryss over neseryggen og detaljerte og spennende fortøy og saler..Men det er jo ikke sånt jeg hadde brukt til vanlig :P
Til hverdagsbruk er det best med tynne, og pene (brune :) ) reimer.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.