hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp... Vinterpels nå....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hjelp... Vinterpels nå....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Activ3Grl

» VIP

Skrevet - 10/08/2004 :  21:04:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseActiv3Grl  Svar med kopi av melding
Er det noen som har peil på hvorfor hesten min har fått den vinterpelsen... Han har vært en måned på beite men kan vel ikke bare være pga det..
Noen som har noe tips?
Venter spent på svar...
Hilsen meg..

xxxx

Skrevet - 10/08/2004 :  21:23:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Trolig er det for å beskytte seg mot solen og varmen.Mørke hester og enkelte kaldblodige ponniraser, viser tendenser til dette om det blir for stekende. I sydlige strøk som Spania osv. har ofte hestene lang pels om sommeren..

Min sorte hest gjorde dette i fjor sommer i Juli mnd.Derfor barberte jeg henne og da kom det ikke tilbake, (satt henne inn når det var som varmest og solen stekte midt på dagen og litt utover).Satt henne ut igjen i 17-18 tiden, og da var det mye svalere.Hesten min sto i sand/gruspaddock uten noe form for ly, i solsteken hele dagen, så det sier seg selv at på ekstreme dager blir dette for varmt...

Hester ruller seg oftere i sand o.lign. også om sommeren, og det er rett og slett for å få beskyttelse mot sterk sol og insekter det også.

Sett enten hesten inn noen timer når det er som varmest, legg på et tynt lyst og luftig UV dekken, spyl jevnlig over hesten, eller sørg for at hesten har ly og bruker det....

Ikke alltid bare glede over sommer og sol heller..

Redigert av - xxxx den 11/08/2004 09:54:52 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2004 :  22:43:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min fikk også vinterpels etter bare 1 1/2 uke på beite! Hun sto ute døgnet rundt, og det virker som hun rett og slett fikk pelsen for å beskytte seg for insektene, som elsker henne..! Men er grei å barebere da, så gjorde det da jeg fikk henne hjem.
Hege Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 11/08/2004 :  09:30:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis pelsen er strittende og har et "gul" aktig skjær over seg tyder det på at ikke alt er som det skal være i kroppen på hesten.. kan enten være en infeksjon,virus osv..
ta en boldprøve så er du på den sikre siden!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.