hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fine staller ved Oslo?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Fine staller ved Oslo?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Christine71

Skrevet - 29/08/2004 :  16:49:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet om noen fine staller i Oslo/omegn med hovedvekt på dressur.Jeg vet jo om Tanum,Bygdøy og Ellingsrud men synes de er for mange hester som skal bruke ridehuset.
Ønsker en stall med ridehus og ridebane,ikke for mange hester på stallen,ikke rideskole,ønsker også noe fasiliteter som vaskeboks,dusj og garderobe.Må også ha parkering for hestehenger der.
Det er også en fordel om det er et fint turområde i nærheten,men det er ingen nødvendighet.
Har dere evt navn/tlf/mail til den jeg skal kontakte blir jeg veldig takknemmlig

cecilie86

Skrevet - 29/08/2004 :  20:19:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er det du tenker deg når det IKKE skal være rideskole der!? Å ri private dressurhester? Da må du nok enten bli forrytter for en dressurhest eller kjenne noen og ta privattimer hos... I Lommedalen i Bærum er det jo nok av staller, det samme gjelder Sørkedalen, og begge steder er jo omgitt av skog så turmulighetene er jo fine der! Er en stall jeg vet om i Lommedalen som har ridehus ved stallen, men det går også an å ri til dette fra andre staller(Ligger mange staller rundt som bruker dette tror jeg). Elveli er en stall jeg red på for MANGE år siden, og har visst blitt kjempefint...Jeg ville foreslå en liten eskursjon i Lommedalen og Sørkedalen for å titte etter noe du liker, evt. er jo internett en fin ting! Lykke til videre! Østern brug kan jo også nevnes hvis du ikke allerede vet om stedet da! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2004 :  21:23:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Med de krav du stiller er det bare Nordre Hauger gård i Lørenskog hos Cecilie Kilde som slår meg. Tror det ikke er ren dressurstall, men tror det er flere dressurryttere der. Og ridehus (tror det er 20x40 om jeg ikke tar helt feil), ikke rideskole.

Wærhaug gård på Skedsmokorset har også ridehus og ikke rideskole, men jeg tror miljøet der er mer blandet. Men dressurinstruktør har dem.

Hvordan det er med de andre kravene dine på disse stedene er jeg ikke helt sikker på. Men vet begge steder iallfall har utendørs vaskeplass. Muligens også noe inne. Begge steder har iallfall parkering for hestehenger. Det beste er nok å ta en tlf for å høre.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 30/08/2004 :  18:52:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kikk på www.ridesenter.com. Ikke veldig stor stall, 20x40 ridehus, veldig bra beiter og paddocker, og en del dressurinteresserte. Ordentlig stall, de som driver det er interesserte og følger med. Hestene går mye ute, og de forer alt du ønsker. Men det er lang ventetid.. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 30/08/2004 :  20:37:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med eligj at du burde ta et titt på ringerike! Det ligger i Sørkedalen..

Ellers så finnes jo også Stall blakstad, de har ikke mange hester (aldri mange som bruker ridehuset), men så er det jo rideskole fra 4-7 da..
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 31/08/2004 :  21:29:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
I tillegg til de staller som er nevnt,har du også stall sandvoll på Siggerud.Dette er en ny,liten dressurstall med alle fasiliteter for privathester.Kun 9 hester oppstallet,egen 20x60 bane (drenert og fin),eget 20x60 ridehus (som kun brukes av stedets oppstallører),vaskeri,garderobe med dusj,fint oppholdsrom med kjøkken,vaskeplass for hest m varmt og kaldt vann,stort salrom mm,fine turveier i marka uten å måtte krysse noen veier.Egen sandpaddock til hver hest,store felles beiter.I stalleien inngår utslipp/inntak,møkking,foring,bruk av ridehus/bane og stedets fasiliteter.Godt med parkering for biler/hengere.Sist men ikke minst koselig miljø. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2004 :  22:57:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Oslojente:
Vet du noe om hvordan det er å komme seg til stall Sandvoll med buss? Har hørt at det er et busstopp rett utenfor, men vet du hva den busstoppen heter? Eller har du adressen til den stallen? Ville blitt veldig glad for hjelp :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.