hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bli kvitt kvae!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Bli kvitt kvae!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

arachnida

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2004 :  10:46:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressearachnida  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg bare lurer på om det er noen som har noen flere tips angående åssen man skal fjerne kvae.

Jeg pleier og bruke meierismør, men det blir så utrolig mye klin!
Kvae generellt er jo klin da, men...

Noen flere forslag?

Det er viktig å ta vare på de man er glade i, for før du vet ordet er de borte!

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2004 :  17:31:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, jeg fikk også det samme problemet i sommer! Prøvde å vaske med heste sjampo, men den satt godt. Plukket det værste vekk, og prøve å børste og spyle godt jevnlig. Det forsvinner til slutt, men det tar tid! Har lest at olje (feks olivenolje) skal hjelpe, og det er jo bare å vakse det vekk med litt såpe og varmt vann.
Hege Gå til toppen av siden

arachnida

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2004 :  10:37:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressearachnida  Svar med kopi av melding
Okey...det med meierismør funker ganske bra da, men tenkte at hvis noen hadde funnet noe annet som ikke er så grisete...

Det med å stå med en pakke meierismør og grise ut over hele nakken til hesten og slik, er ganske udregelig...så blir både hender og pels så utrolig fet etterpå...ÆSJ!

Men hvis det ikke er andre forslag, får jeg bare fortsette med det jeg må da...hehe

Det er viktig å ta vare på de man er glade i, for før du vet ordet er de borte! Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 16/08/2004 :  12:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker olje:) Det er noe klin det og, men det er nå dessverre bare fett som tar kvae, så da.... får vi bare leve med det;) Eller leve med kvaen. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2004 :  16:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er jo bare å ha på seg rengjøringshankser og vaske hesten med litt såpe og varmvann etterpå, så blir det ikke så mye kliss:)
Hege Gå til toppen av siden

Lively Lass
» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2004 :  00:49:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruk olivenolje.. ha det på en svamp eller klut og gni kun på kvaen så skal du se at det ikke blir så mye søl... har erfart at det ikke er så lurt å vaske vekk olja/smøret/fettet rett etter du har brukt det, hvis man lar det ligge i pelsen en sund etter mann har gnidd det inn, løsner mye mer av kvaen... Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2004 :  15:14:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hva er nå så farlig med litt kliss da?

er det ikke hest det er snakk om? eller gikk jeg glipp av noe?

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

arachnida

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2004 :  22:09:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressearachnida  Svar med kopi av melding
Det med såpe og vann, går ikke. Det har jeg prøvd, men kan prøve den olja...
Akkurat nå er det ikke kvae på hesten min, men jeg kan prøve dette til sommeren igjen...

Epetra: Greit det er hester vi snakker om og at man blir møkkete og grisete, men det er liksom litt greit å unngå litt da hvis det går...

Takk for alle svar... : )

Det er viktig å ta vare på de man er glade i, for før du vet ordet er de borte! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.