hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Switsh
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Switsh
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Boyen

» VIP

Skrevet - 14/08/2004 :  20:42:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med bruk av switsh på varmblodser?
fikk nemlig beskjed av en dyrelege at jeg kunne bruke det for å unngå alt av fluer og parasitter..men så sa ei fra stallen at hun ikke turte å bruke det på varmblodsen sin. Hun var redd for at det middlet var for sterkt for den type hest..tynn hud og greier?!? noen som har peiling??

xxxx

Skrevet - 14/08/2004 :  23:10:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er et meget kraftig middel, og selv Shettiser med "bøffelhud" kan få litt irritasjoner i huden og klø/svi.

Var jeg deg ville jeg heller satt på ei fluemaske og evt. et fluedekken. Det er billigere på sikt, og virker garantert!

Om du allikevel velger å bruke dette middelet, bland det godt ut og hør med dyrlegen om blandingsforholdet først.[.)]
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2004 :  01:28:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har god erfaring med middelet over flere år med flere hesteraser.
Det er doseringskammer på flasken, og du heller middelet dosert etter oppskriften på esken langs midtlinjen fra man (ikke hodet!) og bakover til halerot i en tynn stripe.
Sjekk helst om hesten din tåler middelet ved å helle en liten skvett på en flekk på halsen 24 timer før og se om det blir noen irritasjons-reaksjoner.
Jeg har varmblodstraver og araberblanding og det gikk helt fint. Brukte den også på Quarteren min helt problemfritt.
Middelet holdt insekter unna i 4 uker, noe som var supert da hesten gikk på beite!
Dette er det eneste middelet jeg har opplevd har hatt så bra effekt.

Switch er meget drøyt, og en flaske koster rundt 300.- hos en veterinær og holder i flere år om du bare har en hest...

Lykke til! Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2004 :  11:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har heller ikke hatt problemer med bruk av switch, har brukt det på både kaldblods og varmblods, men som Line sier er det viktig å følge oppskriften på esken, og ikke bruke det for ofte:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Boyen

» VIP

Skrevet - 15/08/2004 :  12:56:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for mange gode svar! men Line: hvor mange påsmøringer må jeg ha for at fluene skal holder seg borte i ca 4 uker da? er det bare en kanskje? Det hadde jo vært kjempe stas i såfall..

mvh Anne-Kristine
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2004 :  08:38:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det er 1 dose som skal til!
Ellers vil det variere utfra regnvær osv. hvor lenge det holder, så det må du bare sjekke underveis. Men for varmblodsen min holdt det i borti 5 uker i fjor sommer da vi hadde fint vær.

Når du ser insektene har begynt å plage hesten igjen, så har du på ny dose. Men husk altså at om du skal bruke hesten til ridning, så skal du ikke ha på Switch i salleiet. Dette er fordi sadelen vil både lage det varmt og gni litt, og hesten kan da få en reaksjon på Switchen der.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Boyen

» VIP

Skrevet - 24/08/2004 :  20:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange takk for svar! Da skal vi prøve det..
Det hørtes jo helt supert ut..:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.