hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke børster bruker du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilke børster bruker du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2004 :  13:43:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Er litt nysgjerrig på hva folk bruker for å få hestene rene og pene, og hvorfor bruker dere det? Noen bruker et utall av børster og kammer og kremer og kluter. Andre nøyer seg med to-tre børster og en hovkrok. Så til vanlig, hvilket utsyr bruker du for å få hesten din rideklar og for å få hesten til å se fin ut, og hvorfor? Håper på en interessant debatt med mange svar :)

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2004 :  18:31:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge hesten min har brukt dekken ute/inne, så har hun en veldig lettstelt og kort pels, så jeg bruker en litt grov en til å ta vekk "støv" og eventuelt skitt, og så en massasjebørste (bra for hesten, og tar vekk løs pels i røyteperioder), og så drar jeg over med en myk til kroppen og hodet. Bruker så en plastikkbørste til man/hale og tilslutt hovkrok. Tror ikke jeg får til å bruke verken mindre eller mer:) Gjennomfører jeg ikke dette, så har hun en tendens til å "støve ned"! Må vaske henne av og til også, for hun er glad i å rulle seg både i boksen og ute!
Hege Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2004 :  18:43:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bruker vanligvis rotbørste med lang bust til kroppen, børste med kortere/striere bust til beina, plastikkbrøste til man/hale og hovkrok. Bruker også finbørste til å få vekk støv, gummistrigle når han har rullet seg eller når han røyter og en liten børste til fjeset
Fabian har ganske tett pels og er sånn omtrent konstant skitten så det gjelder mest å få vekk det verste :P Vasker beina, men har sjelden full kroppsvask utenom om sommeren ettersom vi må spyle han ute (han nekter plent å gå inn i vaskespiltet :P).
Bruker ikke showshine, og kremer bare hvis han har sår.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.